Kaviareň podľa Juraja Šeba predstavovala v minulosti vyšší stupeň zábavy.
Autor TASR
Bratislava 3. júla (TASR) - Rozprávaním o Bratislave s výtvarníkom, publicistom Jurajom Hradským a spisovateľom Jurajom Šebom pokračoval v utorok (2. 7) program v Letnej čitárni Staromestskej knižnice v Medickej záhrade. Hlavnou témou bola pripravovaná kniha Juraja Šeba Kaviarne, krčmy a vinárne v Bratislave 1960 - 1989, ktorá vyjde na jeseň vo vydavateľstve Marenčin PT.
Niekoľkokrát sa spomínala noblesná Štefánka, kde sa stretávala literárna a umelecká elita, kaviareň Alžbetka, Carlton i Luxor, miesto kde zasadala redakčná rada známeho kultúrneho časopisu Elán pod vedením básnika Jána Smreka. Hovorilo sa aj o Malých či Veľkých Františkánoch, tiež o histórii "Grandky", ktorá vznikla súčasne s legendárnym Manderlákom. V reštaurácii Grand sa stretávali osobnosti ako maliar a spisovateľ Janko Alexy či prozaik Elo Šándor. "Náladu tu držal Ľudo Ondrejov, bol známy poviedkami, ktoré vymýšľal priamo na mieste," poznamenal Šebo, autor úspešnej série kníh o (ne)dávnych rokoch: Vojnové 40., Budovateľské 50., Pionierske 50., Zlaté 60., Normálne 70., Reálne 80., Slobodné 90., Turbo milénium.
"Kaviarne boli centrom kultúrneho života nielen Bratislavy, táto tradícia k nám prišla z Viedne, ale to isté bolo v Paríži, v Prahe, Budapešti. Umelecká societa sa stretávala, ale aj tvorila v kaviarenských priestoroch," povedal pre TASR. Kaviareň podľa Šeba predstavovala v minulosti vyšší stupeň zábavy. Napriek dobovej ideológii hlásajúcej, že "pracujúci majú byť ráno čerství, aby mohli budovať socializmu",vládol čulý nočný život aj v bratislavských baroch ako Cercle či Jalta alebo v čínskom štýle zariadenom Lotose.
"Posledná zastávka opilcov bol Kryštál bar, zatvárili tam o tretej, podávali i najlepšiu fazuľovú polievku. A tí najväčší pijani, ktorí vydržali piť až do štvrtej ráno, chodili do La Palomy," hovorí spisovateľ, ktorý vydal tiež monografie Tehelné pole, Také bolo PKO, Budmerice či Bratislavské korzo.
Niekoľkokrát sa spomínala noblesná Štefánka, kde sa stretávala literárna a umelecká elita, kaviareň Alžbetka, Carlton i Luxor, miesto kde zasadala redakčná rada známeho kultúrneho časopisu Elán pod vedením básnika Jána Smreka. Hovorilo sa aj o Malých či Veľkých Františkánoch, tiež o histórii "Grandky", ktorá vznikla súčasne s legendárnym Manderlákom. V reštaurácii Grand sa stretávali osobnosti ako maliar a spisovateľ Janko Alexy či prozaik Elo Šándor. "Náladu tu držal Ľudo Ondrejov, bol známy poviedkami, ktoré vymýšľal priamo na mieste," poznamenal Šebo, autor úspešnej série kníh o (ne)dávnych rokoch: Vojnové 40., Budovateľské 50., Pionierske 50., Zlaté 60., Normálne 70., Reálne 80., Slobodné 90., Turbo milénium.
"Kaviarne boli centrom kultúrneho života nielen Bratislavy, táto tradícia k nám prišla z Viedne, ale to isté bolo v Paríži, v Prahe, Budapešti. Umelecká societa sa stretávala, ale aj tvorila v kaviarenských priestoroch," povedal pre TASR. Kaviareň podľa Šeba predstavovala v minulosti vyšší stupeň zábavy. Napriek dobovej ideológii hlásajúcej, že "pracujúci majú byť ráno čerství, aby mohli budovať socializmu",vládol čulý nočný život aj v bratislavských baroch ako Cercle či Jalta alebo v čínskom štýle zariadenom Lotose.
"Posledná zastávka opilcov bol Kryštál bar, zatvárili tam o tretej, podávali i najlepšiu fazuľovú polievku. A tí najväčší pijani, ktorí vydržali piť až do štvrtej ráno, chodili do La Palomy," hovorí spisovateľ, ktorý vydal tiež monografie Tehelné pole, Také bolo PKO, Budmerice či Bratislavské korzo.