Lamač má pripravené zámery na reguláciu parkovania, a to predovšetkým v nočných hodinách.
Autor TASR
Bratislava 1. novembra (TASR) – Ak do konca tohto roka nebude prijaté všeobecne záväzné nariadenie (VZN) hlavného mesta k jednotnej parkovacej politike, bratislavská mestská časť Lamač zavedie v roku 2017 podobný parkovací režim, ako v októbri skúšobne spustili v bratislavskej Karlovej Vsi. Pre TASR to uviedol starosta Lamača Peter Šramko.
Lamač má pripravené zámery na reguláciu parkovania, a to predovšetkým v nočných hodinách. "Bez schváleného VZN a zmeny štatútu hlavného mesta však nemôžeme uvedený proces uviesť do života," skonštatoval starosta.
V nočných hodinách podľa neho parkujú najmä na sídlisku, ale aj v uliciach starého Lamača vozidlá, ktorých majitelia nemajú trvalý pobyt v mestskej časti, nevlastnia tu byty, rodinné domy a nie sú platiteľmi miestnych daní. "Taktiež nie je neobvyklé, že na jednu bytovú jednotku sú prihlásené nie dve, ale aj tri motorové vozidlá a každý chce zaparkovať čo najbližšie pred svojím domom," podotkol.
Situácia s parkovacími možnosťami na sídlisku v Lamači podľa jeho slov neumožňuje jednoduchým a finančne nenáročným spôsobom zvýšiť počet parkovacích miest, a preto je nevyhnutné zaviesť systém evidencie a prideľovania parkovacích miest. "Chceli by sme to riešiť podľa jednotného parkovacieho systému tak, aby sme umožnili aspoň jednému motorovému vozidlu parkovať v blízkom okolí okolo miesta trvalého bydliska a zároveň znemožnili parkovať na sídlisku tým vozidlám, ktorých majitelia nemajú k bytovým jednotkám žiaden oficiálny vlastnícky vzťah," priblížil Šramko.
Parkovanie na sídlisku je problematické predovšetkým v nočných hodinách, ak však nepríde podľa starostu k regulácii, onedlho bude problém zaparkovať aj počas dňa. Lamač v tomto roku realizuje prípravné práce, napríklad presné zameranie všetkých komunikácií a odstavných plôch, aby mohli byť postupne dopracované dopravné projekty na vyznačenia všetkých parkovacích kapacít.
Šramko od celého procesu taktiež očakáva, aby majitelia bytov, ktorí vlastnia viac vozidiel a s niektorými jazdia len výnimočne na sviatky, neparkovali na lukratívnych miestach pri svojich domoch a komunikácie v Lamači neslúžili ako odstavné plochy pre autovraky.
Starosta verí, že k zavedeniu pravidiel sa uskutoční verejné prerokovanie schválených pravidiel a pred prijatím doplnkového miestneho VZN bude k danej téme širšia verejná diskusia.
Karlova Ves spustila začiatkom októbra na skúšku nový parkovací režim zvýhodňujúci rezidentov. Nové pravidlá sa týkajú obyvateľov Karloveskej, Silvánskej, Kuklovskej, Suchohradskej, Sekulskej, Brodskej, Levárskej a Lackovej ulice. Až 90 percent verejných parkovacích miest patrí rezidentom – obyvateľom s trvalým pobytom na týchto uliciach. Celkovo je takýchto miest v zóne 570.
Hlavné mesto minulý týždeň zverejnilo návrh VZN k jednotnej parkovacej politike. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ho chce na rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť ešte tento rok.
Lamač má pripravené zámery na reguláciu parkovania, a to predovšetkým v nočných hodinách. "Bez schváleného VZN a zmeny štatútu hlavného mesta však nemôžeme uvedený proces uviesť do života," skonštatoval starosta.
V nočných hodinách podľa neho parkujú najmä na sídlisku, ale aj v uliciach starého Lamača vozidlá, ktorých majitelia nemajú trvalý pobyt v mestskej časti, nevlastnia tu byty, rodinné domy a nie sú platiteľmi miestnych daní. "Taktiež nie je neobvyklé, že na jednu bytovú jednotku sú prihlásené nie dve, ale aj tri motorové vozidlá a každý chce zaparkovať čo najbližšie pred svojím domom," podotkol.
Situácia s parkovacími možnosťami na sídlisku v Lamači podľa jeho slov neumožňuje jednoduchým a finančne nenáročným spôsobom zvýšiť počet parkovacích miest, a preto je nevyhnutné zaviesť systém evidencie a prideľovania parkovacích miest. "Chceli by sme to riešiť podľa jednotného parkovacieho systému tak, aby sme umožnili aspoň jednému motorovému vozidlu parkovať v blízkom okolí okolo miesta trvalého bydliska a zároveň znemožnili parkovať na sídlisku tým vozidlám, ktorých majitelia nemajú k bytovým jednotkám žiaden oficiálny vlastnícky vzťah," priblížil Šramko.
Parkovanie na sídlisku je problematické predovšetkým v nočných hodinách, ak však nepríde podľa starostu k regulácii, onedlho bude problém zaparkovať aj počas dňa. Lamač v tomto roku realizuje prípravné práce, napríklad presné zameranie všetkých komunikácií a odstavných plôch, aby mohli byť postupne dopracované dopravné projekty na vyznačenia všetkých parkovacích kapacít.
Šramko od celého procesu taktiež očakáva, aby majitelia bytov, ktorí vlastnia viac vozidiel a s niektorými jazdia len výnimočne na sviatky, neparkovali na lukratívnych miestach pri svojich domoch a komunikácie v Lamači neslúžili ako odstavné plochy pre autovraky.
Starosta verí, že k zavedeniu pravidiel sa uskutoční verejné prerokovanie schválených pravidiel a pred prijatím doplnkového miestneho VZN bude k danej téme širšia verejná diskusia.
Karlova Ves spustila začiatkom októbra na skúšku nový parkovací režim zvýhodňujúci rezidentov. Nové pravidlá sa týkajú obyvateľov Karloveskej, Silvánskej, Kuklovskej, Suchohradskej, Sekulskej, Brodskej, Levárskej a Lackovej ulice. Až 90 percent verejných parkovacích miest patrí rezidentom – obyvateľom s trvalým pobytom na týchto uliciach. Celkovo je takýchto miest v zóne 570.
Hlavné mesto minulý týždeň zverejnilo návrh VZN k jednotnej parkovacej politike. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ho chce na rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť ešte tento rok.