Princíp je jednoduchý, ale v zahraničí overený a účinný. Užšie jazdné pruhy psychologicky navádzajú vodičov, aby jazdili pomalšie práve na úsekoch, akým je Staromestská, konštatuje primátor Vallo.
Autor TASR
Bratislava 3. septembra (TASR) - Mesto Bratislava avizuje projekt, ktorý má priniesť čiastočné riešenie na zlepšenie dodržiavania rýchlosti na Staromestskej ulici. V nasledujúcich týždňoch má dôjsť k zmene vodorovného dopravného značenia, má ísť najmä o zúženie šírky jazdných pruhov. Informuje o tom na sociálnej sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo. Hlavné mesto tak reaguje v súvislosti s vlaňajšou tragickou dopravnou nehodou.
"Princíp je jednoduchý, ale v zahraničí overený a účinný. Užšie jazdné pruhy psychologicky navádzajú vodičov, aby jazdili pomalšie práve na úsekoch, akým je Staromestská, kde priestorové pomery navádzajú na rýchlu jazdu," konštatuje Vallo.
Ubezpečuje, že úprava nebude mať vplyv na kapacitu a priepustnosť samotnej komunikácie. Je presvedčený, že sa takto dá zlepšiť dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti 50 kilometrov za hodinu bez toho, aby sa zhoršila doprava. Okrem toho je v príprave ucelená stratégia dopravných úprav pre danú lokalitu, s ktorou súvisí aj revitalizácia priľahlých verejných priestorov vrátane lokality Zochova. Zámerom je vytvoriť tam najmä bezpečný mestský priestor bez bariér.
Primátor zároveň pripomína dlhodobú snahu mať možnosť kontrolovať dodržiavanie povolenej rýchlosti zo strany samospráv. Tieto kontroly môže v súčasnosti vykonávať len Policajný zbor, samospráva žiada, aby túto kompetenciu dostala aj mestská polícia. Problém s dodržiavaním rýchlosti nie je len na predmetnej Staromestskej ulici, ale na viacerých frekventovaných úsekoch. "Dúfam, že nová vláda a nové zloženie parlamentu túto zmenu konečne schvália," odkazuje Vallo.
K dopravnej nehode na zastávke Zochova na Staromestskej ulici v Bratislave došlo pred rokom po tom, ako auto s opitým vodičom narazilo do ľudí stojacich na zastávke. Nehoda si vyžiadala piatich mŕtvych a piatich zranených.
"Princíp je jednoduchý, ale v zahraničí overený a účinný. Užšie jazdné pruhy psychologicky navádzajú vodičov, aby jazdili pomalšie práve na úsekoch, akým je Staromestská, kde priestorové pomery navádzajú na rýchlu jazdu," konštatuje Vallo.
Ubezpečuje, že úprava nebude mať vplyv na kapacitu a priepustnosť samotnej komunikácie. Je presvedčený, že sa takto dá zlepšiť dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti 50 kilometrov za hodinu bez toho, aby sa zhoršila doprava. Okrem toho je v príprave ucelená stratégia dopravných úprav pre danú lokalitu, s ktorou súvisí aj revitalizácia priľahlých verejných priestorov vrátane lokality Zochova. Zámerom je vytvoriť tam najmä bezpečný mestský priestor bez bariér.
Primátor zároveň pripomína dlhodobú snahu mať možnosť kontrolovať dodržiavanie povolenej rýchlosti zo strany samospráv. Tieto kontroly môže v súčasnosti vykonávať len Policajný zbor, samospráva žiada, aby túto kompetenciu dostala aj mestská polícia. Problém s dodržiavaním rýchlosti nie je len na predmetnej Staromestskej ulici, ale na viacerých frekventovaných úsekoch. "Dúfam, že nová vláda a nové zloženie parlamentu túto zmenu konečne schvália," odkazuje Vallo.
K dopravnej nehode na zastávke Zochova na Staromestskej ulici v Bratislave došlo pred rokom po tom, ako auto s opitým vodičom narazilo do ľudí stojacich na zastávke. Nehoda si vyžiadala piatich mŕtvych a piatich zranených.