Dáta z prevádzky bude DPB analyzovať. Ak sa ukáže, že vozidlá mestskej hromadnej dopravy stíhajú prísť k zastávke vždy v predstihu, pristúpi k zmene jazdných dôb na konkrétnej linke.
Autor TASR
Bratislava 1. februára (TASR) - Plošné zavedenie zastávok na znamenie pre autobusovú a trolejbusovú mestskú hromadnú dopravu v Bratislave neovplyvní čas odchodov jednotlivých spojov. Deklaruje to Dopravný podnik Bratislava (DPB), podľa ktorého bude naďalej platiť, že vodič nemôže odísť zo zastávky v predstihu.
"V prípade, ak sa pri zastávke ocitne skôr, ako určuje cestovný poriadok, bude mať vodič povinnosť na zastávke zastaviť a do času uvedeného v poriadku vyčkať," uviedol mestský dopravca na sociálnej sieti. Na zastávke bude podľa neho cestujúcemu stačiť stáť iba v čase, ktorý je uvedený v cestovnom poriadku, tak ako doteraz.
Dáta z prevádzky bude DPB analyzovať. Ak sa ukáže, že vozidlá mestskej hromadnej dopravy stíhajú prísť k zastávke vždy v predstihu, pristúpi k zmene jazdných dôb na konkrétnej linke. "Aby vozidlá zbytočne nečakali na čas odchodu a zároveň nemeškali," podotkli z DPB.
Plošný režim zastávok na znamenie je už niekoľko rokov zavedený na území bratislavskej Petržalky. V 54 percentách prípadov v špičke a v 74 percentách prípadov mimo špičky prejdú podľa dopravcu vozidlá trasu rýchlejšie ako pred danou zmenou.
V električkovej doprave zatiaľ zastávky na znamenie nezaviedli. DPB tvrdí, že z viacerých dôvodov. "Okrem toho, že ide o nosný systém, je dôvodom napríklad aj dlhšia brzdná dráha vozidiel. Taktiež v prípade električiek vie väčšina našich vozidiel pri brzdení elektrickú energiu aj rekuperovať, preto straty energií nie sú také výrazné ako pri cestnej doprave," vysvetlil dopravca.
DPB zavedie celoplošne zastávky na znamenie pre autobusovú a trolejbusovú dopravu od 13. februára. Upraví aj premávku vybraných liniek, niektoré aj zruší. Ide o úsporné opatrenia pre rastúce ceny energií, ako aj ďalších iných položiek.
"V prípade, ak sa pri zastávke ocitne skôr, ako určuje cestovný poriadok, bude mať vodič povinnosť na zastávke zastaviť a do času uvedeného v poriadku vyčkať," uviedol mestský dopravca na sociálnej sieti. Na zastávke bude podľa neho cestujúcemu stačiť stáť iba v čase, ktorý je uvedený v cestovnom poriadku, tak ako doteraz.
Dáta z prevádzky bude DPB analyzovať. Ak sa ukáže, že vozidlá mestskej hromadnej dopravy stíhajú prísť k zastávke vždy v predstihu, pristúpi k zmene jazdných dôb na konkrétnej linke. "Aby vozidlá zbytočne nečakali na čas odchodu a zároveň nemeškali," podotkli z DPB.
Plošný režim zastávok na znamenie je už niekoľko rokov zavedený na území bratislavskej Petržalky. V 54 percentách prípadov v špičke a v 74 percentách prípadov mimo špičky prejdú podľa dopravcu vozidlá trasu rýchlejšie ako pred danou zmenou.
V električkovej doprave zatiaľ zastávky na znamenie nezaviedli. DPB tvrdí, že z viacerých dôvodov. "Okrem toho, že ide o nosný systém, je dôvodom napríklad aj dlhšia brzdná dráha vozidiel. Taktiež v prípade električiek vie väčšina našich vozidiel pri brzdení elektrickú energiu aj rekuperovať, preto straty energií nie sú také výrazné ako pri cestnej doprave," vysvetlil dopravca.
DPB zavedie celoplošne zastávky na znamenie pre autobusovú a trolejbusovú dopravu od 13. februára. Upraví aj premávku vybraných liniek, niektoré aj zruší. Ide o úsporné opatrenia pre rastúce ceny energií, ako aj ďalších iných položiek.