Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 28. december 2024
< sekcia Regióny

Cez košický City Monitor prišlo mestu viac ako tisíc podnetov občanov

Stránka Citymonitor.sk Foto: citymonitor.sk

City Monitor sa podľa magistrátu osvedčil ako účinný nástroj na komunikáciu občanov s mestom a na rýchle upozornenie na rôzne havarijné stavy v meste.

Košice 2. apríla (TASR) – Obyvatelia Košíc môžu už tretí rok využívať aplikáciu City Monitor a upozorňovať tak mestskú samosprávu na problémy či nedostatky vo verejnom priestore. Podľa magistrátu prišlo od spustenia služby vo februári 2014 viac ako tisíc podnetov.

Podnety sa týkajú rôznych oblastí, najmä životného prostredia, výtlkov na cestách, poškodených povrchov chodníkov či chýbajúcich kanálových poklopov. "Prichádzajú aj podnety súvisiace s takzvanými čiernymi skládkami odpadov na území mesta Košice alebo v jeho blízkom okolí. Veľa podnetov poukazuje na bezohľadných vodičov, ktorí parkujú autá na zeleni, chodníkoch alebo na miestach, kde sa vôbec nesmie parkovať," uviedla pre TASR hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.

City Monitor sa podľa magistrátu osvedčil ako účinný nástroj na komunikáciu občanov s mestom a na rýchle upozornenie na rôzne havarijné stavy v meste, poruchy, problémy a iné veci, ktoré treba riešiť.

"Počet vyriešených podnetov v prospech občanov sa permanentne pohybuje na úrovni približne jednej tretiny z celkového počtu doposiaľ poslaných podnetov, čím sa mesto Košice radí k najúspešnejším slovenským mestám, používajúcich aplikáciu City Monitor," uviedla Šnajdárová.

Medzi podnetmi sú však aj také, ktoré nespadajú do kompetencie mesta. "Treba si uvedomiť, že mesto nemôže napríklad zasahovať do susedských sporov, že pri riešení problémov je nutné dodržiavať zákony, legislatívu, danú časovú postupnosť - zákonné lehoty a podobne. Sú aj podnety, ktoré by občan hravo vyriešil, keby ihneď oslovil príslušnú mestskú časť, štátnu alebo mestskú políciu či iný príslušný úrad," upozorňuje hovorkyňa mesta.

Aplikácia City Monitor sa skladá z dvoch častí, mobilnej a webovej. Mobilná časť poskytuje občanovi možnosť nahlásenia poruchy a nežiaducich stavov priamo z mobilného telefónu, pričom môže priložiť aj fotodokumentáciu, komentár, a zároveň sledovať stav zmien v procese riešenia. Aplikácia sa inštaluje z jednotlivých obchodov, pre Android je to Google Play a pre iPhone je to App Store. Pri spustení je nutné zadať základné informácie pre nastavenie systému, a potom postupovať podľa pokynov na obrazovke.