Podľa primátora mesta Antona Danka sa musí samospráva pripraviť na to, že v apríli bude musieť meniť rozpočet.
Autor TASR
Poprad 18. februára (TASR) - Zimné počasie a najmä veľké výkyvy teplôt sa tento rok intenzívne podpísali pod stav ciest v Poprade. Výtlky rôznej veľkosti a iné poruchy krytu vozovky spôsobujú veľké starosti vodičom i samotnej Správe mestských komunikácií (SMK). "Zlý je stav obvodových komunikácií na sídlisku Juh III., kde sa na viacerých miestach dvíha celý asfaltový koberec a vytvárajú sa tam vlnolamy. Praskliny vznikajú aj na cestách, ktoré boli nedávno rekonštruované," informoval na minulotýždňovom zasadnutí mestského zastupiteľstva poslanec Milan Baran.
Popradskí cestári sa snažia najmä výtlky opravovať podľa toho, ako to umožňujú poveternostné podmienky. "Od januára sme na opravu výtlkov použili už šesť ton studenej obaľovanej drviny, na sklade máme ešte približne tri tony, v prípade potreby zabezpečíme ďalšiu. Práve táto technológia je vhodná na menšie opravy v tomto ročnom období. Väčšie a systémové komplexné opravy poškodených úsekov budeme riešiť až na jar spolu s finančným krytím," uviedol Peter Fabian zo SMK v Poprade.
Podľa primátora mesta Antona Danka sa musí samospráva pripraviť na to, že v apríli bude musieť meniť rozpočet. "Aby sme mohli naliať nejaké finančné prostriedky do SMK, aby sa dali cesty do poriadku," zdôraznil Danko. Na balík ciest, ktoré boli v Poprade rekonštruované naposledy, existuje desaťročná záruka. V rámci nej odstráni poruchy zhotoviteľ stavby. S opravami ciest s teplou obaľovanou drvinou začne SMK hneď, ako spustí jej výrobu najbližšia obaľovačka.
"Prioritou budú komunikácie s trasami MHD a komunikácie s vodorovným dopravným značením, ktoré sa každoročne pre bezpečnosť cestnej premávky na jar obnovuje," doplnil Fabian. Stav ciest monitorujú dispečeri, informácie posúvajú aj mestskí policajti a na SMK sa obracajú aj obyvatelia. "Výtlky sme už lepili na rôznych miestach, vo viacerých mestských častiach," uzatvoril riaditeľ SMK. Reálny odhad stavu popradských ciest, ako aj financií potrebných na ich opravu, bude známy až po úplnom roztopení snehu a ustálení teplôt.
Popradskí cestári sa snažia najmä výtlky opravovať podľa toho, ako to umožňujú poveternostné podmienky. "Od januára sme na opravu výtlkov použili už šesť ton studenej obaľovanej drviny, na sklade máme ešte približne tri tony, v prípade potreby zabezpečíme ďalšiu. Práve táto technológia je vhodná na menšie opravy v tomto ročnom období. Väčšie a systémové komplexné opravy poškodených úsekov budeme riešiť až na jar spolu s finančným krytím," uviedol Peter Fabian zo SMK v Poprade.
Podľa primátora mesta Antona Danka sa musí samospráva pripraviť na to, že v apríli bude musieť meniť rozpočet. "Aby sme mohli naliať nejaké finančné prostriedky do SMK, aby sa dali cesty do poriadku," zdôraznil Danko. Na balík ciest, ktoré boli v Poprade rekonštruované naposledy, existuje desaťročná záruka. V rámci nej odstráni poruchy zhotoviteľ stavby. S opravami ciest s teplou obaľovanou drvinou začne SMK hneď, ako spustí jej výrobu najbližšia obaľovačka.
"Prioritou budú komunikácie s trasami MHD a komunikácie s vodorovným dopravným značením, ktoré sa každoročne pre bezpečnosť cestnej premávky na jar obnovuje," doplnil Fabian. Stav ciest monitorujú dispečeri, informácie posúvajú aj mestskí policajti a na SMK sa obracajú aj obyvatelia. "Výtlky sme už lepili na rôznych miestach, vo viacerých mestských častiach," uzatvoril riaditeľ SMK. Reálny odhad stavu popradských ciest, ako aj financií potrebných na ich opravu, bude známy až po úplnom roztopení snehu a ustálení teplôt.