Dopravný podnik mesta Košice pri príležitosti jubilea pripravil pre cestujúcich niekoľko prekvapení.
Autor TASR
Košice 27. februára (TASR) - Osobná električková doprava v Košiciach bude mať v piatok (28.2.) už okrúhlych 100 rokov. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pri príležitosti jubilea pripravil pre cestujúcich niekoľko prekvapení.
Aj keď sa vznik dopravného podniku datuje od 14.5.1891, keď vznikla spoločnosť "Kassai közuti vasút" - K. K. V. (Košická pouličná železnica), zo začiatku išlo vo verejnej doprave v Košiciach o konský pohon a krátkodobo sa v meste objavili aj vozidlá na parný pohon. "Prevádzka prvej električky, teda vozidla napájaného elektrickou energiou schopného prevážať cestujúcich, sa začala 28. februára 1914 slávnosťou o 9.00 h pri radnici na Hlavnej ulici a zaujímavosťou je, že bola aj pokrstená košickým farárom Ľudovítom Konrádym. Krst sa bezpochyby vydaril, pretože práve 28. februára 2014 sa jeho 'krstňa' dožíva 100 rokov a je stále funkčné a v kondícii," uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Čo sa týka spomínaných prekvapení, v piatok od 13.00 do 17.00 budú v meste jazdiť historické električky. Na linke č. 2 to bude električka Cassovia - Ringhoffer 104 vyrobená v roku 1920. Na linkách č. 3 a 4 budú jazdiť vozidlá Tatra typu T1 a T2 z rokov 1957-1960.
Cez víkend (1.3.– 2.3.) DPMK na Hlavnej ulici pri Immaculáte vystaví DPMK koľajové vozidlá Tatra typu T1, T2 a T3, ktoré budú pre verejnosť otvorené v čase od 13.00 do 17.00 h. Malým prekvapením bude nákladný vozeň MWG M3, vyrobený v roku 1913, ktorý jazdí po koľajniciach mesta naozajstných 100 rokov. Po ukončení nákladnej električkovej dopravy po roku 1964 bol upravený ako pohon pre rotačný snehomet. Samotný rotačný snehomet prešiel v týchto dňoch aj základnou úpravou laku. Záujemci si na Hlavnej ulici budú môcť zároveň vypočuť odborný výklad.
Do riadnej prevádzky bude po 13 rokoch zaradená aj legendárna "trojička", teda súprava troch električiek T3, ktorá premávala najmä v 80. a 90. rokoch minulého storočia, a to až do roku 2001, z mesta do železiarní. Jazdiť bude na vybraných špičkových spojoch linky R na rýchlodráhe, informoval DPMK.
Aj keď sa vznik dopravného podniku datuje od 14.5.1891, keď vznikla spoločnosť "Kassai közuti vasút" - K. K. V. (Košická pouličná železnica), zo začiatku išlo vo verejnej doprave v Košiciach o konský pohon a krátkodobo sa v meste objavili aj vozidlá na parný pohon. "Prevádzka prvej električky, teda vozidla napájaného elektrickou energiou schopného prevážať cestujúcich, sa začala 28. februára 1914 slávnosťou o 9.00 h pri radnici na Hlavnej ulici a zaujímavosťou je, že bola aj pokrstená košickým farárom Ľudovítom Konrádym. Krst sa bezpochyby vydaril, pretože práve 28. februára 2014 sa jeho 'krstňa' dožíva 100 rokov a je stále funkčné a v kondícii," uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Čo sa týka spomínaných prekvapení, v piatok od 13.00 do 17.00 budú v meste jazdiť historické električky. Na linke č. 2 to bude električka Cassovia - Ringhoffer 104 vyrobená v roku 1920. Na linkách č. 3 a 4 budú jazdiť vozidlá Tatra typu T1 a T2 z rokov 1957-1960.
Cez víkend (1.3.– 2.3.) DPMK na Hlavnej ulici pri Immaculáte vystaví DPMK koľajové vozidlá Tatra typu T1, T2 a T3, ktoré budú pre verejnosť otvorené v čase od 13.00 do 17.00 h. Malým prekvapením bude nákladný vozeň MWG M3, vyrobený v roku 1913, ktorý jazdí po koľajniciach mesta naozajstných 100 rokov. Po ukončení nákladnej električkovej dopravy po roku 1964 bol upravený ako pohon pre rotačný snehomet. Samotný rotačný snehomet prešiel v týchto dňoch aj základnou úpravou laku. Záujemci si na Hlavnej ulici budú môcť zároveň vypočuť odborný výklad.
Do riadnej prevádzky bude po 13 rokoch zaradená aj legendárna "trojička", teda súprava troch električiek T3, ktorá premávala najmä v 80. a 90. rokoch minulého storočia, a to až do roku 2001, z mesta do železiarní. Jazdiť bude na vybraných špičkových spojoch linky R na rýchlodráhe, informoval DPMK.