Študenti považujú za dôležité venovať sa tiež problému radikalizácie a polarizácie občanov EÚ.
Autor TASR
Košice 28. novembra (TASR) - Študenti Evanjelického gymnázia Jana Amosa Komenského v Košiciach v uplynulých dňoch zorganizovali symbolickú štafetu za zachovanie mieru v Európskej únii (EÚ) s názvom Mier v pohybe. Odovzdali ju ďalším zúčastneným žiakom z košických základných a stredných škôl. Išlo o jednu z aktivít v rámci vzdelávacieho projektu Európskeho parlamentu (EP) Euroscola 2024. TASR o tom informovala koordinátorka programu na gymnáziu Jana Šrenkelová.
Témou aktuálneho ročníka súťaže bol EP v budúcnosti a budúcnosť EÚ. Gymnazisti sa v rámci nej zamerali na zachovanie mierového statusu EÚ. "Beh je symbolickou štafetou, ktorá predstavuje odhodlanie študentov šíriť hodnoty mieru, solidarity a spolupráce," ozrejmila Šrenkelová študentskú iniciatívu.
Študenti považujú za dôležité venovať sa tiež problému radikalizácie a polarizácie občanov EÚ. Podľa gymnazistov by sa mal EP zaoberať aj novými právnymi výzvami v nastavení pravidiel používania umelej inteligencie (AI), a to v kontexte práv detí a implementácie AI vo výchove a vzdelávaní, v bezpečnostnej politike, ako aj v zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti.
Okrem uvedenej štafety zrealizovali aj ďalšie aktivity súvisiace s projektom. Išlo napríklad o rovesnícke vzdelávanie prostredníctvom interaktívnych prezentácií pre žiakov základných a stredných škôl. Absolvovali tiež prednášky s europoslancami a odborníkmi.
Témou aktuálneho ročníka súťaže bol EP v budúcnosti a budúcnosť EÚ. Gymnazisti sa v rámci nej zamerali na zachovanie mierového statusu EÚ. "Beh je symbolickou štafetou, ktorá predstavuje odhodlanie študentov šíriť hodnoty mieru, solidarity a spolupráce," ozrejmila Šrenkelová študentskú iniciatívu.
Študenti považujú za dôležité venovať sa tiež problému radikalizácie a polarizácie občanov EÚ. Podľa gymnazistov by sa mal EP zaoberať aj novými právnymi výzvami v nastavení pravidiel používania umelej inteligencie (AI), a to v kontexte práv detí a implementácie AI vo výchove a vzdelávaní, v bezpečnostnej politike, ako aj v zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti.
Okrem uvedenej štafety zrealizovali aj ďalšie aktivity súvisiace s projektom. Išlo napríklad o rovesnícke vzdelávanie prostredníctvom interaktívnych prezentácií pre žiakov základných a stredných škôl. Absolvovali tiež prednášky s europoslancami a odborníkmi.