Mesto sa na ich základe rozhodlo urobiť zmeny, posledným kolom by mali byť prispôsobenia odchodov niektorých spojov ku grafikonu železníc v závere roka.
Autor TASR
Trnava 24. septembra (TASR) – Optimalizácia siete liniek mestskej hromadnej dopravy v Trnave sa stretla s veľmi rozpačitou odozvou cestujúcich. Svedčí o tom nie menej ako 440 podnetov, ktoré doručili v pripomienkovom konaní do polovice septembra na mestský úrad. Mesto sa na ich základe rozhodlo urobiť v troch etapách zmeny, posledným kolom by mali byť prispôsobenia odchodov niektorých spojov ku grafikonu železníc v závere roka.
"Mailom prišlo 340 podnetov a približne 100 prostredníctvom listov, telefonátov a osobných podnetov", informoval TASR hovorca mesta Pavol Tomašovič. Najvypuklejším problémom bolo pôvodné "odrezanie" miestnej časti Modranka od centra Trnavy či železničnej stanice, ktoré riešili ako prvé. Ľudia kritizovali aj absenciu spojov k cintorínom či prepojenie jednotlivých štvrtí navzájom alebo s dôležitými inštitúciami, ako je poliklinika. Na základe podnetov prepravca pridal linku na Veľký dvor a letisko, zmenil spoje v priemyselnej časti mesta. Niektoré linky boli odznova presmerované, zapracované boli aj pripomienky susediacich obcí Hrnčiarovce a Biely kostol, kam trnavská MHD zachádza. Tam pridali najmä ranné spoje. Zmenou prešla aj novozavedená školská linka, spájajúca stredné školy v Trnave.
Tomašovič, aj napriek stovkám reakcií na nový model MHD, nepovažuje rozhodnutie pre optimalizáciu a jej podobu za zlé rozhodnutie. Projekt vypracovala bratislavská spoločnosť, ktorá od základu zmenila filozofiu MHD v Trnave tým, že stavila na prestupovanie z vonkajšieho okruhu obytných štvrtí na centrálny v strede mesta. Mnohé potreby Trnavčanov sa však v projekte neodrazili.
"Mailom prišlo 340 podnetov a približne 100 prostredníctvom listov, telefonátov a osobných podnetov", informoval TASR hovorca mesta Pavol Tomašovič. Najvypuklejším problémom bolo pôvodné "odrezanie" miestnej časti Modranka od centra Trnavy či železničnej stanice, ktoré riešili ako prvé. Ľudia kritizovali aj absenciu spojov k cintorínom či prepojenie jednotlivých štvrtí navzájom alebo s dôležitými inštitúciami, ako je poliklinika. Na základe podnetov prepravca pridal linku na Veľký dvor a letisko, zmenil spoje v priemyselnej časti mesta. Niektoré linky boli odznova presmerované, zapracované boli aj pripomienky susediacich obcí Hrnčiarovce a Biely kostol, kam trnavská MHD zachádza. Tam pridali najmä ranné spoje. Zmenou prešla aj novozavedená školská linka, spájajúca stredné školy v Trnave.
Tomašovič, aj napriek stovkám reakcií na nový model MHD, nepovažuje rozhodnutie pre optimalizáciu a jej podobu za zlé rozhodnutie. Projekt vypracovala bratislavská spoločnosť, ktorá od základu zmenila filozofiu MHD v Trnave tým, že stavila na prestupovanie z vonkajšieho okruhu obytných štvrtí na centrálny v strede mesta. Mnohé potreby Trnavčanov sa však v projekte neodrazili.