Z okolia hlavnej cesty zatiaľ zmizlo 16 bilbordov, pričom tento počet by mal postupom času exponenciálne narastať.
Autor TASR
Dubnica nad Váhom 29. marca (TASR) – Boj dubnickej radnice s reklamným smogom na území mesta začína prinášať prvé výsledky. Z exponovaných plôch Dubnice nad Váhom začali miznúť nelegálne bilbordy.
Podľa vedúceho stavebného úradu dubnickej radnice Milana Blaška audit reklamných pútačov odštartoval už v apríli minulého roku v lokalite hlavného mestského koridoru, ktorým je štátna cesta I/61. V katastrálnom území mesta ich napokon iba pozdĺž tejto komunikácie mesto napočítalo presne 111. Z tohto počtu bolo len 12 bilbordov umiestnených legálne a na základe príslušných povolení.
„Po tom, čo sa nám podarilo zmapovať celkový počet týchto pútačov pozdĺž hlavnej cesty, začal sa dlhý maratón zisťovania vlastníckych vzťahov, existencie príslušných povolení, oslovovania majiteľov, kompetentných osôb a adresovania výziev na odstránenie nelegálne umiestnenej reklamy,“ priblížil Blaško.
Na výzvy mesta už začali reagovať prví vlastníci nelegálnych reklamných pútačov. Z okolia hlavnej cesty tak zatiaľ zmizlo 16 bilbordov, pričom tento počet by mal postupom času exponenciálne narastať.
„Tam, kde majiteľ na našu výzvu nereagoval a bilbord neodstránil, prípadne ani po viacerých apeloch z našej strany nekomunikuje, pristúpime už k reštrikciám formou priestupkového konania. Posledným krokom bude, že sa do odstraňovania bilbordu pustí samo mesto. Náklady na toto odstránenie budeme následne vymáhať od vlastníka pútača, resp. pozemku, na ktorom je stavba umiestnená,“ dodal Blaško.
Podľa vedúceho stavebného úradu dubnickej radnice Milana Blaška audit reklamných pútačov odštartoval už v apríli minulého roku v lokalite hlavného mestského koridoru, ktorým je štátna cesta I/61. V katastrálnom území mesta ich napokon iba pozdĺž tejto komunikácie mesto napočítalo presne 111. Z tohto počtu bolo len 12 bilbordov umiestnených legálne a na základe príslušných povolení.
„Po tom, čo sa nám podarilo zmapovať celkový počet týchto pútačov pozdĺž hlavnej cesty, začal sa dlhý maratón zisťovania vlastníckych vzťahov, existencie príslušných povolení, oslovovania majiteľov, kompetentných osôb a adresovania výziev na odstránenie nelegálne umiestnenej reklamy,“ priblížil Blaško.
Na výzvy mesta už začali reagovať prví vlastníci nelegálnych reklamných pútačov. Z okolia hlavnej cesty tak zatiaľ zmizlo 16 bilbordov, pričom tento počet by mal postupom času exponenciálne narastať.
„Tam, kde majiteľ na našu výzvu nereagoval a bilbord neodstránil, prípadne ani po viacerých apeloch z našej strany nekomunikuje, pristúpime už k reštrikciám formou priestupkového konania. Posledným krokom bude, že sa do odstraňovania bilbordu pustí samo mesto. Náklady na toto odstránenie budeme následne vymáhať od vlastníka pútača, resp. pozemku, na ktorom je stavba umiestnená,“ dodal Blaško.