Developer HB Reavis v Bratislave plánuje prepojiť nadzemne lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka.
Autor TASR
Bratislava 9. marca (TASR) – Elektrická nadzemná dráha, ktorou plánuje developer HB Reavis v Bratislave prepojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka, by sa mohla stať aj súčasťou Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Jeho koordinátor Bratislavská integrovaná doprava (BID) vníma návrh investora ako zaujímavý, no možnosti zapojenia takejto dopravy do systému ešte zváži.
"Návrh prepojiť autobusovú stanicu Nivy a Petržalku považujeme za zaujímavý vzhľadom na fakt, že nadzemná dráha prepojí jednu z najväčších mestských častí v Bratislave s najnavštevovanejšou časťou mesta," informoval TASR predseda predstavenstva BID Marian Rovenský.
V rámci rozvoja integrovanej dopravy je spoločnosť BID podľa jeho slov otvorená všetkým možnostiam zlepšenia verejnej dopravy v celom regióne. "Aj menej tradičným, ktoré budú slúžiť nielen pre pravidelných cestujúcich ale aj návštevníkov Bratislavského kraja," podotkol Rovenský.
Elektrickú nadzemnú dráhu, potenciálne integrovanú do systému verejnej hromadnej dopravy, zvažuje developer HB Reavis postaviť pre odľahčenie dopravy v zóne Nivy a v jej širšom okolí. "Na zváženie v rámci žiadosti o udelenie štatútu významnej investície sme ponúkli inovatívne riešenie, ako lokalitu dopravne odľahčiť, predložili sme návrh prepojenia dvoch brehov Dunaja formou nadzemnej elektrickej dráhy," informoval výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia Adrián Rác. Podľa odhadov by jej vybudovanie malo stáť okolo 50 miliónov eur. Developer navrhuje aj vybudovanie veľkokapacitného parkovacieho domu za 30 miliónov eur v Petržalke, ktorý by bol napojený na nadzemnú elektrickú dráhu.
Nadzemná dráha i veľkokapacitný parkovací dom súvisia s projektom novej autobusovej stanice, ktorú chce v bratislavskej lokalite Nivy postaviť práve HB Reavis. Začiatok výstavby stanice má začať v júli. Hotová by mala byť v roku 2020. Investor by chcel nadzemnú dráhu spustiť s otvorením stanice. Do projektu Stanica Nivy chce developer investovať 345 miliónov eur. Do obnovy dopravnej a technickej infraštruktúry v okolí ďalších 24 miliónov eur.
"Návrh prepojiť autobusovú stanicu Nivy a Petržalku považujeme za zaujímavý vzhľadom na fakt, že nadzemná dráha prepojí jednu z najväčších mestských častí v Bratislave s najnavštevovanejšou časťou mesta," informoval TASR predseda predstavenstva BID Marian Rovenský.
V rámci rozvoja integrovanej dopravy je spoločnosť BID podľa jeho slov otvorená všetkým možnostiam zlepšenia verejnej dopravy v celom regióne. "Aj menej tradičným, ktoré budú slúžiť nielen pre pravidelných cestujúcich ale aj návštevníkov Bratislavského kraja," podotkol Rovenský.
Elektrickú nadzemnú dráhu, potenciálne integrovanú do systému verejnej hromadnej dopravy, zvažuje developer HB Reavis postaviť pre odľahčenie dopravy v zóne Nivy a v jej širšom okolí. "Na zváženie v rámci žiadosti o udelenie štatútu významnej investície sme ponúkli inovatívne riešenie, ako lokalitu dopravne odľahčiť, predložili sme návrh prepojenia dvoch brehov Dunaja formou nadzemnej elektrickej dráhy," informoval výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia Adrián Rác. Podľa odhadov by jej vybudovanie malo stáť okolo 50 miliónov eur. Developer navrhuje aj vybudovanie veľkokapacitného parkovacieho domu za 30 miliónov eur v Petržalke, ktorý by bol napojený na nadzemnú elektrickú dráhu.
Nadzemná dráha i veľkokapacitný parkovací dom súvisia s projektom novej autobusovej stanice, ktorú chce v bratislavskej lokalite Nivy postaviť práve HB Reavis. Začiatok výstavby stanice má začať v júli. Hotová by mala byť v roku 2020. Investor by chcel nadzemnú dráhu spustiť s otvorením stanice. Do projektu Stanica Nivy chce developer investovať 345 miliónov eur. Do obnovy dopravnej a technickej infraštruktúry v okolí ďalších 24 miliónov eur.