Ako prevencia voči stavu, keď vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch.
Autor TASR
Bratislava 15. marca (TASR) – Polícia možno v budúcnosti počas sneženia nebude púšťať kamióny na prejazd mestom, aby v zlom počasí nedošlo k dopravnému kolapsu. S takýmto návrhom prišlo konzorcium A.R.K. technické služby, ktoré sa dnes v Bratislave stará o cesty. Na trasy v kopcoch chce púšťať len krátke autobusy.
"Polícia zastaví kamióny ešte pred vjazdom do Bratislavy a dopravný podnik do vyššie položených ciest vyšle krátke autobusy, nie kĺbové, ktoré nevyjdú. Lebo potom dochádza k dopravnému kolapsu na komunikácii a naše posýpače neprejdú," vysvetľuje konateľ A.R.K. technické služby Jan Ludvík. Takéto opatrenia majú byť výsledkom včasnej komunikácie medzi všetkými zložkami, ktoré zabezpečujú prejazdnosť mesta pri snežení - magistrátnym dispečingom, dispečingom konzorcia, políciou a dopravným podnikom.
Konzorcium chce tiež nechať namontovať na mostoch a vyššie položených komunikáciách teplotné senzory, ktoré hlásia pokles teploty. Ludvík tvrdí, že sa tak predíde vzniku námrazy včasným posypom.
Vodiči mestskej hromadnej dopravy a vodiči sypacích vozidiel by mali tiež podľa konzorcia dávať dispečingu aktuálne informácie. Ludvík pripomína, že oni majú najlepší prehľad o situácii na cestách. "Chceli by sme tiež, aby operačný plán zimnej údržby magistrát zostavoval v spolupráci s jednotlivými mestskými časťami. A to tak, aby v tejto koordinácii došlo k zohľadneniu všetkých kľúčových dopravných bodov, ktoré v Bratislave sú a tie boli efektívne udržiavané," dodal konateľ.
Po dni koncom januára, kedy pre celodenné sneženie v meste kolabovala doprava a verejná doprava mala problémy, sa magistrát už s firmou dohodol na niekoľkých opatreniach týkajúcich sa zimnej údržby. Kde sa nachádzajú a kadiaľ jazdia vozidlá, už dokáže kontrolovať online. Na 43 posýpačov, teda na všetky s pluhom nad štyri tony, totiž nainštalovali GPS zariadenia. Firma by mala tiež robiť preventívne posyp na mostoch či v kopcovitých terénoch. "A podobne v prípade mínusových teplôt a zvýšenej vlhkosti vzduchu alebo v prípade predpokladaného spádu snehu," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Ako prevencia voči stavu, keď vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. Spoločnosť bude tiež podľa Skokanovej pluhovať aj komunikácie, ktoré síce nie sú v správe hlavného mesta, ale sú dôležité pre zjazdnosť.
Mestskí poslanci firme často vyčítali, že mesto jej veľa platí, ale nedostáva adekvátne služby. Ludvík sa však bráni a tvrdí, že priemerná ročná úspora oproti predchádzajúcej zmluve predstavuje za posledné štyri roky vyše 2,1 milióna eur. Na rokovanie zastupiteľstva tento mesiac si však poslanci vyžiadali informáciu, či je možné zmluvu vypovedať. Materiál odporúča, že do úvahy prichádza možnosť jej ukončenia dohodou zmluvných strán.
"Polícia zastaví kamióny ešte pred vjazdom do Bratislavy a dopravný podnik do vyššie položených ciest vyšle krátke autobusy, nie kĺbové, ktoré nevyjdú. Lebo potom dochádza k dopravnému kolapsu na komunikácii a naše posýpače neprejdú," vysvetľuje konateľ A.R.K. technické služby Jan Ludvík. Takéto opatrenia majú byť výsledkom včasnej komunikácie medzi všetkými zložkami, ktoré zabezpečujú prejazdnosť mesta pri snežení - magistrátnym dispečingom, dispečingom konzorcia, políciou a dopravným podnikom.
Konzorcium chce tiež nechať namontovať na mostoch a vyššie položených komunikáciách teplotné senzory, ktoré hlásia pokles teploty. Ludvík tvrdí, že sa tak predíde vzniku námrazy včasným posypom.
Vodiči mestskej hromadnej dopravy a vodiči sypacích vozidiel by mali tiež podľa konzorcia dávať dispečingu aktuálne informácie. Ludvík pripomína, že oni majú najlepší prehľad o situácii na cestách. "Chceli by sme tiež, aby operačný plán zimnej údržby magistrát zostavoval v spolupráci s jednotlivými mestskými časťami. A to tak, aby v tejto koordinácii došlo k zohľadneniu všetkých kľúčových dopravných bodov, ktoré v Bratislave sú a tie boli efektívne udržiavané," dodal konateľ.
Po dni koncom januára, kedy pre celodenné sneženie v meste kolabovala doprava a verejná doprava mala problémy, sa magistrát už s firmou dohodol na niekoľkých opatreniach týkajúcich sa zimnej údržby. Kde sa nachádzajú a kadiaľ jazdia vozidlá, už dokáže kontrolovať online. Na 43 posýpačov, teda na všetky s pluhom nad štyri tony, totiž nainštalovali GPS zariadenia. Firma by mala tiež robiť preventívne posyp na mostoch či v kopcovitých terénoch. "A podobne v prípade mínusových teplôt a zvýšenej vlhkosti vzduchu alebo v prípade predpokladaného spádu snehu," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Ako prevencia voči stavu, keď vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. Spoločnosť bude tiež podľa Skokanovej pluhovať aj komunikácie, ktoré síce nie sú v správe hlavného mesta, ale sú dôležité pre zjazdnosť.
Mestskí poslanci firme často vyčítali, že mesto jej veľa platí, ale nedostáva adekvátne služby. Ludvík sa však bráni a tvrdí, že priemerná ročná úspora oproti predchádzajúcej zmluve predstavuje za posledné štyri roky vyše 2,1 milióna eur. Na rokovanie zastupiteľstva tento mesiac si však poslanci vyžiadali informáciu, či je možné zmluvu vypovedať. Materiál odporúča, že do úvahy prichádza možnosť jej ukončenia dohodou zmluvných strán.