V Piešťanoch sa počas tohto víkendu stretli majitelia 66 Trabantov zo Slovenska i z ďalších piatich krajín.
Autor TASR
Piešťany 4. augusta (TASR) – Cestu z Piešťan cez Moravany nad Váhom, Rakoľuby až po hrad Beckov dnes zaplavili Trabanty. Majitelia kultových východonemeckých vozidiel absolvovali spanilú jazdu, ktorá bola súčasťou 11. ročníka celoslovenského zrazu trabantistov. V Piešťanoch sa počas tohto víkendu stretli majitelia 66 Trabantov zo Slovenska i z ďalších piatich krajín. Vozidlá, ktoré sa prestali vyrábať pred vyše 20 rokmi, mohli Piešťanci i návštevníci mesta obdivovať vystavené pred Domom umenia.
Trabant je jednou zo značiek automobilov vyrábaných v minulosti automobilkou Sachsenring vo východonemeckom meste Zwickau. Jeho sériová výroba sa začala v roku 1958. Keďže oceľový plech bol vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike (NDR) nedostatkovým tovarom, karoséria vozidla bola vyvinutá zo špeciálnej umelej hmoty. Vďaka nej si získal prezývku PVC jaguár alebo BMV – Bakelitové motorové vozidlo. Auto malo neekologický vzduchom chladený dvojtaktný dvojvalcový motor. Ako palivo slúžila zmes benzínu a oleja. V 80. rokoch minulého storočia sa stal predovšetkým pre nenáročnú údržbu mimoriadne populárnym nielen v NDR, ale aj v Československu či Maďarsku. Model 601 sa bez veľkých úprav vyrábal vyše 30 rokov. Pred ukončením jeho výroby sa začal vyrábať aj so štvortaktným motorom Volkswagen. Posledný dvojtaktný Trabant 601 opustil výrobný pás 25. júla 1990. Produkcia štvortaktného motora bola ukončená v apríli 1991. Celkovo bolo v NDR vyrobených 3,1 milióna kusov Trabantov.
Trabant je jednou zo značiek automobilov vyrábaných v minulosti automobilkou Sachsenring vo východonemeckom meste Zwickau. Jeho sériová výroba sa začala v roku 1958. Keďže oceľový plech bol vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike (NDR) nedostatkovým tovarom, karoséria vozidla bola vyvinutá zo špeciálnej umelej hmoty. Vďaka nej si získal prezývku PVC jaguár alebo BMV – Bakelitové motorové vozidlo. Auto malo neekologický vzduchom chladený dvojtaktný dvojvalcový motor. Ako palivo slúžila zmes benzínu a oleja. V 80. rokoch minulého storočia sa stal predovšetkým pre nenáročnú údržbu mimoriadne populárnym nielen v NDR, ale aj v Československu či Maďarsku. Model 601 sa bez veľkých úprav vyrábal vyše 30 rokov. Pred ukončením jeho výroby sa začal vyrábať aj so štvortaktným motorom Volkswagen. Posledný dvojtaktný Trabant 601 opustil výrobný pás 25. júla 1990. Produkcia štvortaktného motora bola ukončená v apríli 1991. Celkovo bolo v NDR vyrobených 3,1 milióna kusov Trabantov.