Starosta bratislavskej Petržalky a zároveň bratislavský mestský poslanec Ján Hrčka víta, že sa v prípade výstavby už spomínajú reálnejšie termíny, ako v minulosti.
Autor TASR
Bratislava 20. marca (TASR) – Starosta bratislavskej Petržalky a zároveň bratislavský mestský poslanec Ján Hrčka predpokladá, že električka bude po novej trati (Jungmannova-Janíkov dvor) jazdiť až v roku 2025. Uviedol to pre TASR. Odvoláva sa pritom na informácie, ktoré má, i na priebeh stavebných prác.
"Do konca roka 2024 sa to reálne nedá stihnúť. Ale ak sa to stihne, stále sme len rok v omeškaní, tak je to stále ešte dobré," poznamenal. Odhad, že električku po novej trati spustia až v roku 2025, nedávno pre TASR uviedol aj predseda mestskej dopravnej komisie a starosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.
Hrčka víta, že sa v prípade výstavby už spomínajú reálnejšie termíny, ako v minulosti. "Dnes už aj magistrát hovorí v lepšom prípade o lete 2024, v horšom prípade o septembri, ktorý môže byť kedykoľvek októbrom, novembrom," skonštatoval Hrčka.
Za utópiu považuje, ak si niekto myslí, že na takej veľkej stavbe, ktorá je tak dlho v omeškaní, sa stihnú všetky termíny, nevznikne žiadna komplikácia a ani nepochybí žiadny dodávateľ. Myslí si, že nejaké problémy ešte nastať môžu, otázkou podľa neho je, ako budú vážne a ako rýchlo sa budú dať vyriešiť. "Lebo momentálne s rýchlosťou riešenia problémov to práve na tejto stavbe nešlo," podotkol Hrčka.
S výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).
Podľa pôvodných plánov sa mal projekt dokončiť do konca tohto roka. Primátor Bratislavy Matúš Vallo však už v uplynulých mesiacoch informoval, že električka začne premávať až v budúcom roku. Podľa aktuálneho revidovaného harmonogramu majú byť práce ukončené do konca septembra 2024.
Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Považuje to len za záložný plán na úkor iných projektov. Zároveň tvrdí, že predĺženie petržalskej električkovej trate malo byť hotové už dávno.
"Do konca roka 2024 sa to reálne nedá stihnúť. Ale ak sa to stihne, stále sme len rok v omeškaní, tak je to stále ešte dobré," poznamenal. Odhad, že električku po novej trati spustia až v roku 2025, nedávno pre TASR uviedol aj predseda mestskej dopravnej komisie a starosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.
Hrčka víta, že sa v prípade výstavby už spomínajú reálnejšie termíny, ako v minulosti. "Dnes už aj magistrát hovorí v lepšom prípade o lete 2024, v horšom prípade o septembri, ktorý môže byť kedykoľvek októbrom, novembrom," skonštatoval Hrčka.
Za utópiu považuje, ak si niekto myslí, že na takej veľkej stavbe, ktorá je tak dlho v omeškaní, sa stihnú všetky termíny, nevznikne žiadna komplikácia a ani nepochybí žiadny dodávateľ. Myslí si, že nejaké problémy ešte nastať môžu, otázkou podľa neho je, ako budú vážne a ako rýchlo sa budú dať vyriešiť. "Lebo momentálne s rýchlosťou riešenia problémov to práve na tejto stavbe nešlo," podotkol Hrčka.
S výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).
Podľa pôvodných plánov sa mal projekt dokončiť do konca tohto roka. Primátor Bratislavy Matúš Vallo však už v uplynulých mesiacoch informoval, že električka začne premávať až v budúcom roku. Podľa aktuálneho revidovaného harmonogramu majú byť práce ukončené do konca septembra 2024.
Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Považuje to len za záložný plán na úkor iných projektov. Zároveň tvrdí, že predĺženie petržalskej električkovej trate malo byť hotové už dávno.