Do prípravy koncepcie budú aktívne zapojené aj bratislavské mestské časti, ktoré v procese vystupujú ako stavebné úrady.
Autor TASR
Bratislava 16. marca (TASR) - Problémy spojené s odstraňovaním nelegálnych nosičov vonkajšej reklamy bude nevyhnutné riešiť novelou stavebného zákona. Zhodli sa na tom vo štvrtok 15. marca zástupcovia outdoorových spoločností a bratislavskej samosprávy. Pracovné stretnutie inicioval primátor Milan Ftáčnik. Tému chce preberať aj so Združením miest a obcí Slovenska.
Ako TASR informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, magistrát oslovil 36 spoločností, ktoré pôsobia v oblasti vonkajšej reklamy. Do 16. apríla by mali mestu doložiť sumár všetkých zariadení, ktoré sa nachádzajú na mestských a privátnych pozemkoch. "Aktuálny pasport zariadení je dôležitým podkladom pre to, aby samospráva spoločne s outdoorovými spoločnosťami našla zhodu na pravidlách umiestňovania reklamných zariadení," uviedol Andrassy.
Do prípravy koncepcie budú aktívne zapojené aj bratislavské mestské časti, ktoré v procese vystupujú ako stavebné úrady. Navrhované zásady hovoria napríklad o tom, aké sú minimálne vzdialenosti medzi reklamnými zariadeniami alebo v ktorých lokalitách je zakázané nosiče umiestňovať. Pôjde o blízkosti cintorínov, oddychové územia, parky či zelené pruhy medzi komunikáciami. Aby mohol magistrát kontrolovať dodržiavanie pravidiel, chce zriadiť samostatný odborný útvar, ktorý bude nositeľom agendy o vonkajšej reklame.
Hlavné mesto dnes eviduje viac ako 1500 reklamných zariadení pevne spojených so zemou, pričom ďalších približne 300 je postavených bez povolenia. "Snahou súčasného vedenia metropoly je znížiť počet existujúcich nosičov, a taktiež zaviesť pravidlá, ktoré určia spôsob prenájmu pozemkov, proces vydávania povolení, alebo aj systém regulácie reklamných zariadení," vysvetlil Andrassy. Súčasná legislatíva podľa neho zväzuje ruky stavebným úradom a mestám neumožňuje razantne konať v prípadoch, keď sú na verejné priestranstvá umiestňované reklamné nosiče bez stavebného povolenia či súhlasu vlastníka pozemku.
Ako TASR informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, magistrát oslovil 36 spoločností, ktoré pôsobia v oblasti vonkajšej reklamy. Do 16. apríla by mali mestu doložiť sumár všetkých zariadení, ktoré sa nachádzajú na mestských a privátnych pozemkoch. "Aktuálny pasport zariadení je dôležitým podkladom pre to, aby samospráva spoločne s outdoorovými spoločnosťami našla zhodu na pravidlách umiestňovania reklamných zariadení," uviedol Andrassy.
Do prípravy koncepcie budú aktívne zapojené aj bratislavské mestské časti, ktoré v procese vystupujú ako stavebné úrady. Navrhované zásady hovoria napríklad o tom, aké sú minimálne vzdialenosti medzi reklamnými zariadeniami alebo v ktorých lokalitách je zakázané nosiče umiestňovať. Pôjde o blízkosti cintorínov, oddychové územia, parky či zelené pruhy medzi komunikáciami. Aby mohol magistrát kontrolovať dodržiavanie pravidiel, chce zriadiť samostatný odborný útvar, ktorý bude nositeľom agendy o vonkajšej reklame.
Hlavné mesto dnes eviduje viac ako 1500 reklamných zariadení pevne spojených so zemou, pričom ďalších približne 300 je postavených bez povolenia. "Snahou súčasného vedenia metropoly je znížiť počet existujúcich nosičov, a taktiež zaviesť pravidlá, ktoré určia spôsob prenájmu pozemkov, proces vydávania povolení, alebo aj systém regulácie reklamných zariadení," vysvetlil Andrassy. Súčasná legislatíva podľa neho zväzuje ruky stavebným úradom a mestám neumožňuje razantne konať v prípadoch, keď sú na verejné priestranstvá umiestňované reklamné nosiče bez stavebného povolenia či súhlasu vlastníka pozemku.