Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Regióny

DUNAJSKÁ STREDA: Riešenie dopravy na Hlavnej ulici sa odkladá

Ilustračné foto. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Hlavnou ulicou denne prechádza 20.000 motorových vozidiel, čo je neznesiteľné.


Dunajská Streda 7. októbra (TASR) – Verdikt o zrušení parkovacích miest a vybudovaní cyklotrasy na Hlavnej ulici v Dunajskej Strede nepadol. Na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva najočakávanejším bodom programu bolo prerokovanie novely všeobecne záväzného mestského nariadenia o parkovaní motorových vozidiel v zóne s dopravným obmedzením.

Poslanci mali rozhodnúť o tom, či ponechajú možnosť parkovania na Hlavnej ulici, ako to požadovali majitelia tamojších obchodov, alebo dostanú prednosť milovníci dvoch kolies a na Hlavnej ulici sa zriadi cyklotrasa. Informoval o tom TASR primátor mesta Zoltán Hájos (SMK-MKP).

Ako uviedol, Hlavnou ulicou denne prechádza 20.000 motorových vozidiel, čo je neznesiteľné. „Preto je nutné pristúpiť k systémovému riešeniu,“ zdôraznil. Pripomenul, že aj v programoch strán SMK-MKP a Most-Híd sa hovorí o cyklotrase. Obchodníkom na Hlavnej by cyklotrasa neprekážala, ale sú proti zrušeniu parkovacích miest.

Poslanec Pavol Sebők (nezávislý) poznamenal, že v súčasnosti sú cyklisti zastúpení v doprave na Hlavnej ulici len štyrmi percentami, pričom mesto má teraz jedinečnú možnosť vykročiť na cestu alternatívnej formy dopravy podľa vzoru Amsterdamu. „Jedno hlasovanie nestačí, aby sme vykonali kroky k obmedzeniu dopravy v centre mesta,“ uviedol, čím naznačil, že bude potrebný celý rad premyslených krokov.

Gabrielovi Csicsaiovi (Most-Híd) chýba smelá a ucelená koncepcia. Tünde Brunczvik (SMK-MKP) navrhla preskúmať možnosť zriadenia cyklotrasy na Korze Bélu Bartóka namiesto Hlavnej, s čím poslanci jednomyseľne súhlasili. Podľa predsedu Komisie výstavby mestského úradu Zoltána Molnára (SMK-MKP) cyklotrasa a parkoviská sa na Hlavnej ulici pre úzku cestnú komunikáciu paralelne vylučujú, pričom dopravu z tohto úseku nie je možné úplne vylúčiť. Ak sa zrušia parkovacie miesta, parkovanie treba zabezpečiť v blízkom okolí. „Osobne podporujem cyklotrasu, lebo zmenu treba niekde začať,“ podotkol.

Viceprimátor Zoltán Horváth (SMK-MKP) upozornil, že mesto platí majiteľovi Hlavnej ulice, Trnavskému samosprávnemu kraju, za prenájom parkovacích miest viac, ako sú príjmy z parkovania, teda pre mesto je súčasné riešenie stratové.

Na návrh poslankyne Ágoty Antal (nezávislá) rokovanie o Hlavnej ulici odložili. Zástupca primátora László A. Szabó (SMK-MKP) navrhol, aby zmeny na tejto ulici boli realizované v januári 2016.