Po ukončení verejného obstarávania mesto podpíše s víťazom zmluvu o dielo. Predpokladaná doba dodania projektovej dokumentácie je 28 týždňov. Následne požiada o vydanie stavebného povolenia.
Autor TASR
Banská Bystrica 24. októbra (TASR) - Mesto pod Urpínom sa pripravuje na výmenu vyše 60-ročného mosta ponad rieku Hron pri malej železničnej stanici. V septembri vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie. Zámerom je vytvoriť v tejto lokalite atraktívny priestor s promenádnym mostom a dôstojným vstupom k urpínskym serpentínam. TASR o tom v utorok informovala hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková.
"Rozhodnutie nahradiť existujúci most novým vyplynulo zo záverov zrealizovanej diagnostiky a statického posúdenia v uplynulom období. Most je značne poškodený a nachádza sa v nevyhovujúcom technicko-stavebnom stave. Preto na ňom nie je možné vymeniť len povrch, ale pristúpime k jeho komplexnej rekonštrukcii v rozsahu odstránenia pôvodného a vybudovania úplne nového mosta," vysvetlil Martin Snopko z oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí.
Ešte pred vyhlásením verejného obstarávania na projektanta komunikovalo mesto so Slovenským vodohospodárskym podnikom. "K výmene mosta sme museli od vodohospodárov získať súhlas a základné parametre, aký by mal byť, aby nespôsoboval problémy v prípade povodní a vysokej hladiny Hrona. Napriek tomu, že nový most bude slúžiť výhradne chodcom a cyklistom, projektovať sa bude s nosnosťou pre automobily, aby sme ho vedeli využiť v prípade mimoriadnych situácií," konštatoval viceprimátor Jakub Gajdošík. Jeho povrch a mobiliár prevezmú z projektu parčíka pri malej železničnej stanici, aby spoločne vytvárali ucelený verejný priestor.
Po ukončení verejného obstarávania mesto podpíše s víťazom zmluvu o dielo. Predpokladaná doba dodania projektovej dokumentácie je 28 týždňov. Následne požiada o vydanie stavebného povolenia.
Podľa Marhefkovej Banská Bystrica pracuje na obnove zanedbaných mostov. Každý má založený svoj mostový zošit, ktorého súčasťou sú aj technické prehliadky. Podľa nich samospráva rozhoduje, čo s nimi robiť z krátkodobého i dlhodobého hľadiska. K výmene mostov už došlo v mestských častiach Iliaš, Jakub a aktuálne sa rekonštruuje most na Mládežníckej ulici.
"Rozhodnutie nahradiť existujúci most novým vyplynulo zo záverov zrealizovanej diagnostiky a statického posúdenia v uplynulom období. Most je značne poškodený a nachádza sa v nevyhovujúcom technicko-stavebnom stave. Preto na ňom nie je možné vymeniť len povrch, ale pristúpime k jeho komplexnej rekonštrukcii v rozsahu odstránenia pôvodného a vybudovania úplne nového mosta," vysvetlil Martin Snopko z oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí.
Ešte pred vyhlásením verejného obstarávania na projektanta komunikovalo mesto so Slovenským vodohospodárskym podnikom. "K výmene mosta sme museli od vodohospodárov získať súhlas a základné parametre, aký by mal byť, aby nespôsoboval problémy v prípade povodní a vysokej hladiny Hrona. Napriek tomu, že nový most bude slúžiť výhradne chodcom a cyklistom, projektovať sa bude s nosnosťou pre automobily, aby sme ho vedeli využiť v prípade mimoriadnych situácií," konštatoval viceprimátor Jakub Gajdošík. Jeho povrch a mobiliár prevezmú z projektu parčíka pri malej železničnej stanici, aby spoločne vytvárali ucelený verejný priestor.
Po ukončení verejného obstarávania mesto podpíše s víťazom zmluvu o dielo. Predpokladaná doba dodania projektovej dokumentácie je 28 týždňov. Následne požiada o vydanie stavebného povolenia.
Podľa Marhefkovej Banská Bystrica pracuje na obnove zanedbaných mostov. Každý má založený svoj mostový zošit, ktorého súčasťou sú aj technické prehliadky. Podľa nich samospráva rozhoduje, čo s nimi robiť z krátkodobého i dlhodobého hľadiska. K výmene mostov už došlo v mestských častiach Iliaš, Jakub a aktuálne sa rekonštruuje most na Mládežníckej ulici.