Ministerstvo dopravy a výstavby v tejto súvislosti podpísalo koncom novembra zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92.200 eur.
Autor TASR
Bratislava 15. decembra (TASR) – Pre Bratislavský samosprávny kraj (BSK) je projekt Dunajbus, teda pravidelná vodná osobná doprava po Dunaji do Bratislavy, veľmi dôležitý a podporuje ho. Vedenie kraja je preto v tomto smere pripravené na spoluprácu a bude súčinné, napríklad v prípade potreby pri budovaní parkovísk a odstavných plôch.
"Nie je to náš projekt, je to projekt ministerstva dopravy, ale veľmi ho podporujeme. V rámci cestnej dopravy by sme chceli do piatich rokov využiť aj rieku Dunaj a Dunajbus je projekt, ktorý sa, dúfajme, že stane živým ešte za nášho pôsobenia," uviedla pre TASR podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová, ktorá má v gescii práve oblasť dopravy.
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR v tejto súvislosti podpísalo koncom novembra zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92.200 eur z operačného programu Integrovaná infraštruktúra na technickú štúdiu realizovateľnosti. Tá je nutnou podmienkou realizácie projektu a mala by byť hotová vo februári 2019. "Podpísala sa zmluva z európskych peňazí na technickú štúdiu tejto dopravy, aby sme mohli ponúknuť ľuďom aj takúto verejnú dopravu, nielen autobusy a vlaky," poznamenala Ožvaldová.
Štúdia má dať okrem iného podľa nej aj odpovede na otázky, aké sú možnosti napojenia ďalšej verejnej dopravy v plánovaných zastávkach. "Lebo však to nie je jedno, že vy vystúpite z nejakej lode a nemáte možnosť nastúpiť na ďalšiu verejnú dopravu. Čiže táto štúdia bude hovoriť aj o tom, či sú správne nastavené tieto jednotlivé zastávky," podotkla Ožvaldová. Doplnila, že dôležitá bude aj rýchlosť, teda ako sa rýchlo dostanú cestujúci do Bratislavy. Plavba napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by mala trvať približne 25 minút.
Dunajbus má predstavovať alternatívu v podobe pravidelnej osobnej dopravy pre obyvateľov okolitých obcí do Bratislavy po rieke. Hovorí sa o ňom už niekoľko rokov a cieľom projektu je predovšetkým odľahčiť preplnené cesty a vlaky z južného smeru do Bratislavy. Pro-Danubia – Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji, ktoré projekt Dunajbusu pripravuje, má v pláne vybudovanie šiestich nových prístavísk, a to Kyselica, Vojka, Eurovea, Aucafe, River park, Devín, k trom existujúcim, ktorými sú Šamorín, Hamuliakovo a Čunovo.
V súvislosti s lodnou dopravou po Dunaji sa dlhodobo spomína aj obnovenie Propeleru, teda lodného spojenia medzi pravým a ľavým brehom Dunaja. Táto iniciatíva sa stala tento rok témou hlavne dvoch staromestských miestnych poslancov a obnova legendárneho lodného spojenia bola aj jedným z dôvodov zrušenia prvej verejnej obchodnej súťaže na prenájom priestorov bývalej kaviarne Propeler na Rázusovom nábreží. V tejto súvislosti vznikla na Úrade BSK pracovná skupina. Tá by mala zodpovedať viaceré otázky, napríklad to, či by sa pre projekt zrekonštruoval pôvodný katamarán Kamzík alebo by sa zabezpečilo nové plavidlo, kto by financoval rekonštrukciu či aká by bola trasa plavidla.
"Samozrejme, aj toto potrebujeme," povedala Ožvaldová. "V novembri sme mali spoločné sedenie. Rokujeme a chceme sa stretnúť aj s novým primátorom," doplnila Ožvaldová. Kraj opätovne zdôrazňuje, že víta každú iniciatívu v oblasti alternatívnej dopravy. "Prípadné zapojenie sa bratislavskej integrovanej dopravy do lodnej dopravy bude župa riešiť až po zverejnení štúdie uskutočniteľnosti," povedala vedúca tlačového oddelenia Veronika Beňadiková.
"Nie je to náš projekt, je to projekt ministerstva dopravy, ale veľmi ho podporujeme. V rámci cestnej dopravy by sme chceli do piatich rokov využiť aj rieku Dunaj a Dunajbus je projekt, ktorý sa, dúfajme, že stane živým ešte za nášho pôsobenia," uviedla pre TASR podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová, ktorá má v gescii práve oblasť dopravy.
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR v tejto súvislosti podpísalo koncom novembra zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92.200 eur z operačného programu Integrovaná infraštruktúra na technickú štúdiu realizovateľnosti. Tá je nutnou podmienkou realizácie projektu a mala by byť hotová vo februári 2019. "Podpísala sa zmluva z európskych peňazí na technickú štúdiu tejto dopravy, aby sme mohli ponúknuť ľuďom aj takúto verejnú dopravu, nielen autobusy a vlaky," poznamenala Ožvaldová.
Štúdia má dať okrem iného podľa nej aj odpovede na otázky, aké sú možnosti napojenia ďalšej verejnej dopravy v plánovaných zastávkach. "Lebo však to nie je jedno, že vy vystúpite z nejakej lode a nemáte možnosť nastúpiť na ďalšiu verejnú dopravu. Čiže táto štúdia bude hovoriť aj o tom, či sú správne nastavené tieto jednotlivé zastávky," podotkla Ožvaldová. Doplnila, že dôležitá bude aj rýchlosť, teda ako sa rýchlo dostanú cestujúci do Bratislavy. Plavba napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by mala trvať približne 25 minút.
Dunajbus má predstavovať alternatívu v podobe pravidelnej osobnej dopravy pre obyvateľov okolitých obcí do Bratislavy po rieke. Hovorí sa o ňom už niekoľko rokov a cieľom projektu je predovšetkým odľahčiť preplnené cesty a vlaky z južného smeru do Bratislavy. Pro-Danubia – Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji, ktoré projekt Dunajbusu pripravuje, má v pláne vybudovanie šiestich nových prístavísk, a to Kyselica, Vojka, Eurovea, Aucafe, River park, Devín, k trom existujúcim, ktorými sú Šamorín, Hamuliakovo a Čunovo.
V súvislosti s lodnou dopravou po Dunaji sa dlhodobo spomína aj obnovenie Propeleru, teda lodného spojenia medzi pravým a ľavým brehom Dunaja. Táto iniciatíva sa stala tento rok témou hlavne dvoch staromestských miestnych poslancov a obnova legendárneho lodného spojenia bola aj jedným z dôvodov zrušenia prvej verejnej obchodnej súťaže na prenájom priestorov bývalej kaviarne Propeler na Rázusovom nábreží. V tejto súvislosti vznikla na Úrade BSK pracovná skupina. Tá by mala zodpovedať viaceré otázky, napríklad to, či by sa pre projekt zrekonštruoval pôvodný katamarán Kamzík alebo by sa zabezpečilo nové plavidlo, kto by financoval rekonštrukciu či aká by bola trasa plavidla.
"Samozrejme, aj toto potrebujeme," povedala Ožvaldová. "V novembri sme mali spoločné sedenie. Rokujeme a chceme sa stretnúť aj s novým primátorom," doplnila Ožvaldová. Kraj opätovne zdôrazňuje, že víta každú iniciatívu v oblasti alternatívnej dopravy. "Prípadné zapojenie sa bratislavskej integrovanej dopravy do lodnej dopravy bude župa riešiť až po zverejnení štúdie uskutočniteľnosti," povedala vedúca tlačového oddelenia Veronika Beňadiková.