Súťažiaci si zvolia zadanie, ktorého riešenie musia za 24 hodín navrhnúť, naprogramovať a predstaviť.
Autor TASR
Košice 22. apríla (TASR) – V medzinárodnej súťaži v programovaní, ktorá sa koná v sobotu a nedeľu (24. 4.) v Košiciach, si zmerajú sily mladí hackeri. Na treťom ročníku súťaže Hack Košice 2022 by sa malo zúčastniť približne 150 študentov z rôznych krajín, 15 spoločností s technickým zameraním a 50 mentorov. Za Univerzitu Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ), ktorá je generálnym partnerom podujatia, o tom informovala jej hovorkyňa Laura Hoľanová.
Súťažiaci si zvolia zadanie, ktorého riešenie musia za 24 hodín navrhnúť, naprogramovať a predstaviť. Počas hackatonu v Kunsthalle/Hale umenia budú mať možnosť zúčastniť sa workshopov, diskutovať s odborníkmi v oblasti informačných technológií, oboznámiť sa s novinkami vo svete techniky a zasúťažiť si v mini hrách.
V nedeľu budú tímy prezentovať svoje návrhy. „Malo by ísť o inovatívne riešenia pri vytváraní a testovaní nových aplikácií určených pre širšiu cieľovú skupinu so zámerom zlepšiť a uľahčiť rôzne každodenné činnosti,“ uviedla Hoľanová. Pri hodnotení bude rozhodujúca technická náročnosť vytvorenej aplikácie, jej inovatívnosť, ale aj praktické využitie.
Hackathon založila a organizuje skupina stredoškolských a vysokoškolských študentov. Hlavným poslaním je vzdelávať a podporovať mladých študentov v oblasti IT. Podujatie podporuje aj celosvetová oficiálna liga hackathonov Major League Hacking.
UPJŠ zabezpečuje materiálno-technické pokrytie, sieťové pripojenie, odborný personál, IT mentoring a workshop pre účastníkov. „Kolegovia pre hackerov sformulovali zadanie, ktorého cieľom je identifikovať nebezpečné zosuvy pôdy použijúc detailný, laserom snímaný digitálny model terénu Slovenska a metódy strojového učenia. Taktiež realizujeme workshop o nových aplikáciách teórie grafov, ktorá má široké uplatnenie v analýzach rôznych typov sietí, ako sú dopravné, sociálne či internetové siete,“ informoval prodekan pre vonkajšie vzťahy Prírodovedeckej fakulty UPJŠ Michal Gallay.
Súťažiaci si zvolia zadanie, ktorého riešenie musia za 24 hodín navrhnúť, naprogramovať a predstaviť. Počas hackatonu v Kunsthalle/Hale umenia budú mať možnosť zúčastniť sa workshopov, diskutovať s odborníkmi v oblasti informačných technológií, oboznámiť sa s novinkami vo svete techniky a zasúťažiť si v mini hrách.
V nedeľu budú tímy prezentovať svoje návrhy. „Malo by ísť o inovatívne riešenia pri vytváraní a testovaní nových aplikácií určených pre širšiu cieľovú skupinu so zámerom zlepšiť a uľahčiť rôzne každodenné činnosti,“ uviedla Hoľanová. Pri hodnotení bude rozhodujúca technická náročnosť vytvorenej aplikácie, jej inovatívnosť, ale aj praktické využitie.
Hackathon založila a organizuje skupina stredoškolských a vysokoškolských študentov. Hlavným poslaním je vzdelávať a podporovať mladých študentov v oblasti IT. Podujatie podporuje aj celosvetová oficiálna liga hackathonov Major League Hacking.
UPJŠ zabezpečuje materiálno-technické pokrytie, sieťové pripojenie, odborný personál, IT mentoring a workshop pre účastníkov. „Kolegovia pre hackerov sformulovali zadanie, ktorého cieľom je identifikovať nebezpečné zosuvy pôdy použijúc detailný, laserom snímaný digitálny model terénu Slovenska a metódy strojového učenia. Taktiež realizujeme workshop o nových aplikáciách teórie grafov, ktorá má široké uplatnenie v analýzach rôznych typov sietí, ako sú dopravné, sociálne či internetové siete,“ informoval prodekan pre vonkajšie vzťahy Prírodovedeckej fakulty UPJŠ Michal Gallay.