Na frekventovanej ceste vo Vajnoroch a na Seneckej ceste chcú krátko po 16.00 h vyjadriť nesúhlas s rozšírením diaľnice bez kolektorov.
Autor TASR
Bratislava 16. marca (TASR) – Proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou budú dnes popoludní aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a obyvatelia obcí Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo, Chorvátsky Grob i bratislavskej mestskej časti Vajnory protestovať. Na frekventovanej ceste vo Vajnoroch a na Seneckej ceste chcú krátko po 16.00 h vyjadriť nesúhlas s rozšírením diaľnice bez kolektorov.
Aktivisti trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia. "Mali by odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil starosta Vajnôr a člen združenia Triblavina Ján Mrva.
Protestovať sa bude na dvoch miestach približne 15 minút. V centre Vajnôr pred zdravotným strediskom na Roľníckej ulici budú obyvatelia a aktivisti prechádzať po priechode pre chodcov. Druhý protest sa bude konať na Seneckej ceste v rovnakom čase v priestore pred priemyselným parkom. Tu budú účastníci transparentmi upozorňovať na nesúhlas so zámerom, ako sa má D1 rozširovať.
"Chceme, aby vláda, ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavali diaľnice podľa schválenej koncepcie dopravy a povolení. Sme proti výstavbe ciest a diaľnic, ktoré vyhovujú iba developerom," tvrdia aktivisti. Cieľom dnešného protestu je podľa ich slov dosiahnuť, aby sa stavalo v súlade s dopravnou koncepciou Bratislavského samosprávneho kraja vypracovanou odborníkmi.
Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.
Odborníci pokladajú pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú. NDS vo februári pre TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.