Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Regióny

Služba elektronickej komunikácie s MsÚ iMesto je plne k dispozícii

Služba elektronickej komunikácie s banskobystrickým mestským úradom (MsÚ) iMesto je už plne k dispozícii nielen podnikateľom, ale aj všetkým obyvateľom.

Banská Bystrica 23. januára (TASR) - Služba elektronickej komunikácie s banskobystrickým mestským úradom (MsÚ) iMesto je už plne k dispozícii nielen podnikateľom, ale aj všetkým obyvateľom. Žiadosti, povolenia, ale aj vyplnenie tlačív miestnych daní, podnety či ohlásenia, to všetko je možné s banskobystrickou samosprávou vybaviť elektronicky. TASR o tom informoval hovorca primátora Filip Roháček.

Pre užívanie služby iMesto je potrebná registrácia, po ktorej nasleduje jedna osobná návšteva klientskeho centra MsÚ. Zamestnanci samosprávy overia totožnosť užívateľa a pridelia klientovi prihlasovacie údaje. Ten už potom môže neobmedzene využívať elektronické služby prostredníctvom internetu z ktoréhokoľvek miesta na svete. Jednotlivé formuláre užívateľa navigujú, upozorňujú na chyby a niektoré údaje sú už vopred vyplnené. V prípade potreby je užívateľom k dispozícii informačná linka technickej podpory služby, prípadne infolinka klientskeho centra. Po elektronickom podaní môže klient sledovať stav spracovania svojej požiadavky.

Od mája 2012 mohli niekoľko úvodných elektronických formulárov využívať podnikatelia. Najvyužívanejšou službou bolo dosiaľ hlásenie o počte prenocovaní a počte ubytovaných zo strany podnikateľov v hotelových službách. V súčasnosti je už systém otvorený pre fyzické aj právnické osoby. Občania a podnikatelia môžu aktuálne využiť 36 elektronických služieb, ktoré môžu byť v budúcnosti podľa potrieb ďalej rozširované. "Hneď po nástupe do úradu sme vedeli, že chceme pokračovať v projekte elektronizácie, aj keď v tom čase bol tento projekt na celoštátnej úrovni pozastavený. Povedali sme si, že chceme byť v tomto smere lídri a poskytnúť obyvateľom mesta takú službu, aby mohli z pohodlia vlastného domova riešiť záležitosti vo vzťahu k mestu," povedal primátor Peter Gogola.

Spustenie služby znamená nielen uľahčenie a urýchlenie komunikácie občanov s úradom, ale aj v rámci fungovania samotného informačného systému mesta prináša niekoľko výhod. Zrýchľujú sa procesy v rámci úradu, eliminujú chyby v prepisoch údajov a formulárov a nedochádza k duplicitnej práci úradníkov. Systém by v prípade aktívneho zapojenia obyvateľov mohol v budúcnosti slúžiť napríklad na realizáciu miestnych referend. Je tiež pripravený pre budúce prepojenie so službou mestských kariet, ktoré by mohli v Banskej Bystrici pribudnúť.

Pôvodne malo mesto v roku 2010 schválený projekt informatizácie na viac než tri milióny eur. Operačný program informatizácia spoločnosti bol ale pozastavený a vypršali lehoty na naplnenie projektu. Samospráva sa preto rozhodla nadviazať na úmysel informatizácie a od roku 2011 začali práce na novom projekte, ktorého výsledkom je spustená služba iMesto. Celkové náklady dosiahli 1,8 milióna eur. Financovanie projektu je rozložené na niekoľko rokov, pričom s platením sa začalo spolu so začiatkom príprav projektu v roku 2011. Po možnosti opätovného spustenia operačného programu OPIS sa predpokladá refundácia vo výške 95 % z prostriedkov operačného programu spolufinancovaného Európskym fondom regionálneho rozvoja.