Krajský dopravný inšpektorát vytýkal podľa Szeiffa danému projektu rozpor s platnou legislatívou a negatívny dosah najmä na bezpečnosť.
Autor TASR
Bratislava 31. januára (TASR) - Časť projektu Mesto pre deti, v rámci ktorého boli vyznačené a ohraničené farebné plochy pri školách na Vazovovej či Mudroňovej ulici v Bratislave, je v rozpore s legislatívou. Krajský dopravný inšpektorát (KDI) vydal v zmysle cestného zákona nesúhlasné stanoviská. Pre TASR to uviedol bratislavský krajský policajný hovorca Michal Szeiff.
Krajský dopravný inšpektorát vytýkal podľa neho danému projektu rozpor s platnou legislatívou a negatívny dosah najmä na bezpečnosť. "V prípade Vazovovej ulice aj na plynulosť cestnej premávky," skonštatoval Szeiff s tým, že ide o stanovisko k určeniu dopravných značiek i povoleniu zvláštneho užívania, teda hrania detí na komunikácii.
V zmysle cestného zákona určuje cestný správny orgán a obec používanie dopravných značiek a dopravných zariadení na základe stanoviska správcu pozemnej komunikácie a stanoviska dopravného inšpektorátu. Obdobne je to aj s povolením na zvláštne užívanie komunikácie. "Aj v tomto týždni boli rokovania medzi KDI a magistrátom na úrovni dopravných inžinierov zo strany Policajného zboru a projektantov na strane magistrátu," poznamenal Szeiff.
Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) pre TASR prisľúbil reakciu, odpovede zatiaľ neposlal.
Cieľom celomestského projektu Mesto pre deti je zvyšovať bezpečnosť v okolí škôl, vytvárať inkluzívne prostredie priateľské k všetkým deťom, redukovať pohybové bariéry, dopravné zápchy aj škodlivý smog. Jeho súčasťou sú napríklad aj jednodňové festivaly Ulica na hranie či menšie komunitné podujatia. Projekt Mesto pre deti zastrešujú MIB a organizácia UNICEF.
Krajský dopravný inšpektorát vytýkal podľa neho danému projektu rozpor s platnou legislatívou a negatívny dosah najmä na bezpečnosť. "V prípade Vazovovej ulice aj na plynulosť cestnej premávky," skonštatoval Szeiff s tým, že ide o stanovisko k určeniu dopravných značiek i povoleniu zvláštneho užívania, teda hrania detí na komunikácii.
V zmysle cestného zákona určuje cestný správny orgán a obec používanie dopravných značiek a dopravných zariadení na základe stanoviska správcu pozemnej komunikácie a stanoviska dopravného inšpektorátu. Obdobne je to aj s povolením na zvláštne užívanie komunikácie. "Aj v tomto týždni boli rokovania medzi KDI a magistrátom na úrovni dopravných inžinierov zo strany Policajného zboru a projektantov na strane magistrátu," poznamenal Szeiff.
Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) pre TASR prisľúbil reakciu, odpovede zatiaľ neposlal.
Cieľom celomestského projektu Mesto pre deti je zvyšovať bezpečnosť v okolí škôl, vytvárať inkluzívne prostredie priateľské k všetkým deťom, redukovať pohybové bariéry, dopravné zápchy aj škodlivý smog. Jeho súčasťou sú napríklad aj jednodňové festivaly Ulica na hranie či menšie komunitné podujatia. Projekt Mesto pre deti zastrešujú MIB a organizácia UNICEF.