Karlova Ves má však obavy, že ak sa celomestské zásady nespoja so zvyšovaním parkovacích miest, neprinesie to zlepšenie pre jej obyvateľov.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) – Karlova Ves nepodporila zmenu, ktorá bude znamenať jednotnú parkovaciu politiku v hlavnom meste. Svoj súhlas podmieňujú karlovoveskí poslanci splnením viacerých podmienok.
K návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN) zavádzajúce celomestskú parkovaciu politiku sú karlovoveskí poslanci ochotní vrátiť sa na mimoriadnom zasadnutí 24. mája, ak mesto pristúpi na podmienky v uznesení, ktoré v pléne predložil poslanec Vladimír Dulla (nezávislý). Mesto podľa tohto uznesenia musí odovzdať do správy mestských častí komunikácie III. a IV. triedy a účelové komunikácie, takisto všetky pozemky mesta, ktoré mestské časti vytypujú na rozvoj parkovacích kapacít. Poslanci žiadajú tiež zaradiť do siete verejných komunikácií všetky komunikácie III. a IV. triedy a účelové komunikácie, ktoré sú dokončené a ktoré sa používajú.
Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal, ktorý sa na rokovaní zúčastnil, odmietol spájanie týchto podmienok s prijímaním celomestských parkovacích zásad. "Podmieňovať splnenie lokálnych, dlhodobo neriešených problémov s filozofiou zásad, ktoré majú slúžiť celému mestu, považujem za nefér," uviedol Nesrovnal. "Aj pracovníci karlovoveského miestneho úradu označili tieto podmienky za nereálne a nesplniteľné," dodal.
Poslanci za účasti primátora začali o návrhu VZN o celomestskej parkovacej politike rokovať po 17.00 h. Vyjadrovali sa väčšinou v tom zmysle, že regulácia parkovania je potrebná, Karlova Ves má však obavy, že ak sa celomestské zásady nespoja so zvyšovaním parkovacích miest, neprinesie to zlepšenie pre jej obyvateľov. Viacerí žiadali, aby boli mestskej časti zverené do správy pozemky mesta, kde by sa mohli vybudovať parkovacie miesta.
Po dvoch hodinách si pred hlasovaním poslanci vyžiadali prestávku na poradu poslaneckých klubov. Po viac ako 30-minútovej prestávke poslanec Marcel Zajac za najväčší poslanecký klub nezávislých poslancov vyhlásil, že požadujú od mesta kroky, ktoré v návrhu uznesenia sformuloval poslanec Vladimír Dulla.
Za toto uznesenie hlasovalo 17 z 21 prítomných poslancov.
Návrh všeobecne záväzného nariadenia o dočasnom parkovaní na vymedzených úsekoch komunikácií zavádza základné spoločné pravidlá pre všetky bratislavské mestské časti. Podrobnejšie pravidlá v rámci jednotlivých mestských častí budú vychádzať zo všeobecne záväzných nariadení, ktoré si už vypracujú a schvália jednotlivé miestne samosprávy.
Všeobecne záväzné nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území hlavného mesta, určuje minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, ako aj spôsob úhrady a preukázania jej zaplatenia. V jednotlivých zónach sa bude môcť parkovať len na miestach vyznačených vodorovným a zvislým dopravným značením. Rezident však bude môcť požiadať o rezidentskú parkovaciu kartu pre "svoju" zónu. Práve ňou bude zvýhodnený pred nerezidentmi a obyvateľmi z iných mestských častí či iných miest Slovenska. Každá takáto karta bude platiť iba na jedno vozidlo. Domácnosti budú môcť požiadať aj o viac takýchto kariet, ich cena však bude podstatne vyššia.
Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo určuje všeobecne záväzné nariadenie sumu v rozmedzí 20 – 100 eur na jeden rok. Za každé ďalšie vozidlo ide o jedennásobok až 50-násobok ceny za rezidentskú kartu pre prvé vozidlo. V prípade dočasného parkovania nerezidentov v jednotlivých zónach určuje nariadenie spoplatnenie v rozhraní 0,20 – päť eur na hodinu. Podnikatelia si zasa budú môcť zakúpiť abonentskú parkovaciu kartu, ktorá by mala stáť minimálne päťnásobok a maximálne 50-násobok sumy rezidentskej parkovacej karty. Nariadenie hlavného mesta teda nastavuje len základné mantinely, konkrétne sumy za rezidentské karty či dočasné parkovanie si už zakotvia mestské časti vo svojich nariadeniach. Tie zároveň schvália aj jednotlivé úseky komunikácií, ktorých sa parkovacia politika bude týkať.
