Prešovská OC EPERIA Shopping Mall prilákala za prvý rok viac ako 3,5 milióna návštevníkov.
Autor OTS
,aktualizované Prešov 29. novembra (OTS) - Prešovské obchodné centrum EPERIA Shopping Mall má za sebou úspešný prvý rok prevádzky. Moderné regionálne nákupné centrum s celkovou prenajímateľnou plochou 21 970 m2 vyrástlo v obchodnej zóne na sídlisku Sekčov, z ktorej sa tak stala hlavná nákupná destinácia Prešova. Okrem nákupného zážitku EPERIA za posledný rok hostila viacero rôznorodých kultúrnych, osvetových a športových podujatí pre širokú verejnosť, ktoré sú zaujímavým obohatením ponuky akcií v meste. Status EPERIE ako ideálneho miesta pre nákupy a zároveň kultúrno-spoločenského centra potvrdzuje aj stabilne rastúca návštevnosť, ktorá od otvorenia presiahla už 3,5 milióna ľudí.
Prešov je s 91 000 obyvateľmi tretím najväčším slovenským mestom a EPERIA je tak najväčším obchodným centrom v celom regióne. Jeho poloha zabezpečuje obslužnosť širokej spádovej oblasti pokrývajúcej severovýchod Slovenska, ktorá predstavuje spolu až 330 000 ľudí. Vďaka EPERII otvorili v Prešove svoje vôbec prvé prevádzky viaceré renomované značky. „Pri otvorení EPERIE sme si dali za cieľ priniesť do Prešova regionálne obchodné centrum, ktoré bude názvom „prešovské“, ale dizajnom svetové. To znamená, že ponúkne taký zážitok z nakupovania, aký sa na regionálne obchodné centrum patrí. Ponuku značiek a služieb sme namixovali zo všetkých dostupných značiek, ktoré boli pripravené otvoriť svoje prevádzky v Prešove, a s ohľadom na veľkosť centra. Veľmi nás teší, že už po prvom roku fungovania obyvatelia Prešova prijali EPERIU za „svoje“ nákupné centrum, čo bol náš primárny cieľ,“ hovorí Peter Píš, vedúci oddelenia leasingu JTRE.
Dominantu obchodného centra tvorí centrálne námestie otvorené cez dve podlažia, ktoré poskytuje priestor pre príležitostné kultúrne a verejné podujatia a aktivity pre rodiny s deťmi. Užitočným doplnkom centra je Möbelix Biznis zóna vybavená elektrickými prípojkami, ktorá návštevníkom umožňuje popri nakupovaní vybaviť si pracovné stretnutie, či dobiť si svoj mobil alebo notebook. V lete sú obľúbeným miestom návštevníkov letné terasy.
Druhá etapa v príprave
Úspešný prvý rok fungovania potvrdil aj plány investora pokračovať v rozšírení centra o ďalšie prevádzky. Očakávaná rozloha 2. etapy je 10 000 m2, pribudnúť by malo 200 parkovacích miest a zastávka MHD priamo pri obchodnom centre.
„Radi by sme do Prešova priniesli aj ďalšie značky, ktoré sme pre kapacitu prvej etapy nemali možnosť umiestniť. Realizáciou 2. etapy sa EPERIA zaradí medzi top regionálne obchodné centrá Slovenska. V našich plánoch figuruje fitness centrum, významná módna značka, kino ako i ďalšie známe módne značky, a rokujeme aj s prevádzkou rýchleho občerstvenia spolu s Drive-In,“ vysvetľuje P. Píš.
Otvorenie 2. etapy sa očakáva na jeseň 2020, na tretie narodeniny centra. Okrem plánov na rozšírenie EPERIE sa počíta aj ďalšou komerčnou výstavbou v blízkom susedstve. Zóna Sekčov, ktorá je už dnes hlavnou nákupnou destináciou Prešova, by sa mala rozšíriť o veľkú predajňu s nábytkom a hobby potrebami.
EPERIA nastavila nové štandardy v oblasti nákupných centier
EPERIA už pri svojom vzniku nastavila vo viacerých oblastiach nový štandard. Veľká pozornosť bola venovaná riešeniu dopravy a mobility, čo sa prejavilo v orientácii vstupov centra tak, aby prirodzene nadväzovali na tok ľudí z parkovacích plôch a z okolitých peších a cyklistických trás. OC EPERIA je bezbariérové a disponuje bezplatnou WIFI.
Ako prvá budova v Prešove a jediné nákupné centrum mimo Bratislavy je EPERIA držiteľom ekologického certifikátu BREEAM. EPERIA je nielen ekologickou stavbou, ale v tomto prístupe pokračuje aj počas prevádzky. Ponúka 2 nabíjacie stanice, ktoré dokážu nabíjať až štyri elektrické vozidlá. Zároveň vo svojich priestoroch realizuje viaceré environmentálne aktivity, ktoré podporujú biodiverzitu, ako sú včelín, hmyzí hotel, inštalácia vtáčích búdok a tiež búdok pre netopiere.
