Mesto však víta chodníkovú novelu, keďže sa podľa nebu budú parkovaním automobilov menej ničiť chodníky aj obrubníky.
Autor TASR
Košice 29. septembra (TASR) - Mesto Košice doposiaľ vyznačilo viac ako 500 parkovacích miest na tých chodníkoch, kde to bolo možné. Uvedomuje si však, že to nebude postačovať. Vodičom v meste, ktorí zvykli parkovať na chodníkoch, odporúča, aby zmenili svoje parkovacie návyky. Pre TASR to v súvislosti s takzvanou chodníkovou novelou, ktorá vstúpi do platnosti v nedeľu (1. 10.), uviedol hovorca mesta Dušan Tokarčík. Najhoršia situácia s parkovacími miestami je podľa neho na sídlisku Ťahanovce, ale aj v niektorých lokalitách mestských častí (MČ) Nad jazerom, Dargovských hrdinov, Sever či Západ.
Magistrát tvrdí, že na mnohých chodníkoch nebolo možné vyznačiť parkovacie miesta, keďže nedisponujú potrebnou šírkou alebo to ich konštrukcia nedovoľovala. Podľa vlastných slov viackrát vyzval mestské časti (MČ), aby mu zaslali projekty na skvalitnenie parkovania. "Žiaľ, konkrétne projekty sme dostali len od niektorých z nich. Aj na základe nich dôjde v najbližšej dobe k zjednosmerneniu niektorých ulíc," uviedol.
V prípade, ak občania budú chcieť, aby boli vyznačené ďalšie parkovacie miesta na chodníkoch, odporúča kontaktovať vedenie príslušnej MČ. "Ak dostaneme od danej MČ spracovaný projekt a konštrukčné vlastnosti, respektíve šírkové usporiadanie chodníka to dovolia, pristúpime na tomto úseku k zmene dopravného značenia," spresnil Tokarčík.
Mesto však víta chodníkovú novelu, keďže sa podľa nebu budú parkovaním automobilov menej ničiť chodníky aj obrubníky. Pozitívne vníma aj to, že chodci a cyklisti po nich budú môcť chodiť, respektíve jazdiť bezpečnejšie.
Od 1. októbra nebude možné na základe tzv. chodníkovej novely parkovať na chodníku a to ani v prípade, ak na ňom zostane priestor 1,5 metra pre chodcov. Ako Tokarčík pre TASR uviedol, v nasledujúci dňoch budú príslušníci košickej mestskej polície riešiť porušovanie novely cestného zákona najmä upozornením alebo dohovorom. "Opakované porušenia však budú musieť riešiť sankciami v zmysle zákona," doplnil.
Magistrát tvrdí, že na mnohých chodníkoch nebolo možné vyznačiť parkovacie miesta, keďže nedisponujú potrebnou šírkou alebo to ich konštrukcia nedovoľovala. Podľa vlastných slov viackrát vyzval mestské časti (MČ), aby mu zaslali projekty na skvalitnenie parkovania. "Žiaľ, konkrétne projekty sme dostali len od niektorých z nich. Aj na základe nich dôjde v najbližšej dobe k zjednosmerneniu niektorých ulíc," uviedol.
V prípade, ak občania budú chcieť, aby boli vyznačené ďalšie parkovacie miesta na chodníkoch, odporúča kontaktovať vedenie príslušnej MČ. "Ak dostaneme od danej MČ spracovaný projekt a konštrukčné vlastnosti, respektíve šírkové usporiadanie chodníka to dovolia, pristúpime na tomto úseku k zmene dopravného značenia," spresnil Tokarčík.
Mesto však víta chodníkovú novelu, keďže sa podľa nebu budú parkovaním automobilov menej ničiť chodníky aj obrubníky. Pozitívne vníma aj to, že chodci a cyklisti po nich budú môcť chodiť, respektíve jazdiť bezpečnejšie.
Od 1. októbra nebude možné na základe tzv. chodníkovej novely parkovať na chodníku a to ani v prípade, ak na ňom zostane priestor 1,5 metra pre chodcov. Ako Tokarčík pre TASR uviedol, v nasledujúci dňoch budú príslušníci košickej mestskej polície riešiť porušovanie novely cestného zákona najmä upozornením alebo dohovorom. "Opakované porušenia však budú musieť riešiť sankciami v zmysle zákona," doplnil.