Občania si tu vybavia napríklad výpis alebo odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva a výpis z Obchodného registra.
Autor TASR
Prešov 18. septembra (TASR) – Klientske centrum na Mestskom úrade v Prešove, ktoré Prešovčania donedávna poznali ako Kanceláriu prvého kontaktu, rozšíri od novembra svoje služby. Jeho súčasťou sa stane aj Integrované obslužné miesto občanom (IOMO), kde si vybavia napríklad výpis alebo odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva a výpis z Obchodného registra. Novinka prichádza vďaka podpore Ministerstva financií (MF) SR.
„Som presvedčený, že spojenie Klientskeho centra prešovskej radnice s prichádzajúcim IOMO je dobrý signál pre Prešovčanov aj ľudí z regiónu. Viaceré služby budú mať na dlani a nebudú musieť behať po viacerých úradoch v rôznych budovách,“ hovorí štátny tajomník MF SR Radko Kuruc, ktorý zároveň pripomína, že mestská samospráva si poskytovaním služieb dokonca prilepší. Jednak tým, že získa nové technické vybavenie a z dlhodobého hľadiska aj vďaka príjmom, ktoré jej budú plynúť z asistenčných poplatkov ako tlač dokladov, skenovanie a kopírovanie dokumentov, či overenie kópie dokumentov.
Na poskytovanie nových služieb občanom sa pripravujú viaceré samosprávy. V Prešove sa začne v novembri vydávaním už spomínaných dokumentov z registra trestov či Obchodného registra. Neskôr by k týmto službám mali pribudnúť ďalšie, napríklad podanie žiadosti o prihlásenie vozidla, odhlásenie vozidla, informovanie sa o technických údajoch o vozidle či nahlásenie straty elektronického občianskeho preukazu.
„Som presvedčený, že spojenie Klientskeho centra prešovskej radnice s prichádzajúcim IOMO je dobrý signál pre Prešovčanov aj ľudí z regiónu. Viaceré služby budú mať na dlani a nebudú musieť behať po viacerých úradoch v rôznych budovách,“ hovorí štátny tajomník MF SR Radko Kuruc, ktorý zároveň pripomína, že mestská samospráva si poskytovaním služieb dokonca prilepší. Jednak tým, že získa nové technické vybavenie a z dlhodobého hľadiska aj vďaka príjmom, ktoré jej budú plynúť z asistenčných poplatkov ako tlač dokladov, skenovanie a kopírovanie dokumentov, či overenie kópie dokumentov.
Na poskytovanie nových služieb občanom sa pripravujú viaceré samosprávy. V Prešove sa začne v novembri vydávaním už spomínaných dokumentov z registra trestov či Obchodného registra. Neskôr by k týmto službám mali pribudnúť ďalšie, napríklad podanie žiadosti o prihlásenie vozidla, odhlásenie vozidla, informovanie sa o technických údajoch o vozidle či nahlásenie straty elektronického občianskeho preukazu.