Za vysokú kvalitu realizácie bola EPERIA ocenená aj počas 23. ročníka súťaže STAVBA ROKA 2017, v ktorej získala prestížne ocenenie od Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska. Odborná porota s medzinárodnou účasťou ocenila najmä technické riešenie a spôsob realizácie, použitie progresívnych a inovatívnych technológií pri technickom vybavení stavby a výborne zvládnuté stavebné detaily.
EPERIA je už dnes nákupné centrum nadregionálneho významu
Status EPERIE ako ideálneho miesta pre nákupy a zároveň kultúrno-spoločenského centra potvrdzuje jej stabilne rastúca návštevnosť. OC Eperia priniesla do Prešova takmer stovku obchodov a renomované módne značky ako H&M, C&A, Lindex, New Yorker, Guess and PEPE Jeans, A3 Sport, ECCO, EXIsport či CCC. Nechýba nový koncept potravín Fresh Supermarket, kaviarne a rôzne gastro prevádzky, medzi inými Café Dias, kubánsky bar La Cubanita, Sedliacky dvor alebo úplne nový reštauračný koncept Šariš Pub. Návštevníci môžu využívať aj užitočné služby mobilných operátorov – Telekom, Orange a O2 a finančné služby Slovenskej sporiteľne, Tatra banky či Poštovej banky.
Od januára roka 2019 doplní ponuky zákazníckych služieb Slovenská pošta, ktorá tu otvorí jednu zo svojich najmodernejších prevádzok. K svojmu prvému výročiu obchodné centrum privítalo niekoľko ďalších zaujímavých značiek – Tchibo, Protetika, Flying Tiger Copenhagen či predajňu Betty Barclay.
K obchodnému centru patrí aj detské exteriérové ihrisko, ktoré patrí k najnavštevovanejším v Prešove. Súčasťou spolupráce EPERIE a samosprávy bolo tiež vybudovanie moderného Fitparku Prešov na sídlisku Sekčov. Samospráva mesta vytipovala voľný priestor funkčne určený pre rekreačne športové vyžitie a investor EPERIE na ňom na vlastné náklady vybudoval outdoorové workoutové ihrisko. Obyvatelia sídliska tak získali atraktívny priestor pre aktívne trávenie voľného času.
www.eperia.sk
www.jtre.sk
Prešov je s 91 000 obyvateľmi tretím najväčším slovenským mestom a EPERIA je tak najväčším obchodným centrom v celom regióne. Jeho poloha zabezpečuje obslužnosť širokej spádovej oblasti pokrývajúcej severovýchod Slovenska, ktorá predstavuje spolu až 330 000 ľudí. Vďaka EPERII otvorili v Prešove svoje vôbec prvé prevádzky viaceré renomované značky. „Pri otvorení EPERIE sme si dali za cieľ priniesť do Prešova regionálne obchodné centrum, ktoré bude názvom „prešovské“, ale dizajnom svetové. To znamená, že ponúkne taký zážitok z nakupovania, aký sa na regionálne obchodné centrum patrí. Ponuku značiek a služieb sme namixovali zo všetkých dostupných značiek, ktoré boli pripravené otvoriť svoje prevádzky v Prešove, a s ohľadom na veľkosť centra. Veľmi nás teší, že už po prvom roku fungovania obyvatelia Prešova prijali EPERIU za „svoje“ nákupné centrum, čo bol náš primárny cieľ,“ hovorí Peter Píš, vedúci oddelenia leasingu JTRE.
Dominantu obchodného centra tvorí centrálne námestie otvorené cez dve podlažia, ktoré poskytuje priestor pre príležitostné kultúrne a verejné podujatia a aktivity pre rodiny s deťmi. Užitočným doplnkom centra je Möbelix Biznis zóna vybavená elektrickými prípojkami, ktorá návštevníkom umožňuje popri nakupovaní vybaviť si pracovné stretnutie, či dobiť si svoj mobil alebo notebook. V lete sú obľúbeným miestom návštevníkov letné terasy.
EPERIA (1. etapa) – FAKTY A ČÍSLA:
• názov je odvodený z 2 historických názvov Prešova – maďarského Eperjes a nemeckého Eperies
• zastavaná plocha celkom: 37 300 m2
• prenajímateľná plocha pre maloobchod: 21 970 m2
• počet parkovacích miest: 195 podzemná garáž a 366 externé parkovisko
• počet prevádzok: 93
• investor: VSV consulting, a.s., developer: J&T REAL ESTATE, a.s.