Filozofiou jednotnej parkovacej politiky je zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta. Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál, mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania a pod.
K návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN) zavádzajúce celomestskú parkovaciu politiku sú karlovoveskí poslanci ochotní vrátiť sa na mimoriadnom zasadnutí 24. mája, ak mesto pristúpi na podmienky v uznesení, ktoré v pléne predložil poslanec Vladimír Dulla (nezávislý). Mesto podľa tohto uznesenia musí odovzdať do správy mestských častí komunikácie III. a IV. triedy a účelové komunikácie, takisto všetky pozemky mesta, ktoré mestské časti vytypujú na rozvoj parkovacích kapacít. Poslanci žiadajú tiež zaradiť do siete verejných komunikácií všetky komunikácie III. a IV. triedy a účelové komunikácie, ktoré sú dokončené a ktoré sa používajú.
Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal, ktorý sa na rokovaní zúčastnil, odmietol spájanie týchto podmienok s prijímaním celomestských parkovacích zásad. "Podmieňovať splnenie lokálnych, dlhodobo neriešených problémov s filozofiou zásad, ktoré majú slúžiť celému mestu, považujem za nefér," uviedol Nesrovnal. "Aj pracovníci karlovoveského miestneho úradu označili tieto podmienky za nereálne a nesplniteľné," dodal.
Poslanci za účasti primátora začali o návrhu VZN o celomestskej parkovacej politike rokovať po 17.00 h. Vyjadrovali sa väčšinou v tom zmysle, že regulácia parkovania je potrebná, Karlova Ves má však obavy, že ak sa celomestské zásady nespoja so zvyšovaním parkovacích miest, neprinesie to zlepšenie pre jej obyvateľov. Viacerí žiadali, aby boli mestskej časti zverené do správy pozemky mesta, kde by sa mohli vybudovať parkovacie miesta.
Po dvoch hodinách si pred hlasovaním poslanci vyžiadali prestávku na poradu poslaneckých klubov. Po viac ako 30-minútovej prestávke poslanec Marcel Zajac za najväčší poslanecký klub nezávislých poslancov vyhlásil, že požadujú od mesta kroky, ktoré v návrhu uznesenia sformuloval poslanec Vladimír Dulla.
Za toto uznesenie hlasovalo 17 z 21 prítomných poslancov.
Návrh všeobecne záväzného nariadenia o dočasnom parkovaní na vymedzených úsekoch komunikácií zavádza základné spoločné pravidlá pre všetky bratislavské mestské časti. Podrobnejšie pravidlá v rámci jednotlivých mestských častí budú vychádzať zo všeobecne záväzných nariadení, ktoré si už vypracujú a schvália jednotlivé miestne samosprávy.
Všeobecne záväzné nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území hlavného mesta, určuje minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, ako aj spôsob úhrady a preukázania jej zaplatenia. V jednotlivých zónach sa bude môcť parkovať len na miestach vyznačených vodorovným a zvislým dopravným značením. Rezident však bude môcť požiadať o rezidentskú parkovaciu kartu pre "svoju" zónu. Práve ňou bude zvýhodnený pred nerezidentmi a obyvateľmi z iných mestských častí či iných miest Slovenska. Každá takáto karta bude platiť iba na jedno vozidlo. Domácnosti budú môcť požiadať aj o viac takýchto kariet, ich cena však bude podstatne vyššia.
Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo určuje všeobecne záväzné nariadenie sumu v rozmedzí 20 – 100 eur na jeden rok. Za každé ďalšie vozidlo ide o jedennásobok až 50-násobok ceny za rezidentskú kartu pre prvé vozidlo. V prípade dočasného parkovania nerezidentov v jednotlivých zónach určuje nariadenie spoplatnenie v rozhraní 0,20 – päť eur na hodinu. Podnikatelia si zasa budú môcť zakúpiť abonentskú parkovaciu kartu, ktorá by mala stáť minimálne päťnásobok a maximálne 50-násobok sumy rezidentskej parkovacej karty. Nariadenie hlavného mesta teda nastavuje len základné mantinely, konkrétne sumy za rezidentské karty či dočasné parkovanie si už zakotvia mestské časti vo svojich nariadeniach. Tie zároveň schvália aj jednotlivé úseky komunikácií, ktorých sa parkovacia politika bude týkať.
Filozofiou jednotnej parkovacej politiky je zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta. Každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál, mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania a pod.