Podľa spoločnosť Transprojekt posledných rokoch odmietala Bratislava všetky návrhy zo strany investora a sabotovalo schválenie dodatku k zmluve o budúcej kúpnej zmluve.
Autor TASR
Bratislava 7. novembra (TASR) – Spoločnosť Transprojekt, ktorá má najneskôr do konca tohto roka obnoviť priestor pred bratislavskou Hlavnou stanicou, varuje pred vznikom najväčšieho súdneho sporu v histórii mesta a dlhodobého zablokovania možnosti komplexnej revitalizácie námestia železničnou Hlavnou stanicou, a to v prípade, ak bratislavská samospráva bude pokračovať v doterajšom prístupe.
Investor tvrdí, že má seriózny záujem začať s realizáciou projektu, a preto požiadal mesto o stretnutie. "Ide o poslednú výzvu zo strany realizátora projektu, ktorý očakáva, že vedenie mesta urobí v najbližších týždňoch všetky nevyhnutné kroky k úspešnému naštartovaniu plne pripraveného projektu," povedala pre TASR mediálna zástupkyňa investora Mária Adamová.
V prípade, ak tak neurobí, spoločnosť je podľa nej pripravená v krátkom čase podať ochranné žaloby zahŕňajúce tak návrhy na predbežné opatrenia, ako aj žaloby týkajúce sa ochrany dobrej povesti, uplatnenia si náhrady škody a nemajetkovej ujmy, ktoré spoločnosti Transprojekt mali vzniknúť dlhodobým odmietaním súčinnosti zo strany mesta.
"Hlavné mesto sa od roku 2010 odmietlo zaoberať žiadosťami zo strany realizátora, nerešpektuje uzatvorené zmluvy, dohody a uznesenia vlastného mestského zastupiteľstva v danej veci," skonštatovala Adamová s tým, že projekt obnovy Predstaničného námestia vznikol v roku 1998, kedy bola podpísaná dohoda o vzájomnej spolupráci.
Spoločnosť Transprojekt deklaruje, že si dodnes preukázateľne splnila všetky záväzky, ktoré jej vyplývajú z uzatvorených dokumentov, tak s hlavným mestom, ako aj Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). Podľa mediálnej zástupkyne investora celkovo uhradila na účet mesta sumu viac ako 1,935 milióna eur a ŽSR získali na nájme doposiaľ sumu blížiacu sa k jednému miliónu eur. "Realizátor potvrdil svoj záujem tiež splnením Memoranda o spolupráci v súvislosti s realizáciou obnovy električkovej trate v danom úseku. Spoločnosť Transprojekt uhradila náklady v celkovej sume 30.000 eur súvisiace s vypracovaním tohto projektu," podotkla s tým, že spoločnosť do dnešného dňa investovala do projektu 16 miliónov eur.
Hlavné mesto podľa Adamovej v posledných rokoch odmietalo všetky návrhy zo strany investora a sabotovalo schválenie dodatku k zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ktorý by zadefinoval jednotlivé fázy realizácie projektu, spôsob ich odovzdávania a preberania zo strany hlavného mesta. "Vedenie hlavného mesta zároveň odmietlo splniť znenie dohody o spolupráci z roku 2005," podotkla Adamová. Miera rozpracovanosti projektu, doposiaľ vzniknuté záväzky a existujúce právne vzťahy medzi hlavným mestom a spoločnosťou Transprojekt, ako i vlastnícke vzťahy k pozemkom, podľa jej slov reálne znemožňujú začatie spolupráce vedenia mesta v tomto projekte s akýmkoľvek ďalším investorom.
Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová pre TASR uviedla, že zmluva s investorom platí do konca tohto roka a viackrát ho vyzvali na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne. "Poslanci mestského zastupiteľstva totiž uzatvorenie akéhokoľvek časového dodatku odmietli. Aj napriek tomu investor hlavnému mestu minulý týždeň zaslal žiadosť o predĺženie zmluvy," povedala. Mesto pritom v roku 2015 samo za viac ako 200.000 eur revitalizovalo priestor pred Hlavnou stanicou a tento rok za 200.000 eur opravilo eskalátory, ktoré vedú zo zastávok električiek do budovy stanice.
