Výstavba nového terminálu trvala 156 dní.
Autor TASR
Sliač 9. júla (TASR) - Nový odletový terminál, ktorý má zvýšiť priepustnosť Letiska Sliač a podľa jeho výkonného riaditeľa Ľubomíra Krupára zabezpečiť pohodlný, kvalitný i bezpečný odlet cestujúcich, dnes slávnostne otvorili. Zároveň odhalili aj logo letiska, ktoré je modré. Ako dodal Krupár, chceli, aby malo letecké farby. Túto letnú sezónu možno lietať zo Sliača do Turecka a Bulharska.
Keď letisko dokúpi druhý röntgen, chceli by sa dostať na úroveň 300 cestujúcich za hodinu, informoval Krupár. "Zo začiatku to bude trochu menej, lebo začneme jedným röntgenom," konštatoval Krupár. Podľa jeho ďalších slov už nebudú musieť tak, ako napríklad v sobotu, tŕpnuť, či v reálnom čase 30 minút po sebe dokážu pripraviť na odlet cestujúcich na dve linky. "Vybavením tohto terminálu sa otvára možnosť bez regulácie plynule vybavovať všetkých cestujúcich tak, ako si to dohodnú cestovné kancelárie, prepravcovia a aká vznikne potreba." Ako Krupár konštatoval, starý odletový terminál bol robený možno na obdobie 70. rokov, kedy sa plánovalo maximálne 40 cestujúcich, teraz ich je napríklad v lietadle 192, k čomu treba prirátať rodinných príslušníkov, ktorí sa prídu rozlúčiť. "Tak máte 200 – 250 ľudí v jednom okamihu, v jednom priestore," priblížil Krupár. Výstavba nového terminálu trvala 156 dní.
Vybudovanie terminálu si vyžiada 1,5 milióna eur, doteraz bolo preinvestovaných 810.000 eur. Zvyšok peňazí chcú využiť na dovybavenie najmodernejšou bezpečnostnou technikou. Na časť projektu bol zobraný komerčný úver z banky, časť bola financovaná z ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák pripomenul, že aj v programovom vyhlásení vlády sa hovorí o podpore rozvoja regionálnych letísk zo strany vlády. V súčasnosti podľa jeho slov spracúvajú koncepciu, akým spôsobom im chcú pomáhať a rozvíjať ich. Minimálne z hľadiska cestovného ruchu ich vnímajú ako akúsi vstupnú bránu na Slovensko. "Čiže, mala by to byť brána pekná, nie taká, za ktorú sa máme hanbiť," konštatoval Holák.
Ako uviedol predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Vladimír Maňka, z hľadiska rozvoja regiónu je veľmi dôležité, že letisko začína opäť žiť, a že v tomto roku stúpa počet charterových letov. "Chceli by sme, aby rýchlo nastúpila aj pravidelná letecká linka a takáto odletová hala k tomu výrazne pomôže." Maňka pokračoval, že ľudia, ktorí robia po svete biznis, vnímajú existenciu regionálneho letiska v danom regióne ako základnú infraštruktúru. "Ak existuje, tak oni sa potom rozhodujú, či do toho regiónu prídu, či tu vytvoria nový podnik a nové pracovné miesta," dodal Maňka pre TASR.
Keď letisko dokúpi druhý röntgen, chceli by sa dostať na úroveň 300 cestujúcich za hodinu, informoval Krupár. "Zo začiatku to bude trochu menej, lebo začneme jedným röntgenom," konštatoval Krupár. Podľa jeho ďalších slov už nebudú musieť tak, ako napríklad v sobotu, tŕpnuť, či v reálnom čase 30 minút po sebe dokážu pripraviť na odlet cestujúcich na dve linky. "Vybavením tohto terminálu sa otvára možnosť bez regulácie plynule vybavovať všetkých cestujúcich tak, ako si to dohodnú cestovné kancelárie, prepravcovia a aká vznikne potreba." Ako Krupár konštatoval, starý odletový terminál bol robený možno na obdobie 70. rokov, kedy sa plánovalo maximálne 40 cestujúcich, teraz ich je napríklad v lietadle 192, k čomu treba prirátať rodinných príslušníkov, ktorí sa prídu rozlúčiť. "Tak máte 200 – 250 ľudí v jednom okamihu, v jednom priestore," priblížil Krupár. Výstavba nového terminálu trvala 156 dní.
Vybudovanie terminálu si vyžiada 1,5 milióna eur, doteraz bolo preinvestovaných 810.000 eur. Zvyšok peňazí chcú využiť na dovybavenie najmodernejšou bezpečnostnou technikou. Na časť projektu bol zobraný komerčný úver z banky, časť bola financovaná z ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák pripomenul, že aj v programovom vyhlásení vlády sa hovorí o podpore rozvoja regionálnych letísk zo strany vlády. V súčasnosti podľa jeho slov spracúvajú koncepciu, akým spôsobom im chcú pomáhať a rozvíjať ich. Minimálne z hľadiska cestovného ruchu ich vnímajú ako akúsi vstupnú bránu na Slovensko. "Čiže, mala by to byť brána pekná, nie taká, za ktorú sa máme hanbiť," konštatoval Holák.
Ako uviedol predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Vladimír Maňka, z hľadiska rozvoja regiónu je veľmi dôležité, že letisko začína opäť žiť, a že v tomto roku stúpa počet charterových letov. "Chceli by sme, aby rýchlo nastúpila aj pravidelná letecká linka a takáto odletová hala k tomu výrazne pomôže." Maňka pokračoval, že ľudia, ktorí robia po svete biznis, vnímajú existenciu regionálneho letiska v danom regióne ako základnú infraštruktúru. "Ak existuje, tak oni sa potom rozhodujú, či do toho regiónu prídu, či tu vytvoria nový podnik a nové pracovné miesta," dodal Maňka pre TASR.