Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

Dunajská Streda bojuje ďalej proti chrapúňom

Primátor mesta Zoltán Hájos vyjadril presvedčenie, že druhá fáza bude taká úspešná, ako prvá časť kampane, ktorá získala druhú cenu v súťaži Prokop 2013 Asociácie PR na Slovensku.

Dunajská Streda 13. mája (TASR) - Po úspešnej prvej fáze verejnoprospešnej kampane s názvom Mám ťa rád, Dunajská Streda! je na programe jej druhá časť, ktorá sa na rozdiel od jesennej fázy, ktorá mala za cieľ prehĺbenie lokálpatriotizmu Dunajskostredčanov k mestu bude zameriavať na vandalov. Z tohto dôvodu sa organizátori rozhodli pre uvoľnenejší štýl komunikácie a zvolili také prostriedky boja, ktoré by mohli pozitívne ovplyvniť konanie výtržníkov. Informovala koordinátorka projektu Néveri Varagya.

"Od začiatku mája sú v meste vyvesené plagáty, ktoré sa spytujú okoloidúcich: Však nie si chruňo?! Vedenie mesta verí, že väčšina Dunajskostredčanov odpovie nie, a odzrkadľuje sa to aj na nákladoch na odstránenie škôd, ktoré v meste v minulých rokoch dosahovali objem 15-20 tisíc eur," ozrejmila koordinátorka.

Primátor mesta Zoltán Hájos vyjadril presvedčenie, že druhá fáza bude taká úspešná, ako prvá časť kampane, ktorá získala druhú cenu v súťaži Prokop 2013 Asociácie PR na Slovensku. "Toto ocenenie je dôkazom, že práve verejnoprospešné kampane sú najlepšou voľbou v boji proti vandalom v Dunajskej Strede," povedal Hájos s tým, že je dôležité uvedomiť si, že úspech v tomto boji je spoločným záujmom, veď všetci chcú žiť v čistom, udržiavanom a bezpečnom meste.

Néveri Varagya prezradila, že tajomstvom úspešného boja proti vandalom je správny výber stratégie a prostriedkov, ktoré cielene zasiahnu potenciálnych mladých vandalov. V ďalšej časti budú v Dunajskostredskej mestskej televízii a na iných fórach premietané krátke filmy o vandalizme a bude zriadené aj protivandalistické komando, ktoré bude navštevovať miestne podniky a prostredníctvom zábavných programov sa bude usilovať vysvetliť možné následky takýchto činov. "Budúci mesiac odštartujeme aj sms-kampaň, v rámci ktorej nám obyvatelia môžu posielať svoje krátke básničky a aforizmy na tému vandalizmus. Najlepšie potom zverejníme a dostanú sa aj na rôzne reklamné predmety, ktoré budú tvoriť súčasť kampane," priblížila.

Kampaň potrvá do septembra, keď budú zverejnené výsledky programu a jeho dopad na rozpočet mesta.