Výstava potrvá do konca apríla.
Autor TASR
Senica 22. marca (TASR) - Blindness/Slepota nesie názov najnovšia výstava v Záhorskej galérii Jána Mudrocha (ZGJM) v Senici. Od piatka predstavuje najnovšie diela výtvarníčky Ingrid Hoffstädter Višňovskej, informovala o tom PR ZGJM Zuzana Dohnalová.
Kurátorom výstavy, ktorá mapuje súčasnú vizualitu (aj slepotu) dnešných dní, je riaditeľ Galérie Jána Koniarka v Trnave Vladimír Beskid. "Ingrid Višňovská uprednostňuje osobité myslenie, postavené na dematerializácii, využívaní nových technológií a netradičných fyzikálnych a výtvarných prostriedkov ako laser, UV svetlo, neóny, para, lentikulárna tlač," uviedol.
Nosnou na výstave je séria Bez komentára (2023 - 2024). Ide podľa kurátora o zdvojené obrazy v jednom celku, o silnú konfrontáciu vojnových spravodajských fotografií z Ukrajiny s maliarskymi dielami svetových autorov. Kombinovanie techniky umožňuje divákovi pri zmene polohy vidieť odlišné obrazy v iných uhloch pohľadu. Vníma napríklad prekrývanie obrazu Caravaggia Smrť Panny Márie s umierajúcou tehotnou Ukrajinkou na nosidlách v Mariupoli či scénu umierajúceho syna Ivana Hrozného od ruského klasika I. J. Repina s výjavom zbombardovaného ukrajinského mesta.
Cyklus True colours (2024) je pokračovaním lentikulárnych fólií so spoločným vnímaním obrazu a textu, ktoré sa rozchádzajú. V sérii Stamps (2024) ide o počítačom modifikované tváre alebo fragmenty tiel, do ktorých sú vrazené pečate tvárí iných ľudí. Niekoľko prác na výstave v Senici odkazuje na náboženské motívy a ich kritické čítanie v súčasnom svete. Zaradené sú aj práce, ktoré dokresľujú modely zaslepenosti súčasného sveta. "Celkové vyznenie výstavy je o slepote a zaslepenosti dnešných dní, ako aj istým druhom vizuálnej diagnostiky individuálneho vnímania či skupinovej reakcie spoločnosti," doplnil kurátor.
Výstava potrvá do konca apríla.
Kurátorom výstavy, ktorá mapuje súčasnú vizualitu (aj slepotu) dnešných dní, je riaditeľ Galérie Jána Koniarka v Trnave Vladimír Beskid. "Ingrid Višňovská uprednostňuje osobité myslenie, postavené na dematerializácii, využívaní nových technológií a netradičných fyzikálnych a výtvarných prostriedkov ako laser, UV svetlo, neóny, para, lentikulárna tlač," uviedol.
Nosnou na výstave je séria Bez komentára (2023 - 2024). Ide podľa kurátora o zdvojené obrazy v jednom celku, o silnú konfrontáciu vojnových spravodajských fotografií z Ukrajiny s maliarskymi dielami svetových autorov. Kombinovanie techniky umožňuje divákovi pri zmene polohy vidieť odlišné obrazy v iných uhloch pohľadu. Vníma napríklad prekrývanie obrazu Caravaggia Smrť Panny Márie s umierajúcou tehotnou Ukrajinkou na nosidlách v Mariupoli či scénu umierajúceho syna Ivana Hrozného od ruského klasika I. J. Repina s výjavom zbombardovaného ukrajinského mesta.
Cyklus True colours (2024) je pokračovaním lentikulárnych fólií so spoločným vnímaním obrazu a textu, ktoré sa rozchádzajú. V sérii Stamps (2024) ide o počítačom modifikované tváre alebo fragmenty tiel, do ktorých sú vrazené pečate tvárí iných ľudí. Niekoľko prác na výstave v Senici odkazuje na náboženské motívy a ich kritické čítanie v súčasnom svete. Zaradené sú aj práce, ktoré dokresľujú modely zaslepenosti súčasného sveta. "Celkové vyznenie výstavy je o slepote a zaslepenosti dnešných dní, ako aj istým druhom vizuálnej diagnostiky individuálneho vnímania či skupinovej reakcie spoločnosti," doplnil kurátor.
Výstava potrvá do konca apríla.