Dĺžka obchádzkovej trasy je 43 kilometrov.
Autor TASR
Sirník 29. júna (TASR) - Košický samosprávny kraj osadí na moste cez rieku Ondava pri obci Sirník v okrese Trebišov dočasné premostenie. Stane sa tak po demolácii poškodenej časti mosta v druhej polovici augusta. Ak práce pôjdu bez väčších zdržaní, doprava by mala byť presmerovaná na mostné provizórium začiatkom septembra, informoval v utorok Úrad KSK.
Po tom, čo došlo k prasknutiu siedmich z 11 nosníkov v jednom z polí mosta, kraj ho 21. júna uzavrel pre všetky druhy dopravy a vypracovaný bol nový statický posudok. Ide pritom o jeden z hlavných ťahov v smere na Kráľovský Chlmec či Veľké Kapušany.
„Hoci je bezpečnosť na prvom mieste, uvedomujeme si, že jeho úplná uzávera komplikuje situáciu obyvateľom priľahlých obcí. Snažili sme sa preto nájsť riešenie, ktoré by vrátilo dopravu na most čo najskôr. Tento most je jedným z najdlhších v našom kraji, má takmer 200 metrov. Nie je preto možné premostiť celý tok rieky Ondava. Podľa vyjadrenia statika však môžeme osadiť premostenie v časti mosta, ktorá bude zbúraná. Dočasne tak bude možný prejazd týmto úsekom,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
Dočasné premostenie by malo mať dĺžku približne 20 metrov, prechádzať po ňom bude možné do začiatku výstavby nového mosta, keď bude odstránených aj zvyšných 33 nosníkov typu Vloššák. Premávku po mostnom provizóriu bude riadiť svetelná signalizácia. Po premostení budú môcť prechádzať vozidlá s nosnosťou do desať ton a znížená bude aj rýchlosť jazdy.
KSK v súčasnosti pracuje na určení predpokladanej hodnoty zákazky na búracie práce aj zabezpečení dočasného premostenia. V júli bude prebiehať verejné obstarávanie na realizátora búracích prác a dodávateľa premostenia, poškodené nosníky odstránia v priebehu augusta. Vzhľadom na zhoršenie stavebno-technického stavu mosta sa podľa krajskej samosprávy zvýšia náklady na rekonštrukciu. Kým pôvodná odhadovaná cena rekonštrukcie predstavovala 2,6 milióna eur, v súčasnosti by sa mali náklady vyšplhať na približne štyri milióny eur.
Obchádzka aktuálne vedie cez obce Zemplínsky Branč, mesto Trebišov a ďalej po trase Trhovište a Oborín. Dĺžka obchádzkovej trasy je 43 kilometrov.
Po tom, čo došlo k prasknutiu siedmich z 11 nosníkov v jednom z polí mosta, kraj ho 21. júna uzavrel pre všetky druhy dopravy a vypracovaný bol nový statický posudok. Ide pritom o jeden z hlavných ťahov v smere na Kráľovský Chlmec či Veľké Kapušany.
„Hoci je bezpečnosť na prvom mieste, uvedomujeme si, že jeho úplná uzávera komplikuje situáciu obyvateľom priľahlých obcí. Snažili sme sa preto nájsť riešenie, ktoré by vrátilo dopravu na most čo najskôr. Tento most je jedným z najdlhších v našom kraji, má takmer 200 metrov. Nie je preto možné premostiť celý tok rieky Ondava. Podľa vyjadrenia statika však môžeme osadiť premostenie v časti mosta, ktorá bude zbúraná. Dočasne tak bude možný prejazd týmto úsekom,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
Dočasné premostenie by malo mať dĺžku približne 20 metrov, prechádzať po ňom bude možné do začiatku výstavby nového mosta, keď bude odstránených aj zvyšných 33 nosníkov typu Vloššák. Premávku po mostnom provizóriu bude riadiť svetelná signalizácia. Po premostení budú môcť prechádzať vozidlá s nosnosťou do desať ton a znížená bude aj rýchlosť jazdy.
KSK v súčasnosti pracuje na určení predpokladanej hodnoty zákazky na búracie práce aj zabezpečení dočasného premostenia. V júli bude prebiehať verejné obstarávanie na realizátora búracích prác a dodávateľa premostenia, poškodené nosníky odstránia v priebehu augusta. Vzhľadom na zhoršenie stavebno-technického stavu mosta sa podľa krajskej samosprávy zvýšia náklady na rekonštrukciu. Kým pôvodná odhadovaná cena rekonštrukcie predstavovala 2,6 milióna eur, v súčasnosti by sa mali náklady vyšplhať na približne štyri milióny eur.
Obchádzka aktuálne vedie cez obce Zemplínsky Branč, mesto Trebišov a ďalej po trase Trhovište a Oborín. Dĺžka obchádzkovej trasy je 43 kilometrov.