Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

Cestujúci v Bratislave by mali pocítiť vyšší komfort cestovania

Na snímke električky vo vozovni DPB Bratislava -Jurajov dvor. Foto: TASR/Štefan Puškáš

DPB chce zvýšiť aj starostlivosť o zastávky MHD.

Bratislava 24. marca (TASR) - Mestská hromadná doprava (MHD) by mala v tomto roku zaznamenať kvalitatívny i kvantitatívny nárast. Týkať sa má väčšieho komfortu cestovania, doplnením niektorých služieb i vyššej frekvencie električkových a trolejbusových spojov. Na dnešnom brífingu to uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Urban.

Za najdôležitejšie úlohy svojho manažmentu považuje Urban pokračovanie v modernizácii vozového parku DPB. "V tomto roku pribudne ďalších 15 nových električiek, čím sa flotila nových vozov zvýši na 60," informoval. Pri električkách sa priemerný vek znížil z 23 rokov na 13. Podľa Urbana je v tomto smere ešte väčšia výzva pri autobusoch. "V ich prípade je priemerný vek cez sedem rokov, pričom predpokladaná ekonomická a technická životnosť je 10 až 12 rokov," ozrejmil Urban.

Mesto si medziročne objednalo u dopravcu o tri percentá väčší objem prepravných výkonov. "Cestujúci by to mali pocítiť pri zvýšení denných spojov električiek a trolejbusov," uviedol Urban a dodal, že k navýšeniu spojov má prísť po spustení električkovej dopravy do Petržalky.

DPB chce zvýšiť aj starostlivosť o zastávky MHD. "Viem, že z tých 1398 zastávok nám mnohé nerobia dobré meno," priznal Urban. Avizoval, že DPB vytypoval 65 najvyťaženejších zastávok, ktorým bude venovať zvýšenú pozornosť. V prípade zastávok na Trnavskom a Račianskom mýte a Slávičom údolí sa dopravca chystá zastávky opakovane čistiť v priebehu dňa. Mal by sa obmeniť aj mobiliár zastávok, napríklad v prípade smetných košov. Tam, kde zastavuje minimálne šesť liniek by sa mal tiež objaviť väčší počet informačných tabúľ. "K súčasným 16 info tabuliam by malo pribudnúť približne 50 nových," spresnil Urban.

Riaditeľ DPB tlmočil aj plány výraznejšie vyjsť v ústrety tým, ktorí chcú prepraviť vozidlom MHD aj bicykel. "Od mája budeme na miesta, kde je sieť cyklotrás, vypravovať autobusy s prívesným vozíkom na bicykle," informoval. Do konca roka by sa malo vo vozidlách rozšíriť aj wi-fi pripojenie.

Medzi výzvy, ktoré musí DPB riešiť, patrí aj personálny stav, najmä počet vodičov DPB. "Aby sme dokázali vypravovať bez výpadkov z titulu nedostatku personálu, potrebujeme o 30 vodičov viac. A na to, aby sme odstránili nadčasovú prácu úplne na nulu, by sme potrebovali viac ako 150 vodičov," uviedol.

Urban deklaroval, že dopravný podnik sa snaží stabilizovať a zlepšiť personálny stav viacerými spôsobmi, okrem zlepšenia sociálnych podmienok a zvýšením zdravotnej starostlivosti o svojich zamestnancov aj úpravou platových pomerov. "Od apríla bude napríklad priemerné zvýšenie platov vodičov autobusov presahovať päť percent," skonštatoval. Chce osloviť aj potenciálnych nových vodičov prostredníctvom náborových príspevkov i príspevkov na bývanie pre mimobratislavských pracovníkov. Ako Urban dodal, situácia s nedostatočným počtom vodičov nevznikla "zo dňa na deň". "Je to problém, s ktorým DPB zápasil už v minulosti a bol dlhodobo zanedbávaný."

Riaditeľ DPB verí, že jeho manažmentu sa situáciu podarí zvrátiť aj vďaka úsporám, ktoré DPB dosahuje v rámci revízií zmlúv s dodávateľmi a úspornými internými opatreniami. Touto cestou mal od októbra minulého roka DPB ušetriť podľa Urbanových slov viac ako 500.000 eur. "Peniaze, ktoré takto ušetríme, môžu byť použité nielen na zlepšenie našich služieb, ale aj na to, aby sme našim zamestnancom ponúkli finančnú perspektívu do budúcnosti," uviedol Urban.