Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

VIDEO: V Hnúšti sa stretli majitelia veteránov Škody 1000 MB

Na snímke Škoda 1000 MB. Foto: TASR

Na veterány, ktoré ich majitelia vystavili na Námestí J. Francisciho, sa prišlo pozrieť niekoľko stoviek ľudí.


Hnúšťa 9. mája (TASR) – Spanilá jazda majiteľov historických automobilov Škoda 1000 MB cez Novohrad a Gemer vyvrcholila dnes podvečer v Hnúšti. Na veterány, ktoré ich majitelia vystavili na Námestí J. Francisciho, sa prišlo pozrieť niekoľko stoviek ľudí.

„V tomto roku sme usporiadali už piaty ročník stretnutia priaznivcov Škody 1000 MB a príbuzných verzií. Celkovo bolo vyrobených až 440.000 kusov týchto vozidiel,“ informoval organizátor zrazu Ondrej Tausberik. Ako dodal, ide o autá zo 60. rokov, takže aj maximálne rýchlosti zodpovedajú konštrukcii. „Dosiahnu zhruba 125 km/h, ale taká optimálna cestovná rýchlosť je okolo 80 km/h,“ konštatoval.

Podľa Tausberika sa piaty ročník mimoriadne vydaril a absolvovali peknú jazdu. „Z Látok, kde sme boli ubytovaní, sme sa presunuli do Hriňovej. Tam sme obyvateľom ukázali výstavu našich áut. Pokračovali sme do Divína, kde sme si dali ďalšiu prestávku, a potom sme sa odobrali do Lučenca, kde sme na námestí naše skvosty takisto vystavili,“ povedal organizátor. Vyvrcholením celého podujatia bola podľa jeho slov posledná zastávka v centre Hnúšte.

Na tohtoročnom zraze sa zúčastnilo spolu 55 majiteľov historických škodoviek. „Z nich 48 boli klasické Škody 1000 MB. Zaujímavosťou sú najstarší účastníci, manželský pár, ktorý tvorí 82-ročný pán a 81-ročná pani a sú pôvodnými majiteľmi jednej takejto škodovky. Síce sa im cestou pokazila, ale nenechali si to ujsť a prišli aspoň na súčasnom aute,“ priblížil Tausberik. Ako dodal na záver, dokopy má ich združenie už 145 členov a vždy sa stretávajú v rámci stredného Slovenska, aby nikto z členov nemusel absolvovať príliš dlhú cestu.

Podľa slov Milana Kubalu, majiteľa úplne prvej verzie Škody 1000 MB z roku 1964, ho obnova jeho škodovky vyšla zhruba na 3000 eur. „Všetko je však originálne, nič tu nie je pridané ani nahradené,“ zdôraznil. Pri obnove takéhoto vozidla však môžu byť problémom hlavne náhradné diely, ktoré už v dnešnej dobe nie je ľahké zohnať. „Veľa vecí na tieto autá však pasuje aj z novšej Škody 100. V súčasnosti sa tiež objavujú malé firmy, ktoré vyrábajú rôzne gumové súčiastky na tieto autá. S tými bol vždy problém, praskali a nedali sa kúpiť,“ podotkol Kubala.