Podľa plánov by už v tomto roku malo byť zrekonštruovaných 78 kilometrov ciest II. a III. triedy v správe kraja.
Autor TASR
Banská Bystrica 26. apríla (TASR) – Do rekonštrukcie ciest investuje Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) z rozpočtu kraja deväť miliónov eur. Z fondov Európskej únie (EÚ) chce následne využiť ďalších 41 miliónov eur na obnovu ciest a mostov v správe BBSK. Rozhodli o tom vo štvrtok krajskí poslanci na svojom rokovaní v Banskej Bystrici.
Podľa plánov by už v tomto roku malo byť zrekonštruovaných 78 kilometrov ciest II. a III. triedy v správe kraja, v čom sú, na rozdiel od minulosti, zahrnuté aj mostné objekty.
Ako odsúhlasili poslanci, komplexnej obnovy sa dočkajú prístupové cesty k obľúbeným turistickým destináciám do Banskej Štiavnice, na Králiky, Skalku a Tále v celkovej hodnote 5,5 milióna eur. Na juhu kraja pôjde do rekonštrukcie ciest III. triedy 1,5 milióna eur. Ďalšie dva milióny zasa na cesty III. triedy, ktoré nemôžu byť zahrnuté do projektov financovaných z fondov EÚ.
Investícia kraja vo výške deväť miliónov eur je súčasťou koncepcie, ktorá zahŕňa i ďalšie komplexné rekonštrukcie ciest a mostov z eurofondov.
"V prvej fáze čerpania prostriedkov z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) chce kraj využiť 20,5 milióna eur. V rámci nich by sa malo investovať napríklad do úseku Vígľaš - Červeňany, cesty Pôtor - Dolná Strehová - Lučenec a úseku Fiľakovo - Ábovce. V druhej fáze čerpania prostriedkov z IROP-u má do našich ciest pritiecť ďalších 20,5 milióna eur. Zrekonštruovaných by tak malo byť dovedna cez 300 kilometrov ciest vrátane mostov," tvrdí vedenie Úradu BBSK.
Podľa plánov by už v tomto roku malo byť zrekonštruovaných 78 kilometrov ciest II. a III. triedy v správe kraja, v čom sú, na rozdiel od minulosti, zahrnuté aj mostné objekty.
Ako odsúhlasili poslanci, komplexnej obnovy sa dočkajú prístupové cesty k obľúbeným turistickým destináciám do Banskej Štiavnice, na Králiky, Skalku a Tále v celkovej hodnote 5,5 milióna eur. Na juhu kraja pôjde do rekonštrukcie ciest III. triedy 1,5 milióna eur. Ďalšie dva milióny zasa na cesty III. triedy, ktoré nemôžu byť zahrnuté do projektov financovaných z fondov EÚ.
Investícia kraja vo výške deväť miliónov eur je súčasťou koncepcie, ktorá zahŕňa i ďalšie komplexné rekonštrukcie ciest a mostov z eurofondov.
"V prvej fáze čerpania prostriedkov z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) chce kraj využiť 20,5 milióna eur. V rámci nich by sa malo investovať napríklad do úseku Vígľaš - Červeňany, cesty Pôtor - Dolná Strehová - Lučenec a úseku Fiľakovo - Ábovce. V druhej fáze čerpania prostriedkov z IROP-u má do našich ciest pritiecť ďalších 20,5 milióna eur. Zrekonštruovaných by tak malo byť dovedna cez 300 kilometrov ciest vrátane mostov," tvrdí vedenie Úradu BBSK.