Do integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja sú zapojené Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko.
Autor TASR
Bratislava 16. septembra (TASR) – Cestujúci na území Bratislavského kraja majú k dispozícii viac informácií o jednotlivých spojoch na lepšie naplánovanie cesty. Na svojej webovej stránke i v mobilnej aplikácii ich zverejnila Bratislavská integrovaná doprava (BID), ktorá je koordinátorom integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK). Sprístupňovanie on-line dát sa uskutočňuje v testovacom režime.
„Naším cieľom je zvyšovať kvalitu služieb a cestujúcim poskytovať čo najviac informácií, aby si mohli lepšie plánovať cestu. Inovácie majú za cieľ zvýšiť atraktivitu verejnej dopravy v Bratislave a celom regióne a motivovať ľudí, aby prestúpili z áut do vlakov, autobusov, električiek alebo trolejbusov," skonštatovala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka BID.
Zobrazené sú tak polohy všetkých spojov vrátane prípadného meškania konkrétneho spoja. K dispozícii je tiež vyhľadávač, v ktorom si cestujúci môže zadať názov konkrétnej zastávky a zobrazí sa mu virtuálna zastávková tabuľa s najbližšími odchodmi spojov. Pri zadaní čísla linky sa mu zobrazia všetky zastávky, ktoré spoj obslúži, a tiež trasa linky.
„Sprístupňovanie dát sa uskutočňuje v testovacom režime, aby sme mali priestor v najbližších týždňoch odstrániť prípadné nedostatky," priblížil vedúci dispečingu BID Anton Šebo.
Od 1. novembra sa upravia možnosti platby za cestovné lístky v mobilnej aplikácii IDS BK. Od tohto termínu bude možné platbu zrealizovať platobnou kartou alebo z peňaženky v aplikácii.
Do IDS BK sú zapojené Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko. Objednávateľmi sú Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Bratislavský samosprávny kraj a hlavné mesto Bratislava.
„Naším cieľom je zvyšovať kvalitu služieb a cestujúcim poskytovať čo najviac informácií, aby si mohli lepšie plánovať cestu. Inovácie majú za cieľ zvýšiť atraktivitu verejnej dopravy v Bratislave a celom regióne a motivovať ľudí, aby prestúpili z áut do vlakov, autobusov, električiek alebo trolejbusov," skonštatovala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka BID.
Zobrazené sú tak polohy všetkých spojov vrátane prípadného meškania konkrétneho spoja. K dispozícii je tiež vyhľadávač, v ktorom si cestujúci môže zadať názov konkrétnej zastávky a zobrazí sa mu virtuálna zastávková tabuľa s najbližšími odchodmi spojov. Pri zadaní čísla linky sa mu zobrazia všetky zastávky, ktoré spoj obslúži, a tiež trasa linky.
„Sprístupňovanie dát sa uskutočňuje v testovacom režime, aby sme mali priestor v najbližších týždňoch odstrániť prípadné nedostatky," priblížil vedúci dispečingu BID Anton Šebo.
Od 1. novembra sa upravia možnosti platby za cestovné lístky v mobilnej aplikácii IDS BK. Od tohto termínu bude možné platbu zrealizovať platobnou kartou alebo z peňaženky v aplikácii.
Do IDS BK sú zapojené Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko. Objednávateľmi sú Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Bratislavský samosprávny kraj a hlavné mesto Bratislava.