Vyplýva to z dodatku k zmluve o dielo medzi Banskobystrickým samosprávnym krajom (BBSK) a spoločnosťou OHLA ŽS, ktorá práce realizuje.
Autor TASR
Poltár/Rimavská Sobota 8. júna (TASR) – Cyklotrasa, ktorá prepojí okresné mestá Poltár a Rimavská Sobota, bude drahšia a práce na jednej z etáp sa mierne predĺžia. Vyplýva to z dodatku k zmluve o dielo medzi Banskobystrickým samosprávnym krajom (BBSK) a spoločnosťou OHLA ŽS, ktorá práce realizuje. Pre TASR to potvrdila hovorkyňa kraja Lenka Štepáneková.
S výstavbou prvej etapy cyklotrasy s dĺžkou takmer osem kilometrov, ktorá vedie z mesta Poltár do obce Hrnčiarska Ves, sa začalo vlani na jeseň. Ako vyplýva zo zverejneného dodatku k zmluve so zhotoviteľom, práce na úseku sa predĺžia, navýšiť bolo potrebné aj celkovú cenu diela, a to o vyše 215.000 eur na aktuálnych takmer 2,5 milióna eur s DPH. Dôvodom sú odchýlky medzi projektovou dokumentáciou a reálnym stavom staveniska.
"V zmysle projektovej dokumentácie sa malo nachádzať na telese bývalej železničnej trate v celej dĺžke plánovanej cyklistickej komunikácie podložie zo štrkodrviny, ktoré sa kedysi nachádzalo pod železničnou traťou. Pri odstránení náletových drevín bolo zistené, že na niektorých miestach sa toto podložie nenachádza, konkrétne v dĺžke približne 3155 metrov, a nachádza sa tam len podložie tvorené zeminou. Predmetné podložie zo zeminy je potrebné odkopať a zhutniť kamenivom," uvádza sa v zmluvnom dodatku.
Ako pre TASR priblížila hovorkyňa kraja Lenka Štepáneková, termín dokončenia prvej etapy cyklotrasy sa z tohto dôvodu posunul približne o mesiac na koniec júla. Práce na druhej etape, ktorá spojí Hrnčiarsku Ves s Rimavskou Sobotou, podľa jej slov pokračujú v súlade s harmonogramom, aj tu však bude pravdepodobne potrebné vykonať práce naviac.
Približne 30 kilometrov dlhá cyklotrasa spájajúca Poltár s Rimavskou Sobotou bude viesť po niekdajšej železničnej trati, ktorú BBSK v roku 2013 odkúpil od Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) za symbolické euro. Projekt je rozdelený do dvoch etáp, práce na oboch realizuje česká spoločnosť OHLA ZŠ. Na vybudovanie cyklotrasy kraj získal z eurofondov vyše 6,6 milióna eur.
S výstavbou prvej etapy cyklotrasy s dĺžkou takmer osem kilometrov, ktorá vedie z mesta Poltár do obce Hrnčiarska Ves, sa začalo vlani na jeseň. Ako vyplýva zo zverejneného dodatku k zmluve so zhotoviteľom, práce na úseku sa predĺžia, navýšiť bolo potrebné aj celkovú cenu diela, a to o vyše 215.000 eur na aktuálnych takmer 2,5 milióna eur s DPH. Dôvodom sú odchýlky medzi projektovou dokumentáciou a reálnym stavom staveniska.
"V zmysle projektovej dokumentácie sa malo nachádzať na telese bývalej železničnej trate v celej dĺžke plánovanej cyklistickej komunikácie podložie zo štrkodrviny, ktoré sa kedysi nachádzalo pod železničnou traťou. Pri odstránení náletových drevín bolo zistené, že na niektorých miestach sa toto podložie nenachádza, konkrétne v dĺžke približne 3155 metrov, a nachádza sa tam len podložie tvorené zeminou. Predmetné podložie zo zeminy je potrebné odkopať a zhutniť kamenivom," uvádza sa v zmluvnom dodatku.
Ako pre TASR priblížila hovorkyňa kraja Lenka Štepáneková, termín dokončenia prvej etapy cyklotrasy sa z tohto dôvodu posunul približne o mesiac na koniec júla. Práce na druhej etape, ktorá spojí Hrnčiarsku Ves s Rimavskou Sobotou, podľa jej slov pokračujú v súlade s harmonogramom, aj tu však bude pravdepodobne potrebné vykonať práce naviac.
Približne 30 kilometrov dlhá cyklotrasa spájajúca Poltár s Rimavskou Sobotou bude viesť po niekdajšej železničnej trati, ktorú BBSK v roku 2013 odkúpil od Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) za symbolické euro. Projekt je rozdelený do dvoch etáp, práce na oboch realizuje česká spoločnosť OHLA ZŠ. Na vybudovanie cyklotrasy kraj získal z eurofondov vyše 6,6 milióna eur.