Zhotoviteľom je Eltra, s. r. o. Hodnota zákazky bola vysúťažená v sume 216.070.505,52 eura bez DPH. Lehota výstavby je 810 dní odo dňa odovzdania prvého staveniska.
Autor TASR
Humenné 26. mája (TASR) - Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné umožní nahradiť motorovú trakciu elektrickou pre väčšinu vlakov na linke Košice – Humenné. V piatok v Humennom za účasti štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa, námestníka generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a investície Jozefa Veselku, zástupcov samospráv a zhotoviteľov zo spoločnosti Eltra, s. r. o., bol slávnostne poklepaný základný kameň stavby. TASR o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.
Ako povedala, v súčasnosti jazdia diaľkové a medziregionálne vlaky v motorovej trakcii aj na elektrifikovanom úseku Košice – Bánovce nad Ondavou. Elektrifikácia 33,5 kilometra umožní náhradu motorových vozidiel za elektrické na celej 97-kilometrovej trati.
"Inovácie na trati umožnia nasadiť modernejšie súpravy a vozne. Súčasťou projektu je okrem elektrifikácie aj rekonštrukcia trate a modernizácia zabezpečovacieho zariadenia, čím sa umožní zvýšenie traťovej rýchlosti zo 100 na 120 kilometrov za hodinu. Cestujúci tak budú cestovať kratšie a oveľa komfortnejšie," uviedol Kmeť.
Okrem zníženia emisií skleníkových plynov povedie elektrifikácia trate podľa Feik Achbergerovej aj k skráteniu jazdných časov vďaka lepšej dynamike jazdy elektrických vozidiel. Komplexná rekonštrukcia a modernizácia železničnej infraštruktúry zlepšia bezpečnosť prevádzky, umožnia zvýšiť maximálnu rýchlosť v závislosti od zvolenej alternatívy, povedú k ďalším časovým úsporám a znížia prevádzkové náklady ŽSR.
"Projekt umožní spojiť Humenné, Michalovce, Trebišov a Košice expresmi každých 60 minút oproti súčasnému intervalu 120 minút, čo zlepší spojenie Horného i Dolného Zemplína s metropolou východu - Košicami," doplnil Veselka.
"Mesto Humenné výrazne dvíha svoj železničný kredit. Výstavba strediska technicko – hygienickej údržby napreduje, je vo svojej záverečnej fáze a teraz štartujeme elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné. Zvýšime ekologizáciu v doprave, cestovanie pre Humenčanov smerom do Košíc bude rýchlejšie. Humenné sa zaradí medzi významné železničiarske mestá na Slovensku," uviedol primátor mesta Humenné Miloš Meričko.
Dielo pozostáva z troch stavieb, ktoré tvorí komplexná rekonštrukcia železničného zvršku a rekonštrukcia železničného spodku koľaje č. 1 v úseku Bánovce nad Ondavou - Strážske, integrácia technológie súvisiaca so staničným zabezpečovacím zariadením v železničnej stanici Michalovce a elektrifikácia existujúcej jednokoľajnej železničnej trate v úseku Bánovce nad Ondavou - Humenné vrátane súvislej rekonštrukcie daného úseku železničnej trate.
Zhotoviteľom je Eltra, s. r. o. Hodnota zákazky bola vysúťažená v sume 216.070.505,52 eura bez DPH. Lehota výstavby je 810 dní odo dňa odovzdania prvého staveniska.
Ako povedala, v súčasnosti jazdia diaľkové a medziregionálne vlaky v motorovej trakcii aj na elektrifikovanom úseku Košice – Bánovce nad Ondavou. Elektrifikácia 33,5 kilometra umožní náhradu motorových vozidiel za elektrické na celej 97-kilometrovej trati.
"Inovácie na trati umožnia nasadiť modernejšie súpravy a vozne. Súčasťou projektu je okrem elektrifikácie aj rekonštrukcia trate a modernizácia zabezpečovacieho zariadenia, čím sa umožní zvýšenie traťovej rýchlosti zo 100 na 120 kilometrov za hodinu. Cestujúci tak budú cestovať kratšie a oveľa komfortnejšie," uviedol Kmeť.
Okrem zníženia emisií skleníkových plynov povedie elektrifikácia trate podľa Feik Achbergerovej aj k skráteniu jazdných časov vďaka lepšej dynamike jazdy elektrických vozidiel. Komplexná rekonštrukcia a modernizácia železničnej infraštruktúry zlepšia bezpečnosť prevádzky, umožnia zvýšiť maximálnu rýchlosť v závislosti od zvolenej alternatívy, povedú k ďalším časovým úsporám a znížia prevádzkové náklady ŽSR.
"Projekt umožní spojiť Humenné, Michalovce, Trebišov a Košice expresmi každých 60 minút oproti súčasnému intervalu 120 minút, čo zlepší spojenie Horného i Dolného Zemplína s metropolou východu - Košicami," doplnil Veselka.
"Mesto Humenné výrazne dvíha svoj železničný kredit. Výstavba strediska technicko – hygienickej údržby napreduje, je vo svojej záverečnej fáze a teraz štartujeme elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné. Zvýšime ekologizáciu v doprave, cestovanie pre Humenčanov smerom do Košíc bude rýchlejšie. Humenné sa zaradí medzi významné železničiarske mestá na Slovensku," uviedol primátor mesta Humenné Miloš Meričko.
Dielo pozostáva z troch stavieb, ktoré tvorí komplexná rekonštrukcia železničného zvršku a rekonštrukcia železničného spodku koľaje č. 1 v úseku Bánovce nad Ondavou - Strážske, integrácia technológie súvisiaca so staničným zabezpečovacím zariadením v železničnej stanici Michalovce a elektrifikácia existujúcej jednokoľajnej železničnej trate v úseku Bánovce nad Ondavou - Humenné vrátane súvislej rekonštrukcie daného úseku železničnej trate.
Zhotoviteľom je Eltra, s. r. o. Hodnota zákazky bola vysúťažená v sume 216.070.505,52 eura bez DPH. Lehota výstavby je 810 dní odo dňa odovzdania prvého staveniska.