Schválením zmien sa má napríklad rozšíriť možnosť platby parkovného, a to aj formu SMS.
Autor TASR
Bratislava 25. mája (TASR) – Hlavné mesto zavedie viaceré zmeny pravidiel v rámci systému celomestského regulovaného parkovania (PAAS). Vyplýva to z nového všeobecne záväzného nariadenia (VZN) o dočasnom parkovaní motorových vozidiel, ktoré vo štvrtok schválilo bratislavské mestské zastupiteľstvo. Poslanci tiež schválili princípy a štandardy regulácie PAAS.
Schválením zmien sa má napríklad rozšíriť možnosť platby parkovného, a to aj formu SMS. Zmeny sa majú týkať tiež samotných parkovacích kariet, vydávania rezidentských parkovacích kariet, zlacnenia abonentských kariet v drahších zónach či používania bonusovej karty. Zvýšiť sa má tiež počet návštevníckych hodín pre prijímateľov sociálnej a zdravotnej starostlivosti, pre registrovaných poskytovateľov sociálnych služieb sa má zaviezť možnosť získať zľavovú parkovaciu kartu.
"Hlavné mesto po dohode a v synchronizácii s mestskými časťami predbežne počíta s nezáväzným pracovným harmonogramom spúšťania zón regulovaného parkovania," uvádza sa v dôvodovej správe materiálu. Jeho realizácia bude závisieť od stavu pripravenosti projektov organizácie dopravy, schvaľovacieho procesu či vyznačovania dopravného značenia v zónach.
Podľa predbežných plánov by sa PAAS mohol ešte v tomto roku rozšíriť o nové zóny v Novom Meste, Petržalke, Ružinove a Starom Meste. V rokoch 2024 a 2025 sa predbežne počíta so zapojením zón v Dúbravke, Karlovej Vsi, Novom Meste, Starom Meste, Petržalke, Ružinove a Lamači. V rokoch 2026 až 2029 by sa predbežne mohli pridať zóny v Devínskej Novej Vsi, Devíne, Karlovej Vsi, Novom Meste, Petržalke, Rači, Ružinove, Starom Meste či Vrakuni. Zapájanie jednotlivých zón sa však môže presunúť na skorší i neskorší termín.
"V mestských častiach a oblastiach, kde situácia s parkovaním nie je aktuálne problematická, zatiaľ nepristupujeme k plánovaniu zón," konštatuje magistrát. Zmeny do budúcnosti v tomto smere však bratislavský magistrát nevylučuje. "Hlavné mesto zostáva v úzkej komunikácii so všetkými 17 mestskými časťami a načúva ich potrebám," odkazuje mestská samospráva.
Hlavné mesto zároveň do budúcnosti nevylučuje ani prípadné zmeny v niektorých cenách. Medzi opakujúce sa pripomienky, ktoré hlavné mesto dostalo, patrilo napríklad aj zvýšenie ceny parkovacieho lístka a ceny prvej rezidentskej parkovacej karty. "Potenciálne zvýšenie úhrady za parkovanie bude predmetom úpravy budúcej novelizácie všeobecne záväzného nariadenia," doplnil magistrát.
Práve na ceny niektorých kariet poukázali vo štvrtok aj niektorí občania. Ceny za rezidentské karty sa im zdajú prinízke, a to aj s ohľadom na avizované zvyšovanie cestovného v Bratislavskom kraji o 20 percent. Cena prvej rezidentskej karty je totiž 39 eur, druhej 150 eur, tretej 500 eur na rok a byt. Cena ročného predplatného cestovného lístka (električenky) sa má pritom od júla zvýšiť z doterajších 199 na 239 eur. Ceny za parkovanie by sa podľa nich mali zvýšiť najmä v centre mesta. Odznel tiež názor o diskriminačnom, nekoncepčnom a zavádzajúcom VZN.
PAAS, ktorý mesto označuje ako jednu z najväčších reforiem v hlavnom meste, spustili začiatkom minulého roka v prvých troch zónach - Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači. Neskôr pribudli postupne viaceré zóny v Ružinove a v Starom Meste zóna Hlavná stanica-Blumentál.
Schválením zmien sa má napríklad rozšíriť možnosť platby parkovného, a to aj formu SMS. Zmeny sa majú týkať tiež samotných parkovacích kariet, vydávania rezidentských parkovacích kariet, zlacnenia abonentských kariet v drahších zónach či používania bonusovej karty. Zvýšiť sa má tiež počet návštevníckych hodín pre prijímateľov sociálnej a zdravotnej starostlivosti, pre registrovaných poskytovateľov sociálnych služieb sa má zaviezť možnosť získať zľavovú parkovaciu kartu.
"Hlavné mesto po dohode a v synchronizácii s mestskými časťami predbežne počíta s nezáväzným pracovným harmonogramom spúšťania zón regulovaného parkovania," uvádza sa v dôvodovej správe materiálu. Jeho realizácia bude závisieť od stavu pripravenosti projektov organizácie dopravy, schvaľovacieho procesu či vyznačovania dopravného značenia v zónach.
Podľa predbežných plánov by sa PAAS mohol ešte v tomto roku rozšíriť o nové zóny v Novom Meste, Petržalke, Ružinove a Starom Meste. V rokoch 2024 a 2025 sa predbežne počíta so zapojením zón v Dúbravke, Karlovej Vsi, Novom Meste, Starom Meste, Petržalke, Ružinove a Lamači. V rokoch 2026 až 2029 by sa predbežne mohli pridať zóny v Devínskej Novej Vsi, Devíne, Karlovej Vsi, Novom Meste, Petržalke, Rači, Ružinove, Starom Meste či Vrakuni. Zapájanie jednotlivých zón sa však môže presunúť na skorší i neskorší termín.
"V mestských častiach a oblastiach, kde situácia s parkovaním nie je aktuálne problematická, zatiaľ nepristupujeme k plánovaniu zón," konštatuje magistrát. Zmeny do budúcnosti v tomto smere však bratislavský magistrát nevylučuje. "Hlavné mesto zostáva v úzkej komunikácii so všetkými 17 mestskými časťami a načúva ich potrebám," odkazuje mestská samospráva.
Hlavné mesto zároveň do budúcnosti nevylučuje ani prípadné zmeny v niektorých cenách. Medzi opakujúce sa pripomienky, ktoré hlavné mesto dostalo, patrilo napríklad aj zvýšenie ceny parkovacieho lístka a ceny prvej rezidentskej parkovacej karty. "Potenciálne zvýšenie úhrady za parkovanie bude predmetom úpravy budúcej novelizácie všeobecne záväzného nariadenia," doplnil magistrát.
Práve na ceny niektorých kariet poukázali vo štvrtok aj niektorí občania. Ceny za rezidentské karty sa im zdajú prinízke, a to aj s ohľadom na avizované zvyšovanie cestovného v Bratislavskom kraji o 20 percent. Cena prvej rezidentskej karty je totiž 39 eur, druhej 150 eur, tretej 500 eur na rok a byt. Cena ročného predplatného cestovného lístka (električenky) sa má pritom od júla zvýšiť z doterajších 199 na 239 eur. Ceny za parkovanie by sa podľa nich mali zvýšiť najmä v centre mesta. Odznel tiež názor o diskriminačnom, nekoncepčnom a zavádzajúcom VZN.
PAAS, ktorý mesto označuje ako jednu z najväčších reforiem v hlavnom meste, spustili začiatkom minulého roka v prvých troch zónach - Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači. Neskôr pribudli postupne viaceré zóny v Ružinove a v Starom Meste zóna Hlavná stanica-Blumentál.