Práce na moste majú mierny sklz.
Autor TASR
Bratislava 20. februára (TASR) – Rekonštrukcia Starého mosta, ktorá odštartovala začiatkom decembra minulého roka, je v miernom sklze. Už do konca tohto mesiaca mala byť totiž dole jeho konštrukcia. Pôvodný Starý most by mal ale po novom zmiznúť na prelome marca a apríla.
"Toto je zatiaľ ale jediný sklz, ktorý na stavbe registrujeme. Práce na Štúrovej ulici a v Petržalke pokračujú podľa harmonogramu," vyhlásil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) po dnešnom kontrolnom dni aj za prítomnosti premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka.
Konštrukcia sa podľa generálneho riaditeľa Eurovia SK Róberta Šinályho ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo. "Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz. V tejto chvíli na moste prebieha okrem demontáže aj odpaľovanie jednotlivých segmentov, ktoré sa odnesú mimo stavbu, kde ich zlikvidujú. Po odstránení mostnej konštrukcie sa začne s prácami na spodnej stavbe, teda na pilieroch. Aj z nich však bude treba dva odstrániť a nahradiť jedným novým, treba totiž splniť požiadavku Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu.
Rekonštrukcia ovplyvnila aj dopravu v okolí mosta
Štát platí 10 percent nákladov na rekonštrukciu mosta, skontrolovať stavbu preto dnes prišiel aj premiér. "Je to spoločný projekt, ktorý sa ukazuje byť mimoriadne efektívny. Často sa na Bratislavu pozerajú ľudia s určitou mierou žiarlivosti, ale je to hlavné mesto Slovenska a musí spĺňať určité kritéria, ktoré sa od neho vyžadujú," uviedol Fico po kontrole. Podľa neho je rekonštrukcia mosta ďalším prelomom v dopravnej štruktúre mesta Bratislava. "Verme, že neprídu žiadne povodne, ktoré by mohli rekonštrukciu skomplikovať," dodal.
Od odštartovania prác sa tento rok uzatvorila Štúrova ulica, kde bola demontovaná električková koľaj i trakčné vedenie. "V tejto chvíli prebiehajú sondáže jestvujúcich inžinierskych sietí a od budúceho týždňa začína výkop kanalizácie a naplno prekládka všetkých inžinierskych sietí," priblížil práce na bratislavskej strane Šinály. V ďalšej etape, od 1. apríla, bude podľa jeho slov uzavreté aj Šafárikovo námestie a nábrežie ostane prejazdné pre dopravu vždy len v jednom smere. "Bude spustená preložka ďalších inžinierskych sietí a výstavba kolektora, kde budú preložené," doplnil.
Na petržalskej strane Dunaja bol podľa Šinályho zatiaľ odťažený násyp a budúci týždeň sa začína s výstavbou spodnej stavby pre estakádu Artmedia. "Potom bude pokračovať výstavba spodnej stavby pre električkovú trať," avizoval.
Nový Starý most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. V ankete už Bratislavčania pre novú konštrukciu mosta vybrali zeleno-sivú farbu, konečné slovo budú mať mestskí poslanci.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.
"Toto je zatiaľ ale jediný sklz, ktorý na stavbe registrujeme. Práce na Štúrovej ulici a v Petržalke pokračujú podľa harmonogramu," vyhlásil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) po dnešnom kontrolnom dni aj za prítomnosti premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka.
Konštrukcia sa podľa generálneho riaditeľa Eurovia SK Róberta Šinályho ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo. "Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz. V tejto chvíli na moste prebieha okrem demontáže aj odpaľovanie jednotlivých segmentov, ktoré sa odnesú mimo stavbu, kde ich zlikvidujú. Po odstránení mostnej konštrukcie sa začne s prácami na spodnej stavbe, teda na pilieroch. Aj z nich však bude treba dva odstrániť a nahradiť jedným novým, treba totiž splniť požiadavku Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu.
Rekonštrukcia ovplyvnila aj dopravu v okolí mosta
Štát platí 10 percent nákladov na rekonštrukciu mosta, skontrolovať stavbu preto dnes prišiel aj premiér. "Je to spoločný projekt, ktorý sa ukazuje byť mimoriadne efektívny. Často sa na Bratislavu pozerajú ľudia s určitou mierou žiarlivosti, ale je to hlavné mesto Slovenska a musí spĺňať určité kritéria, ktoré sa od neho vyžadujú," uviedol Fico po kontrole. Podľa neho je rekonštrukcia mosta ďalším prelomom v dopravnej štruktúre mesta Bratislava. "Verme, že neprídu žiadne povodne, ktoré by mohli rekonštrukciu skomplikovať," dodal.
Od odštartovania prác sa tento rok uzatvorila Štúrova ulica, kde bola demontovaná električková koľaj i trakčné vedenie. "V tejto chvíli prebiehajú sondáže jestvujúcich inžinierskych sietí a od budúceho týždňa začína výkop kanalizácie a naplno prekládka všetkých inžinierskych sietí," priblížil práce na bratislavskej strane Šinály. V ďalšej etape, od 1. apríla, bude podľa jeho slov uzavreté aj Šafárikovo námestie a nábrežie ostane prejazdné pre dopravu vždy len v jednom smere. "Bude spustená preložka ďalších inžinierskych sietí a výstavba kolektora, kde budú preložené," doplnil.
Na petržalskej strane Dunaja bol podľa Šinályho zatiaľ odťažený násyp a budúci týždeň sa začína s výstavbou spodnej stavby pre estakádu Artmedia. "Potom bude pokračovať výstavba spodnej stavby pre električkovú trať," avizoval.
Nový Starý most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. V ankete už Bratislavčania pre novú konštrukciu mosta vybrali zeleno-sivú farbu, konečné slovo budú mať mestskí poslanci.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.