Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena.
Autor TASR
Bratislava 11. februára (TASR) – Práce na bratislavskom Starom moste pokračujú. Ak vydrží priaznivé počasie, most by mohol byť rozobratý už do dvoch týždňov. V súčasnosti je odstránených asi 18 percent nosnej konštrukcie. TASR o tom informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
"Pásnice oceľovej časti sa museli zosilniť, pretože boli do značnej miery skorodované a mohlo by dôjsť k ich rozlomeniu pri demontáži. V najbližších dňoch bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj," priblížil práce na moste hovorca s tým, že momentálne sa dokončujú aj úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára. "Jednotlivé časti sa následne odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu," dodal Ščepán.
V Starom Meste pokračujú práce na Štúrovej ulici, kde sa demontovalo trolejové vedenie električiek, pokračuje búranie podkladových vrstiev vozovky, demontáž koľajového zvršku a odstraňovanie spevnených plôch. "Ide všetko o prípravné práce na začatie rekonštrukcie kanalizácie a sietí uložených pod vozovkou," vysvetlil hovorca.
Na petržalskej strane sa zase podľa Ščepána vytyčovali a sondovali inžinierske siete a odkopával sa násyp pri Artmedii. "Pripravujú sa pilotážne plošiny a realizujú sa prístupové vnútrostaveniskové komunikácie," dodal. Všetky informácie mesto poskytuje na svojej webovej stránke.
Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.
Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.
"Pásnice oceľovej časti sa museli zosilniť, pretože boli do značnej miery skorodované a mohlo by dôjsť k ich rozlomeniu pri demontáži. V najbližších dňoch bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj," priblížil práce na moste hovorca s tým, že momentálne sa dokončujú aj úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára. "Jednotlivé časti sa následne odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu," dodal Ščepán.
V Starom Meste pokračujú práce na Štúrovej ulici, kde sa demontovalo trolejové vedenie električiek, pokračuje búranie podkladových vrstiev vozovky, demontáž koľajového zvršku a odstraňovanie spevnených plôch. "Ide všetko o prípravné práce na začatie rekonštrukcie kanalizácie a sietí uložených pod vozovkou," vysvetlil hovorca.
Na petržalskej strane sa zase podľa Ščepána vytyčovali a sondovali inžinierske siete a odkopával sa násyp pri Artmedii. "Pripravujú sa pilotážne plošiny a realizujú sa prístupové vnútrostaveniskové komunikácie," dodal. Všetky informácie mesto poskytuje na svojej webovej stránke.
Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.
Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.