V doterajšej prevádzke boli dosiaľ najviac využívané informačné služby.
Autor TASR
Košice 27. apríla (TASR) - Mesto Košice od dnešného dňa spúšťa do ostrej prevádzky elektronické služby pre občanov. Systém fungoval dosiaľ v pilotnej prevádzke.
Občania tak majú k dispozícii prostredníctvom internetu vybraných 80 služieb. Rozdelené sú do viacerých oblastí ako dane a poplatky, sociálne veci, životné prostredie, doprava a komunikácie, cestovný ruch, školstvo, slobodný prístup k informáciám, voľby či verejné financie. Prístupovou bránou je internetový portál https://www.esluzbykosice.sk/. Služby sú dostupné aj na portáli slovensko.sk.
"Mesto Košice sa touto službou opäť priblížilo občanovi," uviedol viceprimátor Martin Petruško.
V doterajšej prevádzke boli dosiaľ najviac využívané informačné služby. Ľudí zaujímali zmluvy, objednávky či faktúry, prípadne daňové nedoplatky. "Mali sme aj reálne podania, keďže boli voľby, tak sa týkali zaslania voličského preukazu alebo išlo o daňové priznania," uviedla vedúca projektu za mesto Košice Gabriela Hajduková.
Realizáciou projektu sa zmodernizovali a zefektívnili procesy na magistráte a úradoch mestských častí, pripravilo sa prostredie pre "bezpapierový" úrad, ako napríklad on-line formuláre pre podanie a elektronické rozhodnutia v riešených veciach.
"Zo služieb je 43 transakčných, tie sú také, ktoré mi ako občanovi umožňujú niečo zaplatiť a podať podanie, napríklad daň za nehnuteľnosť alebo za psa. Informačných služieb je spolu 37," uviedol Miroslav Sedlák z dodávateľskej spoločnosti Lomtec.com.
Na podpísanie podaní je potrebný elektronický občiansky preukaz. Elektronické služby zo strany samosprávy by sa mali ďalej rozširovať, a to aj v rámci mestských častí.
Projekt bol spolufinancovaný z eurofondov, výška poskytnutého nenávratného príspevku bola 1,826 milióna eur. Oprávnené výdavky činili 1,922 milióna eur.
Občania tak majú k dispozícii prostredníctvom internetu vybraných 80 služieb. Rozdelené sú do viacerých oblastí ako dane a poplatky, sociálne veci, životné prostredie, doprava a komunikácie, cestovný ruch, školstvo, slobodný prístup k informáciám, voľby či verejné financie. Prístupovou bránou je internetový portál https://www.esluzbykosice.sk/. Služby sú dostupné aj na portáli slovensko.sk.
"Mesto Košice sa touto službou opäť priblížilo občanovi," uviedol viceprimátor Martin Petruško.
V doterajšej prevádzke boli dosiaľ najviac využívané informačné služby. Ľudí zaujímali zmluvy, objednávky či faktúry, prípadne daňové nedoplatky. "Mali sme aj reálne podania, keďže boli voľby, tak sa týkali zaslania voličského preukazu alebo išlo o daňové priznania," uviedla vedúca projektu za mesto Košice Gabriela Hajduková.
Realizáciou projektu sa zmodernizovali a zefektívnili procesy na magistráte a úradoch mestských častí, pripravilo sa prostredie pre "bezpapierový" úrad, ako napríklad on-line formuláre pre podanie a elektronické rozhodnutia v riešených veciach.
"Zo služieb je 43 transakčných, tie sú také, ktoré mi ako občanovi umožňujú niečo zaplatiť a podať podanie, napríklad daň za nehnuteľnosť alebo za psa. Informačných služieb je spolu 37," uviedol Miroslav Sedlák z dodávateľskej spoločnosti Lomtec.com.
Na podpísanie podaní je potrebný elektronický občiansky preukaz. Elektronické služby zo strany samosprávy by sa mali ďalej rozširovať, a to aj v rámci mestských častí.
Projekt bol spolufinancovaný z eurofondov, výška poskytnutého nenávratného príspevku bola 1,826 milióna eur. Oprávnené výdavky činili 1,922 milióna eur.