V roku 2016 využilo služby tejto kancelárie 2454 občanov.
Autor TASR
Košice 10. februára (TASR) – Kancelária prvého kontaktu (KPK) Úradu Košického samosprávneho kraja (KSK) eviduje každoročne vyšší záujem o svoje služby. V roku 2016 ju využilo 2454 občanov.
"Služba v priestoroch KPK bola osobne poskytnutá 1579 občanom, 775 občanov žiadalo o poradenstvo telefonicky, 79 občanov emailom a 21 občanom prostredníctvom online poradenstva. KPK ponúka komplexné sociálne poradenstvo," uviedla Katarína Jantošovičová z Úradu Košického samosprávneho kraja.
KPK na Úrade KSK funguje od septembra 2010. Jej cieľom je poskytovanie komplexného sociálneho poradenstva pre všetkých občanov na jednom mieste. Za prvý rok existencie išlo o služby viac ako 1150 občanom. Poskytuje poradenstvo aj prostredníctvom live chatu.
"Občan má tak možnosť konzultovať z domova či zo zahraničia, šetrí čas potrebný na dopravu, zachováva sa jeho anonymita a diskrétnosť a predovšetkým má rýchlo zabezpečenú odpoveď na jeho otázku," potvrdzuje efektívnosť KPK vedúca odboru sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu KSK Zuzana Jusková.
V minulom roku bola podľa Jantošovičovej pred kanceláriou KPK umiestnená E-anketa. "Ide o moderný anketový systém realizovaný na tablete s prednastavenými otázkami a možnosťou výberu odpovede prostredníctvom emotikonov, ktorý umožňuje získať jednoduchú a objektívnu spätnú väzbu od občanov na činnosť a kvalitu poskytovaných služieb v KPK," vysvetlila.
V priestoroch KPK majú občania k dispozícii rôzne brožúry, noviny, letáky, zoznamy špecializovaných poradcov, ako aj konkrétnych zariadení sociálnych služieb.
Ako ďalej uviedla Jantošovičová, Kancelária prvého kontaktu aktívne podporuje aj projekt týkajúci sa násilia na ženách. "V KPK sú distribuované letáky, brožúry a rôzne propagačné materiály pre ženy zažívajúce násilie. Kancelária ďalej informuje aj o rôznych výstavách a podujatiach súvisiacich s poskytovaním sociálnych služieb," povedala Jantošovičová.
Najčastejšie sa opakujúce témy sociálneho poradenstva poskytnutého občanom v KPK boli podľa Jantošovičovej možnosti umiestnenia v zariadeniach sociálnych služieb v pôsobnosti KSK, informácie o poskytovateľoch sociálnej služby či o aktuálnych voľných miestach. "Rovnako to boli informácie o podávaní žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, zabezpečení sociálnej služby, riešenie nepriaznivej sociálnej situácie občanov (bytová otázka, hmotná núdza, bezdomovci, chovanci z detských domovov, informácie o útulkoch, o domove na Pol ceste) a ďalšie témy," dodala Jantošovičová.
Právnické osoby sa v KPK najčastejšie informujú o postupe pri zápise do registra poskytovateľov sociálnej služby pre fyzické a právnické osoby.
"Služba v priestoroch KPK bola osobne poskytnutá 1579 občanom, 775 občanov žiadalo o poradenstvo telefonicky, 79 občanov emailom a 21 občanom prostredníctvom online poradenstva. KPK ponúka komplexné sociálne poradenstvo," uviedla Katarína Jantošovičová z Úradu Košického samosprávneho kraja.
KPK na Úrade KSK funguje od septembra 2010. Jej cieľom je poskytovanie komplexného sociálneho poradenstva pre všetkých občanov na jednom mieste. Za prvý rok existencie išlo o služby viac ako 1150 občanom. Poskytuje poradenstvo aj prostredníctvom live chatu.
"Občan má tak možnosť konzultovať z domova či zo zahraničia, šetrí čas potrebný na dopravu, zachováva sa jeho anonymita a diskrétnosť a predovšetkým má rýchlo zabezpečenú odpoveď na jeho otázku," potvrdzuje efektívnosť KPK vedúca odboru sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu KSK Zuzana Jusková.
V minulom roku bola podľa Jantošovičovej pred kanceláriou KPK umiestnená E-anketa. "Ide o moderný anketový systém realizovaný na tablete s prednastavenými otázkami a možnosťou výberu odpovede prostredníctvom emotikonov, ktorý umožňuje získať jednoduchú a objektívnu spätnú väzbu od občanov na činnosť a kvalitu poskytovaných služieb v KPK," vysvetlila.
V priestoroch KPK majú občania k dispozícii rôzne brožúry, noviny, letáky, zoznamy špecializovaných poradcov, ako aj konkrétnych zariadení sociálnych služieb.
Ako ďalej uviedla Jantošovičová, Kancelária prvého kontaktu aktívne podporuje aj projekt týkajúci sa násilia na ženách. "V KPK sú distribuované letáky, brožúry a rôzne propagačné materiály pre ženy zažívajúce násilie. Kancelária ďalej informuje aj o rôznych výstavách a podujatiach súvisiacich s poskytovaním sociálnych služieb," povedala Jantošovičová.
Najčastejšie sa opakujúce témy sociálneho poradenstva poskytnutého občanom v KPK boli podľa Jantošovičovej možnosti umiestnenia v zariadeniach sociálnych služieb v pôsobnosti KSK, informácie o poskytovateľoch sociálnej služby či o aktuálnych voľných miestach. "Rovnako to boli informácie o podávaní žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, zabezpečení sociálnej služby, riešenie nepriaznivej sociálnej situácie občanov (bytová otázka, hmotná núdza, bezdomovci, chovanci z detských domovov, informácie o útulkoch, o domove na Pol ceste) a ďalšie témy," dodala Jantošovičová.
Právnické osoby sa v KPK najčastejšie informujú o postupe pri zápise do registra poskytovateľov sociálnej služby pre fyzické a právnické osoby.