Za 50 miliónov eur, ktoré chce developer do dráhy investovať, by sa podľa nich dali vybudovať dve nové električkové trate.
Autor TASR
Bratislava 28. marca (TASR) – V Bratislave je lepšie investovať peniaze do výstavby nových električkových tratí ako do elektrickej nadzemnej dráhy. Tvrdia to poslanci hlavného mesta Martin Chren a Martin Kuruc. Za 50 miliónov eur, ktoré chce developer do dráhy investovať, by sa podľa nich dali vybudovať dve nové električkové trate.
"Prvá by viedla zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu po Košickej ulici a napojila by sa na Ružinovskú električkovú magistrálu na Miletičovej ulici," priblížil na dnešnej tlačovej konferencii Chren. Trať, ktorá by mala takmer tri kilometre, je podľa jeho slov už zaznačená aj v Územnom genereli dopravy hlavného mesta SR Bratislavy a jej výstavba by stála okolo 24 miliónov eur. "Električková trať by obslúžila celú zónu Mlynské nivy, Chalupkova, novú autobusovú stanicu," podotkol poslanec.
Druhú polovicu peňazí navrhujú využiť na druhú električkovú trať, ktorá by viedla popri Dunaji do prístavu. Práve v prístave by sa dalo podľa Chrena postaviť veľké záchytné parkovisko. "V tomto mieste bude ústiť nultý obchvat, kadiaľ budú prichádzať ľudia z juhovýchodnej časti Bratislavy. Zaparkovať budú môcť v parkovacom dome a električkou sa prepraviť do centra mesta," vysvetlil. Dve nové električkové trate aj s celým parkovacím domom by podľa jeho výpočtov nestáli viac ako 50 miliónov eur.
Kuruc, ktorý je starostom Vrakune, podotkol, že v jeho mestskej časti a v susedných Podunajských Biskupiciach nie je žiadna električková trať. Z prístavu by tak mohla električka smerovať do týchto častí Bratislavy. Vzhľadom na tranzit, ktorý nimi každý deň prechádza, by túto trať podľa Kuruca mohlo využívať až 100.000 ľudí. "Viesť by mohla z konca Kazanskej na Šafárikovo námestie. Cesta by trvala 14 minút," podotkol starosta Vrakune s tým, že trať by mala asi osem kilometrov a jej výstavba by stála 100 miliónov eur.
Poukázal pritom na rozvojové projekty v rámci koľajovej dopravy na ministerstve pôdohospodárstva. "Mesto, Bratislavský samosprávny kraj, Dopravný podnik Bratislava, alebo všetci zainteresovaní, by mohli požiadať o dotáciu z eurofondov a ministerstva pôdohospodárstva na rozvoj električkovej trate juhovýchodným smerom," podotkol Kuruc. Obaja poslanci pripravujú k rozvoju električkových tratí aj materiál na rokovanie mestského zastupiteľstva.
Developer HB Reavis, ktorý stojí za projektom novej autobusovej stanice v Bratislave, zvažuje elektrickou nadzemnou dráhou prepojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka. Odľahčiť tak chce dopravu v zóne Nivy a v jej širšom okolí. Podľa odhadov by jej vybudovanie malo stáť okolo 50 miliónov eur. Developer navrhuje aj vybudovanie veľkokapacitného parkovacieho domu za 30 miliónov eur v Petržalke, ktorý by bol napojený na nadzemnú elektrickú dráhu. Tieto plány súvisia s projektom novej autobusovej stanice.
"Prvá by viedla zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu po Košickej ulici a napojila by sa na Ružinovskú električkovú magistrálu na Miletičovej ulici," priblížil na dnešnej tlačovej konferencii Chren. Trať, ktorá by mala takmer tri kilometre, je podľa jeho slov už zaznačená aj v Územnom genereli dopravy hlavného mesta SR Bratislavy a jej výstavba by stála okolo 24 miliónov eur. "Električková trať by obslúžila celú zónu Mlynské nivy, Chalupkova, novú autobusovú stanicu," podotkol poslanec.
Druhú polovicu peňazí navrhujú využiť na druhú električkovú trať, ktorá by viedla popri Dunaji do prístavu. Práve v prístave by sa dalo podľa Chrena postaviť veľké záchytné parkovisko. "V tomto mieste bude ústiť nultý obchvat, kadiaľ budú prichádzať ľudia z juhovýchodnej časti Bratislavy. Zaparkovať budú môcť v parkovacom dome a električkou sa prepraviť do centra mesta," vysvetlil. Dve nové električkové trate aj s celým parkovacím domom by podľa jeho výpočtov nestáli viac ako 50 miliónov eur.
Kuruc, ktorý je starostom Vrakune, podotkol, že v jeho mestskej časti a v susedných Podunajských Biskupiciach nie je žiadna električková trať. Z prístavu by tak mohla električka smerovať do týchto častí Bratislavy. Vzhľadom na tranzit, ktorý nimi každý deň prechádza, by túto trať podľa Kuruca mohlo využívať až 100.000 ľudí. "Viesť by mohla z konca Kazanskej na Šafárikovo námestie. Cesta by trvala 14 minút," podotkol starosta Vrakune s tým, že trať by mala asi osem kilometrov a jej výstavba by stála 100 miliónov eur.
Poukázal pritom na rozvojové projekty v rámci koľajovej dopravy na ministerstve pôdohospodárstva. "Mesto, Bratislavský samosprávny kraj, Dopravný podnik Bratislava, alebo všetci zainteresovaní, by mohli požiadať o dotáciu z eurofondov a ministerstva pôdohospodárstva na rozvoj električkovej trate juhovýchodným smerom," podotkol Kuruc. Obaja poslanci pripravujú k rozvoju električkových tratí aj materiál na rokovanie mestského zastupiteľstva.
Developer HB Reavis, ktorý stojí za projektom novej autobusovej stanice v Bratislave, zvažuje elektrickou nadzemnou dráhou prepojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka. Odľahčiť tak chce dopravu v zóne Nivy a v jej širšom okolí. Podľa odhadov by jej vybudovanie malo stáť okolo 50 miliónov eur. Developer navrhuje aj vybudovanie veľkokapacitného parkovacieho domu za 30 miliónov eur v Petržalke, ktorý by bol napojený na nadzemnú elektrickú dráhu. Tieto plány súvisia s projektom novej autobusovej stanice.