
Bod prvého kontaktu a pomoci zriadilo hlavné mesto v spolupráci so Železnicami SR, Ligou za ľudské práva, Ministerstvom vnútra SR a iniciatívou Kto pomôže Ukrajine.
"Posledné týždne ukázali, že počet prichádzajúcich ľudí, ktorí potrebujú pomoc priamo na hlavnej stanici, výrazne klesá a predovšetkým sa menia oblasti, s ktorými potrebujú najčastejšie pomôcť," konštatuje bratislavský magistrát.
Kým na začiatku poskytovali dobrovoľníci najmä informácie týkajúce sa ubytovania, dočasného útočiska či možnosti právnej a psychosociálnej podpory, občerstvenia a prenocovania, v súčasnosti prevažujú otázky týkajúce sa možností cestovania či vlakových spojení. Mesto preto Ministerstvu dopravy a výstavby SR a ŽSR odporučilo na hlavnú stanicu i ďalšie dôležité dopravné uzly zabezpečiť pracovníkov, ktorí ovládajú ukrajinský jazyk.
"V exponovaných časoch, keď budú prichádzať vybrané vlakové spojenia, bude v priestore na hlavnej vlakovej stanici pôsobiť mobilný tím Tenenet, pripravený ľudí nasmerovať na Bottovu, či poskytnúť všetky ďalšie dôležité informácie," ubezpečuje hlavné mesto.
Bod prvého kontaktu a pomoci zriadilo hlavné mesto v spolupráci so Železnicami SR, Ligou za ľudské práva, Ministerstvom vnútra SR a iniciatívou Kto pomôže Ukrajine. Za takmer tri mesiace fungovania v ňom pomohli viac ako 37.000 utečencom z Ukrajiny.