Takmer 1200 užívateľov počas minulého roka podalo v Bratislave viac ako 3000 podnetov. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Autor TASR
Bratislava 30. marca (TASR) – Kvalita ciest a chodníkov, dopravné značenie, neporiadok či znečistenie životného prostredia – na to sa najčastejšie sťažujú Bratislavčania hlavnému mestu prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu. Takmer 1200 užívateľov počas minulého roka podalo v Bratislave viac ako 3000 podnetov. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Portál umožňuje Bratislavčanom už od roku 2010 nahlasovať samospráve problémy, ktoré ich v meste trápia. Skokanová tvrdí, že mesto rozšírilo tím, ktorý sa podnetom venuje a magistrát sa vracia aj k tým starším, na ktoré dodatočne reaguje. "Do riešenia špecifických podnetov chce mesto zapojiť aj mestské organizácie, ako napríklad mestské lesy, dopravný podnik či správu telovýchovných a rekreačných zariadení," dodala.
Okrem riešenia problémov portál ľuďom pomáha tiež zorientovať sa v kompetenciách samosprávy. Obyvatelia môžu pod každým podnetom sledovať komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.
"Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá," vysvetľuje Jakub Kmeť z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý portál prevádzkuje. Podotýka, že keď zverejňujú komunikáciu medzi úradníkom a obyvateľom o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach, dozvedia sa o tom ďalšie stovky obyvateľov. "Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky," dodal.
Portál umožňuje Bratislavčanom už od roku 2010 nahlasovať samospráve problémy, ktoré ich v meste trápia. Skokanová tvrdí, že mesto rozšírilo tím, ktorý sa podnetom venuje a magistrát sa vracia aj k tým starším, na ktoré dodatočne reaguje. "Do riešenia špecifických podnetov chce mesto zapojiť aj mestské organizácie, ako napríklad mestské lesy, dopravný podnik či správu telovýchovných a rekreačných zariadení," dodala.
Okrem riešenia problémov portál ľuďom pomáha tiež zorientovať sa v kompetenciách samosprávy. Obyvatelia môžu pod každým podnetom sledovať komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.
"Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá," vysvetľuje Jakub Kmeť z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý portál prevádzkuje. Podotýka, že keď zverejňujú komunikáciu medzi úradníkom a obyvateľom o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach, dozvedia sa o tom ďalšie stovky obyvateľov. "Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky," dodal.