O jednotlivých krokoch, ktoré budú súvisieť so samotnou realizáciou, chce mesto s predstihom čo najintenzívnejšie informovať verejnosť.
Autor TASR
Bratislava 19. mája (TASR) - Modernizáciu Karloveskej radiály chce hlavné mesto urobiť čo najrýchlejšie, zároveň však spôsobom, ktorý bude minimalizovať riziko reklamácií a vynútených opráv chvatne a nekvalitne vykonanej práce. Vo vysielaní relácie spravodajskej televízie Tablet.TV to uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Primátor uistil, že sa jednotlivé práce budú robiť na etapy tak, aby bol dopad dopravných obmedzení v súvislosti s prácami čo najmenší. "Najprv sa začne úsekom medzi Karlovkou a Dúbravkou, samostatne sa bude robiť úsek pri tuneli, jednoducho tie práce sa rozvrhnú tak, aby doprava trpela čo najmenej," uviedol primátor v relácii Hlavné Mesto. Priznáva, že rekonštrukcia takmer sedemkilometrového úseku diskomfort spôsobí. "Robíme to ale pre lepšiu Bratislavu," zdôraznil a vyzdvihol to, čo rekonštrukcia prinesie. "Okrem samotnej zmodernizovanej trate, ktorá bude zatrávnená, sa zrekonštruujú aj zastávky, dve z nich, na Damborského a Molecovej budú integrované, čo napríklad na Molecovej výrazne zvýši nielen komfort, ale aj bezpečnosť ľudí v okolí zastávky," upozornil primátor.
Projekt nevníma iba ako jeden z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov v Bratislave, ktorý je rozsahom, ale i objemom financií (67 miliónov eur) porovnateľný s rekonštrukciou Starého Mosta a električkou do Petržalky. "Je to aj projekt o spolupráci hlavného mesta s mestskými časťami, ktoré ležia priamo v území trate alebo v spádovej oblasti. Preto sme sa stretli a budeme sa stretávať a vzájomne informovať so starostami týchto mestských častí," uviedol Nesrovnal.
Za dôležité považuje tiež to, aby sa nevytvárali pochybnosti okolo prípravy. V tomto duchu preto ani nechce rozoberať mediálne vyhlásenia o možných prekážkach v podobe údajne nevysporiadaných pozemkoch. "Pozrite sa, aj pri Starom moste sa objavovali články, že sa to nestihne, že sa to neurobí z takého alebo onakého dôvodu. A vidíte, most stojí, stihli sme to," poznamenal Nesrovnal.
Zopakoval, že v projekte, v ktorom sa vyjadrovali štyri stavebné úrady, má mesto všetky potrebné povolenia. "Čaká sa už iba na právoplatnosť toho posledného," dodal. Následne prevezme projektovú dokumentáciu Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, ktoré je riadiacim orgánom v rámci eurofondového projektu. "Intenzívne komunikujeme s rezortom tak, aby aj kontrola náležitostí prebehla čo najrýchlejšie a my sme mohli vyhlásiť súťaž na dodávateľa," priblížil Nesrovnal.
O jednotlivých krokoch, ktoré budú súvisieť so samotnou realizáciou, chce mesto s predstihom čo najintenzívnejšie informovať verejnosť.
Primátor uistil, že sa jednotlivé práce budú robiť na etapy tak, aby bol dopad dopravných obmedzení v súvislosti s prácami čo najmenší. "Najprv sa začne úsekom medzi Karlovkou a Dúbravkou, samostatne sa bude robiť úsek pri tuneli, jednoducho tie práce sa rozvrhnú tak, aby doprava trpela čo najmenej," uviedol primátor v relácii Hlavné Mesto. Priznáva, že rekonštrukcia takmer sedemkilometrového úseku diskomfort spôsobí. "Robíme to ale pre lepšiu Bratislavu," zdôraznil a vyzdvihol to, čo rekonštrukcia prinesie. "Okrem samotnej zmodernizovanej trate, ktorá bude zatrávnená, sa zrekonštruujú aj zastávky, dve z nich, na Damborského a Molecovej budú integrované, čo napríklad na Molecovej výrazne zvýši nielen komfort, ale aj bezpečnosť ľudí v okolí zastávky," upozornil primátor.
Projekt nevníma iba ako jeden z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov v Bratislave, ktorý je rozsahom, ale i objemom financií (67 miliónov eur) porovnateľný s rekonštrukciou Starého Mosta a električkou do Petržalky. "Je to aj projekt o spolupráci hlavného mesta s mestskými časťami, ktoré ležia priamo v území trate alebo v spádovej oblasti. Preto sme sa stretli a budeme sa stretávať a vzájomne informovať so starostami týchto mestských častí," uviedol Nesrovnal.
Za dôležité považuje tiež to, aby sa nevytvárali pochybnosti okolo prípravy. V tomto duchu preto ani nechce rozoberať mediálne vyhlásenia o možných prekážkach v podobe údajne nevysporiadaných pozemkoch. "Pozrite sa, aj pri Starom moste sa objavovali články, že sa to nestihne, že sa to neurobí z takého alebo onakého dôvodu. A vidíte, most stojí, stihli sme to," poznamenal Nesrovnal.
Zopakoval, že v projekte, v ktorom sa vyjadrovali štyri stavebné úrady, má mesto všetky potrebné povolenia. "Čaká sa už iba na právoplatnosť toho posledného," dodal. Následne prevezme projektovú dokumentáciu Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, ktoré je riadiacim orgánom v rámci eurofondového projektu. "Intenzívne komunikujeme s rezortom tak, aby aj kontrola náležitostí prebehla čo najrýchlejšie a my sme mohli vyhlásiť súťaž na dodávateľa," priblížil Nesrovnal.
O jednotlivých krokoch, ktoré budú súvisieť so samotnou realizáciou, chce mesto s predstihom čo najintenzívnejšie informovať verejnosť.