Ružomberok obviňuje Národnú diaľničnú spoločnosť z nekompetentnosti a klamstiev, NDS zasa tvrdí, že vyjadrenia zástupcov mesta poškodzujú dobré meno spoločnosti, sú zmätočné a neodôvodnené.
Autor TASR
Ružomberok 2. mája (TASR) – Spory medzi mestom Ružomberok a Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) týkajúce sa dostavby diaľnice D1 v úseku Hubová – Ivachnová pokračujú. Mesto obviňuje NDS z nekompetentnosti, zavádzania a klamstiev, NDS zasa tvrdí, že vyjadrenia zástupcov mesta poškodzujú dobré meno spoločnosti, sú zmätočné a neodôvodnené.
Podľa zástupcov NDS dostavbu úseku diaľnice blokujú obyvatelia Ružomberka, ktorí podali rozklady voči záverečnému stanovisku v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Predstavitelia mesta sú presvedčení, že stavať by sa nezačalo, ani keby nebol podaný rozklad.
Podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej sa mohla výstavba na pozastavených častiach úseku D1 Hubová – Ivachnová začať 9. apríla, keď malo nadobudnúť právoplatnosť záverečné stanovisko. "Zo strany obyvateľov Ružomberka však boli podané rozklady. Jeden z rozkladov podal výbor mestskej časti Hrboltová v zastúpení poslankyne Ružomberka," skonštatovala Michalová. Podľa jej slov práve NDS vydala zhotoviteľovi Združeniu Čebrať pokyn na mobilizáciu, aby zabezpečil personálne a technické kapacity pre odštartovanie výstavby na pozastavených častiach diaľnice.
Primátor Ružomberka Igor Čombor tvrdí, že výbor mestskej časti, v tomto prípade Hrboltová, nie je oficiálny orgán ani organizácia mesta Ružomberok. "Nemá právnu subjektivitu, aby mohol podať rozklad. Ten je teda aktivitou osoby, ktorá je zhodou okolností aj poslankyňou mesta Ružomberok, čo je však v tomto prípade irelevantné. Ako fyzická osoba, občan, využila svoje právo a podala námietky," tvrdí primátor.
Podľa jeho slov bolo zmluvnou povinnosťou NDS vydať pokyn na mobilizáciu do 31. decembra 2017. "Ani tento pokyn nevydali načas, museli sme si túto ich povinnosť vynútiť, až bol napokon vydaný koncom januára tohto roka," povedal primátor.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur. Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.
Výstavba úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie. Záverečné stanovisko malo nadobudnúť právoplatnosť začiatkom apríla, námietky občanov však posunú termín obnovenia prác o minimálne dva až tri mesiace.
Podľa zástupcov NDS dostavbu úseku diaľnice blokujú obyvatelia Ružomberka, ktorí podali rozklady voči záverečnému stanovisku v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Predstavitelia mesta sú presvedčení, že stavať by sa nezačalo, ani keby nebol podaný rozklad.
Podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej sa mohla výstavba na pozastavených častiach úseku D1 Hubová – Ivachnová začať 9. apríla, keď malo nadobudnúť právoplatnosť záverečné stanovisko. "Zo strany obyvateľov Ružomberka však boli podané rozklady. Jeden z rozkladov podal výbor mestskej časti Hrboltová v zastúpení poslankyne Ružomberka," skonštatovala Michalová. Podľa jej slov práve NDS vydala zhotoviteľovi Združeniu Čebrať pokyn na mobilizáciu, aby zabezpečil personálne a technické kapacity pre odštartovanie výstavby na pozastavených častiach diaľnice.
Primátor Ružomberka Igor Čombor tvrdí, že výbor mestskej časti, v tomto prípade Hrboltová, nie je oficiálny orgán ani organizácia mesta Ružomberok. "Nemá právnu subjektivitu, aby mohol podať rozklad. Ten je teda aktivitou osoby, ktorá je zhodou okolností aj poslankyňou mesta Ružomberok, čo je však v tomto prípade irelevantné. Ako fyzická osoba, občan, využila svoje právo a podala námietky," tvrdí primátor.
Podľa jeho slov bolo zmluvnou povinnosťou NDS vydať pokyn na mobilizáciu do 31. decembra 2017. "Ani tento pokyn nevydali načas, museli sme si túto ich povinnosť vynútiť, až bol napokon vydaný koncom januára tohto roka," povedal primátor.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur. Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.
Výstavba úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie. Záverečné stanovisko malo nadobudnúť právoplatnosť začiatkom apríla, námietky občanov však posunú termín obnovenia prác o minimálne dva až tri mesiace.