V rámci Slovenska je Kežmarok prvým mestom, ktoré chce spojiť virtuálnu realitu so samosprávou a školou.
Autor TASR
Kežmarok 30. novembra (TASR) - Mesto Kežmarok, Škola umeleckého priemyslu Kežmarok a firma CvikerAR tento týždeň podpísali memorandum o vzájomnej spolupráci. Kežmarok tak ako prvé mesto na Slovensku poskytne svoje územie študentom a tvorcom 3D reality. Iniciátorom projektu bola práve samospráva.
„Budúcnosť je taká, že sa vo virtuálnej realite viete premiestniť kdekoľvek. Myslím si, že do budúcna pri vytváraní verejných priestranstiev bude kladený veľký dôraz na informačné technológie."
"Doposiaľ prepojenie programátorov a školstva neexistovalo a touto spoluprácou dávame študentom do školy niečo, s čím sa vedia aj okamžite uživiť v praxi,“ uviedol primátor Kežmarku Ján Ferenčák a dodal, že v ďalšom období chce spoluprácu prepojiť aj na vysoké školy.
„Vidím v spolupráci s mestom a privátnym sektorom veľkú budúcnosť. Žiaci tak nebudú vyrábať iba veci pre nejaké skladovanie, ale bude väčšia šanca zviditeľniť sa. Všetko to, čo sa urobí vo virtuálnej realite, bude môcť verejnosť vidieť vo virtuálnej galérii,“ uviedla riaditeľka školy Marta Perignáthová. Škola podľa nej plánuje vytvoriť nový študijný odbor zameraný na virtuálnu realitu.
V rámci Slovenska je Kežmarok prvým mestom, ktoré chce spojiť virtuálnu realitu so samosprávou a školou. „Virtuálna technológia je už ďaleko, ale ešte sa vo veľkom nevyužíva. Kežmarok je lastovičkou. Vybrali sme si toto mesto, pretože v rámci informatizácie, zmapovania informácií a urbanistického plánovania architektúry je naozaj ďaleko,“ skonštatoval generálny riaditeľ firmy CvikerAR Ján Hrončák.
Výhodou podľa neho je, že sa tam nachádza umelecká škola, ktorá robí s dizajnom a vie tak ponúknuť nápady, ktoré vedia zakomponovať do informačnej siete mesta.
Bratislavská spoločnosť, ktorá vlani získala ocenenie za softvérový startup zameraný na využitie rozšírenej reality v architektúre, má v pláne študentov do prác vo virtuálnej realite a vo vytváraní 3D modelov stavieb postupne zaškolovať.
Prvé školiace hodiny už začali pod vedením učiteľov školy a odborníkov z praxe. Úlohou kežmarskej radnice bude predovšetkým zapojiť do platformy verejnosť a študentov.
„Žiaci budú tvoriť konkrétne veci, a ak budú dobré, tak ich mesto v budúcnosti zrealizuje. Z prác chceme neskôr pripraviť výstavu a budeme uvažovať o možnostiach ďalšieho použitia virtuálnej reality k rozvoju nášho mesta,“ dodal na záver Ferenčák.
„Budúcnosť je taká, že sa vo virtuálnej realite viete premiestniť kdekoľvek. Myslím si, že do budúcna pri vytváraní verejných priestranstiev bude kladený veľký dôraz na informačné technológie."
"Doposiaľ prepojenie programátorov a školstva neexistovalo a touto spoluprácou dávame študentom do školy niečo, s čím sa vedia aj okamžite uživiť v praxi,“ uviedol primátor Kežmarku Ján Ferenčák a dodal, že v ďalšom období chce spoluprácu prepojiť aj na vysoké školy.
„Vidím v spolupráci s mestom a privátnym sektorom veľkú budúcnosť. Žiaci tak nebudú vyrábať iba veci pre nejaké skladovanie, ale bude väčšia šanca zviditeľniť sa. Všetko to, čo sa urobí vo virtuálnej realite, bude môcť verejnosť vidieť vo virtuálnej galérii,“ uviedla riaditeľka školy Marta Perignáthová. Škola podľa nej plánuje vytvoriť nový študijný odbor zameraný na virtuálnu realitu.
V rámci Slovenska je Kežmarok prvým mestom, ktoré chce spojiť virtuálnu realitu so samosprávou a školou. „Virtuálna technológia je už ďaleko, ale ešte sa vo veľkom nevyužíva. Kežmarok je lastovičkou. Vybrali sme si toto mesto, pretože v rámci informatizácie, zmapovania informácií a urbanistického plánovania architektúry je naozaj ďaleko,“ skonštatoval generálny riaditeľ firmy CvikerAR Ján Hrončák.
Výhodou podľa neho je, že sa tam nachádza umelecká škola, ktorá robí s dizajnom a vie tak ponúknuť nápady, ktoré vedia zakomponovať do informačnej siete mesta.
Bratislavská spoločnosť, ktorá vlani získala ocenenie za softvérový startup zameraný na využitie rozšírenej reality v architektúre, má v pláne študentov do prác vo virtuálnej realite a vo vytváraní 3D modelov stavieb postupne zaškolovať.
Prvé školiace hodiny už začali pod vedením učiteľov školy a odborníkov z praxe. Úlohou kežmarskej radnice bude predovšetkým zapojiť do platformy verejnosť a študentov.
„Žiaci budú tvoriť konkrétne veci, a ak budú dobré, tak ich mesto v budúcnosti zrealizuje. Z prác chceme neskôr pripraviť výstavu a budeme uvažovať o možnostiach ďalšieho použitia virtuálnej reality k rozvoju nášho mesta,“ dodal na záver Ferenčák.