V Banskobystrickom kraji je viac ako 4000 kilometrov značených cyklotrás.
Autor TASR
Banská Bystrica 4. februára (TASR) - Existujúcu cyklotrasu medzi Zvolenom a Sliačom rozšíria. V súčasnosti Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) pripravuje verejné obstarávanie zhotoviteľa projektovej dokumentácie. TASR o tom informovala výkonná riaditeľka Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Banskobystrický kraj Turizmus Zuzana Jóbová.
Dodala, že šírka trasy je v súčasnosti približne dva metre a plán je rozšíriť ju na približne 3,5 metra.
Ďalším dôležitým míľnikom na tento rok je podľa nej podanie návrhu na vydanie územného rozhodnutia pre cyklotrasu Zvolen - Hronská Breznica. "Vlani kraj dokončil aj štúdie na Pohronskú vetvu, ktorá vedie od Telgártu po Hronský Beňadik v dĺžke približne 180 kilometrov," uviedla s tým, že dokončená je aj štúdia realizovateľnosti Donovalskej vetvy v dĺžke 38 kilometrov. Tieto cesty sú podľa nej náročné na výstavbu najmä pre majetkové vysporiadanie práv k pozemkom. Spomenula, že BBSK vlani začal s majetkovoprávnym vysporiadaním pozemkov na ceste medzi Zvolenom a Banskou Bystricou v úseku Vlkanová - Sliač. Kraj tiež na rozvoj cykloturistiky v Národnom parku Muránska Planina získal zdroje z plánu obnovy.
Medzi významné aktivity rozvoja turistiky na bicykli vlani v kraji podľa Jóbovej patrilo ukončenie výstavby cyklotrasy medzi Poltárom a Rimavskou Sobotou. Prvá etapa otvorenej trasy má 7,7 kilometra a spája Poltár s obcou Hrnčiarska Ves. Otvorenie druhej etapy medzi Hrnčiarskou Vsou a Rimavskou Sobotou v dĺžke 21 kilometrov je naplánované na jar tohto roku. Táto časť trasy je v celkovej hodnote viac ako sedem miliónov eur, z ktorých BBSK získal približne 4,9 milióna eur z eurofondov.
Informácie o trasách v BBSK sú dostupné na stiahnutie do smart telefónov. Umožňuje to platforma na webe www.zahoramizadolami.sk. "V súčasnosti v nej cyklisti nájdu viac ako 170 tipov na výlety," priblížila riaditeľka.
V Banskobystrickom kraji je viac ako 4000 kilometrov značených cyklotrás. Patria tam aj Krížna vo Veľkej Fatre a Kráľova hoľa v Nízkych Tatrách, čo sú v rámci Slovenska najvyššie položené miesta dostupné po značených trasách.
Dodala, že šírka trasy je v súčasnosti približne dva metre a plán je rozšíriť ju na približne 3,5 metra.
Ďalším dôležitým míľnikom na tento rok je podľa nej podanie návrhu na vydanie územného rozhodnutia pre cyklotrasu Zvolen - Hronská Breznica. "Vlani kraj dokončil aj štúdie na Pohronskú vetvu, ktorá vedie od Telgártu po Hronský Beňadik v dĺžke približne 180 kilometrov," uviedla s tým, že dokončená je aj štúdia realizovateľnosti Donovalskej vetvy v dĺžke 38 kilometrov. Tieto cesty sú podľa nej náročné na výstavbu najmä pre majetkové vysporiadanie práv k pozemkom. Spomenula, že BBSK vlani začal s majetkovoprávnym vysporiadaním pozemkov na ceste medzi Zvolenom a Banskou Bystricou v úseku Vlkanová - Sliač. Kraj tiež na rozvoj cykloturistiky v Národnom parku Muránska Planina získal zdroje z plánu obnovy.
Medzi významné aktivity rozvoja turistiky na bicykli vlani v kraji podľa Jóbovej patrilo ukončenie výstavby cyklotrasy medzi Poltárom a Rimavskou Sobotou. Prvá etapa otvorenej trasy má 7,7 kilometra a spája Poltár s obcou Hrnčiarska Ves. Otvorenie druhej etapy medzi Hrnčiarskou Vsou a Rimavskou Sobotou v dĺžke 21 kilometrov je naplánované na jar tohto roku. Táto časť trasy je v celkovej hodnote viac ako sedem miliónov eur, z ktorých BBSK získal približne 4,9 milióna eur z eurofondov.
Informácie o trasách v BBSK sú dostupné na stiahnutie do smart telefónov. Umožňuje to platforma na webe www.zahoramizadolami.sk. "V súčasnosti v nej cyklisti nájdu viac ako 170 tipov na výlety," priblížila riaditeľka.
V Banskobystrickom kraji je viac ako 4000 kilometrov značených cyklotrás. Patria tam aj Krížna vo Veľkej Fatre a Kráľova hoľa v Nízkych Tatrách, čo sú v rámci Slovenska najvyššie položené miesta dostupné po značených trasách.