Zvýšenie rýchlosti električiek na Vajnorskej radiále je pilotným projektom.
Autor TASR
Bratislava 10. januára (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zvyšuje na vybraných úsekoch Vajnorskej radiály maximálnu prevádzkovú rýchlosť električiek na 60 kilometrov za hodinu (km/h). Ide o výsledok nedávnej komplexnej opravy koľajového zvršku a nastavenia trakčného vedenia. Zároveň je to prvý úsek v električkovej sieti s vyššou rýchlosťou. TASR o tom informoval hovorca DPB Jozef Vozár.
"Oprava Vajnorskej radiály v spojení s aktuálnym zvýšením prevádzkovej rýchlosti zabezpečí spoľahlivejšiu premávku električkovej linky 4. Po vyhodnotení reálnych jazdných časov pristúpime aj k prípadným úpravám cestovných poriadkov," skonštatoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Po dokončení koľajového zvršku na úseku Kuchajda - Zlaté piesky bolo najprv možné zrušiť rýchlostné obmedzenia z minulosti, ktoré na niektorých úsekoch dosahovali takmer polovičné hodnoty štandardnej prevádzkovej rýchlosti. Po preverení jazdných vlastností pristupuje mestský dopravca na vybraných miestach mimo priecestí a prejazdov k zvýšeniu prevádzkovej rýchlosti električiek na spomínaných 60 km/h.
Súčasťou testov trakčného vedenia boli aj jazdy rýchlosťou 80 km/h. Tento úsek by mal totiž v budúcnosti slúžiť aj ako testovacia trať električkových vlakov.
Zvýšenie rýchlosti električiek na Vajnorskej radiále je pilotným projektom. V prípade jeho osvedčenia bude možné zvýšiť rýchlosť električiek aj na niektorých ďalších miestach, kde to bude vhodné z hľadiska bezpečnosti, skracovania jazdného času a úspory nákladov.
"Oprava Vajnorskej radiály v spojení s aktuálnym zvýšením prevádzkovej rýchlosti zabezpečí spoľahlivejšiu premávku električkovej linky 4. Po vyhodnotení reálnych jazdných časov pristúpime aj k prípadným úpravám cestovných poriadkov," skonštatoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Po dokončení koľajového zvršku na úseku Kuchajda - Zlaté piesky bolo najprv možné zrušiť rýchlostné obmedzenia z minulosti, ktoré na niektorých úsekoch dosahovali takmer polovičné hodnoty štandardnej prevádzkovej rýchlosti. Po preverení jazdných vlastností pristupuje mestský dopravca na vybraných miestach mimo priecestí a prejazdov k zvýšeniu prevádzkovej rýchlosti električiek na spomínaných 60 km/h.
Súčasťou testov trakčného vedenia boli aj jazdy rýchlosťou 80 km/h. Tento úsek by mal totiž v budúcnosti slúžiť aj ako testovacia trať električkových vlakov.
Zvýšenie rýchlosti električiek na Vajnorskej radiále je pilotným projektom. V prípade jeho osvedčenia bude možné zvýšiť rýchlosť električiek aj na niektorých ďalších miestach, kde to bude vhodné z hľadiska bezpečnosti, skracovania jazdného času a úspory nákladov.