ŽSR pre TASR uviedli, že momentálne analyzujú právny stav, ktorý môže nastať po výpovedi zmluvy zo strany mesta. "V tomto prípade je potrebné kroky ŽSR a mesta koordinovať. ŽSR poskytnú súčinnosť hlavnému mestu pri riešení problematiky hlavnej stanice a predstaničného námestia," priblížila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková s tým, že možné kroky nebudú vopred medializovať, keďže zmluva s mestom, ako aj zmluva o prenájme pozemkov je stále v platnosti.
Investor tvrdí, že má seriózny záujem začať s realizáciou projektu, a preto požiadal mesto o stretnutie. "Ide o poslednú výzvu zo strany realizátora projektu, ktorý očakáva, že vedenie mesta urobí v najbližších týždňoch všetky nevyhnutné kroky k úspešnému naštartovaniu plne pripraveného projektu," povedala pre TASR mediálna zástupkyňa investora Mária Adamová.
V prípade, ak tak neurobí, spoločnosť je podľa nej pripravená v krátkom čase podať ochranné žaloby zahŕňajúce tak návrhy na predbežné opatrenia, ako aj žaloby týkajúce sa ochrany dobrej povesti, uplatnenia si náhrady škody a nemajetkovej ujmy, ktoré spoločnosti Transprojekt mali vzniknúť dlhodobým odmietaním súčinnosti zo strany mesta.
"Hlavné mesto sa od roku 2010 odmietlo zaoberať žiadosťami zo strany realizátora, nerešpektuje uzatvorené zmluvy, dohody a uznesenia vlastného mestského zastupiteľstva v danej veci," skonštatovala Adamová s tým, že projekt obnovy Predstaničného námestia vznikol v roku 1998, kedy bola podpísaná dohoda o vzájomnej spolupráci.
Spoločnosť Transprojekt deklaruje, že si dodnes preukázateľne splnila všetky záväzky, ktoré jej vyplývajú z uzatvorených dokumentov, tak s hlavným mestom, ako aj Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). Podľa mediálnej zástupkyne investora celkovo uhradila na účet mesta sumu viac ako 1,935 milióna eur a ŽSR získali na nájme doposiaľ sumu blížiacu sa k jednému miliónu eur. "Realizátor potvrdil svoj záujem tiež splnením Memoranda o spolupráci v súvislosti s realizáciou obnovy električkovej trate v danom úseku. Spoločnosť Transprojekt uhradila náklady v celkovej sume 30.000 eur súvisiace s vypracovaním tohto projektu," podotkla s tým, že spoločnosť do dnešného dňa investovala do projektu 16 miliónov eur.
Hlavné mesto podľa Adamovej v posledných rokoch odmietalo všetky návrhy zo strany investora a sabotovalo schválenie dodatku k zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ktorý by zadefinoval jednotlivé fázy realizácie projektu, spôsob ich odovzdávania a preberania zo strany hlavného mesta. "Vedenie hlavného mesta zároveň odmietlo splniť znenie dohody o spolupráci z roku 2005," podotkla Adamová. Miera rozpracovanosti projektu, doposiaľ vzniknuté záväzky a existujúce právne vzťahy medzi hlavným mestom a spoločnosťou Transprojekt, ako i vlastnícke vzťahy k pozemkom, podľa jej slov reálne znemožňujú začatie spolupráce vedenia mesta v tomto projekte s akýmkoľvek ďalším investorom.
Skokanová: Zmluva s investorom platí do konca tohto roka
Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová pre TASR uviedla, že zmluva s investorom platí do konca tohto roka a viackrát ho vyzvali na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne. "Poslanci mestského zastupiteľstva totiž uzatvorenie akéhokoľvek časového dodatku odmietli. Aj napriek tomu investor hlavnému mestu minulý týždeň zaslal žiadosť o predĺženie zmluvy," povedala. Mesto pritom v roku 2015 samo za viac ako 200.000 eur revitalizovalo priestor pred Hlavnou stanicou a tento rok za 200.000 eur opravilo eskalátory, ktoré vedú zo zastávok električiek do budovy stanice.
ŽSR pre TASR uviedli, že momentálne analyzujú právny stav, ktorý môže nastať po výpovedi zmluvy zo strany mesta. "V tomto prípade je potrebné kroky ŽSR a mesta koordinovať. ŽSR poskytnú súčinnosť hlavnému mestu pri riešení problematiky hlavnej stanice a predstaničného námestia," priblížila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková s tým, že možné kroky nebudú vopred medializovať, keďže zmluva s mestom, ako aj zmluva o prenájme pozemkov je stále v platnosti.