• výška investície: 50 mil. eur
• názov je odvodený z 2 historických názvov Prešova – maďarského Eperjes a nemeckého Eperies
• zastavaná plocha celkom: 37 300 m2
• prenajímateľná plocha pre maloobchod: 21 970 m2
• počet parkovacích miest: 195 podzemná garáž a 366 externé parkovisko
• počet prevádzok: 93
• investor: VSV consulting, a.s., developer: J&T REAL ESTATE, a.s.
• výška investície: 50 mil. eur
Druhá etapa v príprave
Úspešný prvý rok fungovania potvrdil aj plány investora pokračovať v rozšírení centra o ďalšie prevádzky. Očakávaná rozloha 2. etapy je 10 000 m2, pribudnúť by malo 200 parkovacích miest a zastávka MHD priamo pri obchodnom centre.
„Radi by sme do Prešova priniesli aj ďalšie značky, ktoré sme pre kapacitu prvej etapy nemali možnosť umiestniť. Realizáciou 2. etapy sa EPERIA zaradí medzi top regionálne obchodné centrá Slovenska. V našich plánoch figuruje fitness centrum, významná módna značka, kino ako i ďalšie známe módne značky, a rokujeme aj s prevádzkou rýchleho občerstvenia spolu s Drive-In,“ vysvetľuje P. Píš.
Otvorenie 2. etapy sa očakáva na jeseň 2020, na tretie narodeniny centra. Okrem plánov na rozšírenie EPERIE sa počíta aj ďalšou komerčnou výstavbou v blízkom susedstve. Zóna Sekčov, ktorá je už dnes hlavnou nákupnou destináciou Prešova, by sa mala rozšíriť o veľkú predajňu s nábytkom a hobby potrebami.
EPERIA nastavila nové štandardy v oblasti nákupných centier
EPERIA už pri svojom vzniku nastavila vo viacerých oblastiach nový štandard. Veľká pozornosť bola venovaná riešeniu dopravy a mobility, čo sa prejavilo v orientácii vstupov centra tak, aby prirodzene nadväzovali na tok ľudí z parkovacích plôch a z okolitých peších a cyklistických trás. OC EPERIA je bezbariérové a disponuje bezplatnou WIFI.
Ako prvá budova v Prešove a jediné nákupné centrum mimo Bratislavy je EPERIA držiteľom ekologického certifikátu BREEAM. EPERIA je nielen ekologickou stavbou, ale v tomto prístupe pokračuje aj počas prevádzky. Ponúka 2 nabíjacie stanice, ktoré dokážu nabíjať až štyri elektrické vozidlá. Zároveň vo svojich priestoroch realizuje viaceré environmentálne aktivity, ktoré podporujú biodiverzitu, ako sú včelín, hmyzí hotel, inštalácia vtáčích búdok a tiež búdok pre netopiere.
Za vysokú kvalitu realizácie bola EPERIA ocenená aj počas 23. ročníka súťaže STAVBA ROKA 2017, v ktorej získala prestížne ocenenie od Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska. Odborná porota s medzinárodnou účasťou ocenila najmä technické riešenie a spôsob realizácie, použitie progresívnych a inovatívnych technológií pri technickom vybavení stavby a výborne zvládnuté stavebné detaily.
EPERIA je už dnes nákupné centrum nadregionálneho významu
Status EPERIE ako ideálneho miesta pre nákupy a zároveň kultúrno-spoločenského centra potvrdzuje jej stabilne rastúca návštevnosť. OC Eperia priniesla do Prešova takmer stovku obchodov a renomované módne značky ako H&M, C&A, Lindex, New Yorker, Guess and PEPE Jeans, A3 Sport, ECCO, EXIsport či CCC. Nechýba nový koncept potravín Fresh Supermarket, kaviarne a rôzne gastro prevádzky, medzi inými Café Dias, kubánsky bar La Cubanita, Sedliacky dvor alebo úplne nový reštauračný koncept Šariš Pub. Návštevníci môžu využívať aj užitočné služby mobilných operátorov – Telekom, Orange a O2 a finančné služby Slovenskej sporiteľne, Tatra banky či Poštovej banky.
Od januára roka 2019 doplní ponuky zákazníckych služieb Slovenská pošta, ktorá tu otvorí jednu zo svojich najmodernejších prevádzok. K svojmu prvému výročiu obchodné centrum privítalo niekoľko ďalších zaujímavých značiek – Tchibo, Protetika, Flying Tiger Copenhagen či predajňu Betty Barclay.
K obchodnému centru patrí aj detské exteriérové ihrisko, ktoré patrí k najnavštevovanejším v Prešove. Súčasťou spolupráce EPERIE a samosprávy bolo tiež vybudovanie moderného Fitparku Prešov na sídlisku Sekčov. Samospráva mesta vytipovala voľný priestor funkčne určený pre rekreačne športové vyžitie a investor EPERIE na ňom na vlastné náklady vybudoval outdoorové workoutové ihrisko. Obyvatelia sídliska tak získali atraktívny priestor pre aktívne trávenie voľného času.
www.eperia.sk
www.jtre.sk